Ga naar inhoud


Na 01-09-2009 geen CDS kaart meer los te verkrijgen???


theo19

Aanbevolen berichten


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja dus de klanten mogen dit niet weten

dus die mogen lekker gaan betalen waar ze niet om hebben gevraagt

 

ja ja kan het ook zo zien dat Canaldigitaal te veen klanten heeft en op deze manier raak je er zeker een hoop kwijt.

ik kan er al veel die dus de schotel voor ander zenders zijn gaan gebruiken en voor nerderland dan toch maar kiezen voor kpn of kabel want ze zijn klaar met Canaldigitaal er is altijd wat allen jammer voor de mensen die niet anders kunnnen.

Canaldigital veranderd van kaart en je moet er ook nog voor betalen en dan werkt het niet om dat je ontvanger niet bij hun in de lijst voor komt.

ik vraag me af of dit zomaar kan dat alleen de ontvangers die op de website staan of via een cam werken en dat de andere het niet meer doen.

mag dit tegen wordig zomaar ik denk het niet maar dat weet ik niet zeker.

 

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Waar blijven de boetes voor CanalDigitaal? Dit is te absurd voor woorden, waarom presteren ze het steeds weer om mensen op kosten te jagen? Certificering zou helemaal niet nodig hoeven zijn, in dit geval is het zelfs een ernstige vorm van discriminatie omdat je mensen beperkt in hun vrije keus. Ook de diverse fabrikanten zullen niet blij zijn en je verziekt daardoor op deze manier de hele markt. Het wordt hoog tijd dat er eens iets tegen ondernomen wordt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gecertificeerde ontvangers

en als hun wat veranderen

dan gooien ze hem uit de lijst

en dan val je dus onder de andere ontvangers die dus geen onder steuning meer hebben ter wel ze eerst wel in de lijst stonden

ik heb toch het vermoeden dat ze van de ondvangers die nu op website staan dat ze daar ook geld voor krijgen daar lijkt het nu wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Lijkt me niet bepaald de bedoeling van CanalDigitaal
dat een DEALERNIEUWSBRIEF voor jan en allemaal te zien is.


Dan moeten ze de nieuwsbrief achter een wachtwoord zetten. Google is niet selectief.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar waarom mag niet iedereen dit weten

het gaat toch over de dienstverleing van Canaldigitaal

als het zo ver mag komen wat hun wel willen dat allen de ontvangers die hun aanbevelen op de website dat die werken.

maar ik weet zeker dat een kaart en mudule van hun niet in een Invetro 5550 werkt

dus deze ondvanger staat wel op se website bij hun

Dus ja je koopt deze ontvanger en de dealer zegt dit werkt niet met deze moule u feeft een aston nodig

maar ik kan de kaart alleen verkoopen met de canaldigitaal module.

en dan zegt de kant wat moet ik daar mee dan ja?

verkopen of weg gooinen.

hoe denk je als je dat tegen en klant zegt?

hij vraagt direct of ik wel goed bij mijn hoofd ben.

 

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theo19
Na deze datum zijn smartcards alleen nog verkrijgbaar in combinatie met een CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger of met een officiële CanalDigitaal CI-module.

We adviseren ook de smartcard met CI-module alleen toe te passen in een gecertificeerde ontvanger.
CanalDigitaal zal vanaf nu consumenten nog duidelijker informeren dat met niet-gecertificeerde ontvangers een goede beeldontvangst niet gegarandeerd kan worden.

Ook na het stopzetten van de verkoop van losse smartcards blijft de vrije keuze van ontvangers mogelijk voor u en uw klanten. Echter wel met behulp van de officiële CI- module van CanalDigitaal die betere garanties biedt voor een probleemloze ontvangst.


Mijns inziens staat er, kort samengevat het volgende.
1) Gecertificeerde ontvanger + officiële CanalDigitaal module = gegarandeerde ontvangst.
2) Niet-gecertificeerde ontvanger + officiële CanalDigitaal module = betere garanties voor ontvangst.
3) Niet-gecertificeerde ontvanger zonder officiële CanalDigitaal module = geen gegarandeerde ontvangst.

Wat houdt gegarandeerde ontvangst bij 1) in?
Als je onverhoopt toch geen ontvangst heb, krijg je dan (financiële) compensatie?
En zo ja, welke compensatie is dat?

Wat zijn bij 2) betere garanties?
Is dat een soort halve garantie die tussen niet-gegarandeerd en gegarandeerd in ligt?
En zo ja, wat houdt dat in, met name wat betreft compensatie bij onverhoopte beelduitval?

Stel ik heb met mijn gegarandeerde ontvanger 14 dagen beelduitval gedurende 1 jaar.
Stel dat ik daarnaast ook nog een niet-gegarandeerde ontvanger heb met eveneens 14 dagen beelduitval gedurende 1 jaar.
Maakt dat in de praktijk bij deze twee niet iedentieke ontvangers van mij een verschil bij CanalDigitaal ten opzichte van mij als klant?
En zo ja, waaruit bestaat dat verschil?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Lijkt me niet bepaald de bedoeling van CanalDigitaal
dat een DEALERNIEUWSBRIEF voor jan en allemaal te zien is.


@Gerard76,

Als dat niet de bedoeling is dan lijkt het mij niet slim om die brief
ongecodeerd wereldwijd voor iedereen te lezen op het grote Internet te zetten.

Staat er trouwens iets in die brief dat Jan en alleman maar beter niet zouden moeten kunnen zien?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n Mediaguard CI module (ooit gekregen). Maar die doet het dus niet in de Dreambox 7000s en enkele andere CI ontvangers. Gelukkig heeft de Dreambox hem (nog) niet nodig en gaat het prima met een EMU. Een soort standaard zou dus wel handig zijn voordat je met koppelverkoop begint! En of je van de term CDS goedgekeurd nou blij moet worden frown

 

Geen normale EPG

Alleen 27500 en 22000 Msymbol rate

Geen fatsoenlijk scansysteem

Geen vrije keuze

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

Stel ik heb met mijn gegarandeerde ontvanger 14 dagen beelduitval gedurende 1 jaar.
Stel dat ik daarnaast ook nog een niet-gegarandeerde ontvanger heb met eveneens 14 dagen beelduitval gedurende 1 jaar.
Maakt dat in de praktijk bij deze twee niet iedentieke ontvangers van mij een verschil bij CanalDigitaal ten opzichte van mij als klant?
En zo ja, waaruit bestaat dat verschil?



Helaas zijn er enkele tikfouten ingeslopen die ik in de originele posting niet meer kan corrigeren.

"niet-gegarandeerde ontvanger" moet zijn "niet-gecertificeerde ontvanger".
"gegarandeerde ontvanger" moet zijn "gecertificeerde ontvanger".
"iedentieke" moet zijn "identieke".


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fokke-Gerrit

Gaat lekker met CD. Ik denk dat ze better eerst hun eigenzaken goed voor me kaar moeten hebben. Hun eigen gecertificeerde spul werkt ook niet allemaal goed! De philips Hd ontvanger is een grote ramp de meeste sat winkels klagen er over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
En of je van de term CDS goedgekeurd nou blij moet worden frown

Geen normale EPG
Alleen 27500 en 22000 Msymbol rate
Geen fatsoenlijk scansysteem
Geen vrije keuze



@Mimisiku,

Als onwetende en argeloze klant ben je in eerste instantie inderdaad blij dat je iets hebt gekocht dat goedgekeurd is.
Immers het tegengestelde van goedgekeurd is afgekeurd.
En wie is er nou blij met iets dat afgekeurd is?
Bij goedgekeurd en afgekeurd denken de mensen al gauw in termen als goedgekeurd versus afgekeurd doelpunt.

De ontnuchtering komt na een tijdje als men beseft wat de term goedgekeurd bij CanalDigitaal inhoudt...


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Gerard 76
Lijkt me niet bepaald de bedoeling van CanalDigitaal
dat een DEALERNIEUWSBRIEF voor jan en allemaal te zien is.


@Gerard76,

Als dat niet de bedoeling is dan lijkt het mij niet slim om die brief
ongecodeerd wereldwijd voor iedereen te lezen op het grote Internet te zetten.
Staat er trouwens iets in die brief dat Jan en alleman maar beter niet zouden moeten kunnen zien?



@Gerard76,

Nog even ter aanvulling.
Op het officieel door CanalDigitaal ondersteunde satellietforum is (met vermelding van link)
ongecensureerd de gehele DEALERNIEUWSBRIEF te lezen.
Een bekende televisiegids heeft op haar Internetsite een nieuwsbericht geplaatst
waarin (een gedeelte van) de DEALERNIEUWSBRIEF geciteerd wordt.

CanalDigitaal dringt (ook aldaar) kennelijk niet aan op een verwijdering van de DEALERNIEUWSBRIEF .


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...