Ga naar inhoud


[Radio] One Gold komt op 1395 kHz vanuit NL voor Great Britain


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Großbritannien: Ehemalige BBC-Radio-1-Macher gründen Oldiewelle One Gold

Unter dem Namen One Gold wollen zehn ehemalige Mitarbeiter von BBC Radio 1 in Großbritannien auf Sendung gehen. Geplant ist ein Programm mit Oldies und Classic Hits, das in Großbritannien landesweit auf DAB, weltweit im Internet sowie auf der früher von Big L genutzten niederländischen Mittelwellenfrequenz 1395 kHz ausgestrahlt wird. www.onegold.co.uk

 

Britse BBC Radio 1 radiomakers starten een nieuwe radiozender: One Gold. Er wordt gebruik gemaakt van 1395 kHz middengolf.

www.onegold.co.uk

 

Bron: SatelliFax

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

--HIER--

In het Engels.

Als je door de discussie scrawled dan blijkt dat het toch best wel wild-west achtige plannen zijn. Ze willen zelfs met vehoogd vermogen deze frequentie gebruiken, terwijl de AM frequenties in the UK in 2011 afgeschakeld gaan worden.

Nou ja, we zien wel.

In het Engels.

Als je door de discussie scrawled dan blijkt dat het toch best wel wild-west achtige plannen zijn. Ze willen zelfs met vehoogd vermogen deze frequentie gebruiken, terwijl de AM frequenties in the UK in 2011 afgeschakeld gaan worden.

Nou ja, we zien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2011 kan de AM band binnen de UK wel uit gaan .. maar overzeese zenders hebben daar niks mee te maken smile

 

zou One Gold dan ook op de 28.2/5E komen?

 

voorheen kwam de aanlevering voor The Big L ook van de wok

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BNR Nieuwsradio heeft wel ooit op die frequentie gezeten, Radio Nationaal heeft volgens deze site op een aantal frequenties gezeten, zoals AM 1332 en AM 1296.

 

Op de 1395 AM heeft in 1995 Veronica Nieuws Radio gezeten, in 1997 Talk Radio, en in 2003 Radio 10 Gold. Verder ook nog The Big L en nu binnenkort dus One Gold.

 

Bron is overigens de link die ik hierboven geef. Leuke website. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik hoorde van de week ineens een leuk programma op deze frequentie.

 

Ze lieten oude Veronica-programma's helemaal horen incl. de oude reclame's van b.v. K-Tel (verzamel LP's)

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar die worden tot en met 31 augustus uitgezonden op AM 1584, vanuit Utrecht. De AM 1584 is van Ruud Poeze en wordt normaal gebruikt door Radio Paradijs, ook met gouwe-ouwe muziek. Op de AM 1395 is het nog helemaal stil, die zender is zelfs op dit ogenblik (nog) niet operationeel.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjaa, Ik hoorde het programma destijds niet thuis, maar ergens in het Noorden van het land. Wel raar dan, want ik dacht dat het bereik van de AM 1584 niet zover reikte overdag.

 

Maar goed, Het valt niet meer te controleren nu.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Die 1584 kHz wekt raadsels bij mij op.

Ik was vorige week in NL in Amersfoort en Wijk bij Duurstede en hoorde op die frequentie nulkommaniks. Wel hoorde ik loeihard een harmonische van Radio 5 op AM 747 op 1494 kHz. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Per 1 april 2012 start Radio Seagull op de 1395 AM.

 

 

Bron website Radio Seagull :

 

 

 

 

1395 - April Fool?

Starting Sunday April 1st 2012 Radio Seagull will be back on 1395AM. In spite of the date, this is not a joke. Every day, from 7 am 'till 7 pm, Radio Seagull programmes will be going out via 1395AM.

From 7 pm until 7 am, Radio Seagull will be on 1602AM as normal. The stereo webcast will also remain unchanged running 24 hours a day.

The transmitter site is the last remaining radioship in the world

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...