Ga naar inhoud


Ouwe grote polyester schotel, kan ik hier nog wat mee ?


adrie66

Aanbevolen berichten

Via dezelfde kennis die met die gregorian schotel kwam kreeg ik een tip over deze schotel, de schotel was voor de vuilnis bestemd, dacht dat ik er misschien nog wat mee kon.

We hebben hier geen bbc op de kabel en met kleinere schotels kan ik die hier niet ontvangen, proberen waard, heb vrij zicht en een mooi plekje uit het zicht hier.

Vroeg me alleen af of ik hier wel een normale lnb op kan zetten ?

post-23438-1318260359,7233_thumb.jpg

post-23438-1318260359,9431_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de verhouding van armlengte tot schotelbreedte ongeveer hetzelfde is als bij een andere schotel zal een gewone LNB wel werken lijkt me.

 

Hoe meer afwijking, hoe minder het resultaat zal zijn. Maar hij zal wel de verhoudingen hebben van een gewone offsetschotel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat deze schotel nog goed te gebruiken is. De stangen zijn er nog bij of niet?

Deze schotel zal wel ongeveer 20 jaar oud zijn aan de Lnb van Echostar te zien.

Het loont in ieder geval de moeite om het te proberen.

Hobby toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@adrie66,

 

Het lijkt wel een Echostar 120 cm. offsetschotel.

 

Kun je een foto van de achterkant van de schotel maken?

Dan zal het wellicht iets duidelijker worden om welke schotel het precies gaat.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

lijkt mij een oude chanel master, de ronde feedstang is origineel dat stukje hoeklijn met die gaten dus niet en waar de lnb op vastzit is paalmount voor een schotel of diseq motor.

 

Dus even zoeken naar die feedstangen en de lnb houder, die zijn anders ook wel na te maken als je een beetje handig bent, hier zijn vast mensen met nog een chanelmaster die je de juiste maten even kunnen geven.

 

groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Hoi,
lijkt mij een oude chanel master, de ronde feedstang is origineel dat stukje hoeklijn met die gaten dus niet en waar de lnb op vastzit is paalmount voor een schotel of diseq motor.

Dus even zoeken naar die feedstangen en de lnb houder, die zijn anders ook wel na te maken als je een beetje handig bent, hier zijn vast mensen met nog een chanelmaster die je de juiste maten even kunnen geven.

groetjes...........


Het originele spul heb ik nog, heb dit er alleen even opgezet omdat er geen normale lnb op de houder paste.

Groeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adrie66
Foto van de achterkant.



@adrie66,

Zo te zien is het een Channelmaster 120.
Lijkt mij prima geschikt om nog te gebruiken.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in ieder geval geen Echostar... want die heb ik hier in de tuin staan, en de afmetingen kloppen niet... de Echostar 120 cm is va 5 cm kleiner dan wat er hier gemeten is.

Ik moet wel zeggen dat ik met mijn 80 cm "CityCom" icm met de Hirschmann 0.3 DB LNB een even goede sterkte binnenkrijg als op de 120 cm Echostar... maar ja, misschien is de voet in de loop van de tijd wel wat scheefgezakt, maar de voet "staat" toch op palen die 1.5 meter in de grond zitten...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nou het is dus WEL een echostar, wat er bij zit is niet orgineel.

iik heb er zelf een op het dak staan,ik herkende hem aan de achterkant.

ik heb er zelfs een orginele polarmount aanzitten met een jeager actuator DAAR KRIJG JE ZELFS EEN OLIFANT MEE OM

maar het is moeilijk om een olifant op mijn dak te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...