Ga naar inhoud


Na 01-09-2009 geen CDS kaart meer los te verkrijgen???


theo19

Aanbevolen berichten

Ik begrijp deze aktie van CDS wel voor 95% van de klanten en prospects van hen een prima zet die meer zekerheid biedt op zorgeloos kijkplezier en meer duidelijkheid wie op beelduitval aangesproken kan en mag worden.

 

wat betreft de reacties op dit forum dat zijn of de 5% klanten die hobbyist zijn en altijd de grenzen zullen blijven verkennen, kritisch zijn en bovenal hun eigen problemen oplossen (vinden ze nog uitdagend en lollig ook). Verder zitten er ook veel dealers tussen en ja, die hebben geld aan ongecertificeerde spullen verdiend, maar ja tijden veranderen..

en ik kan me niet voorstellen dat die dealers het prettig vinden om tientallen mensen met software update vragen voor hun deur te hebben staan (verdienen ze geen moer aan).

 

Last but not least, inderdaad CDS zal nu wel met software releases moeten komen op hun eigen ontvangers om dit beleid te kunnen waarmaken

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: sattaz

CanalDigitaal dringt (ook aldaar) kennelijk niet aan op een verwijdering van de DEALERNIEUWSBRIEF .


Ik zou het heel vreemd vinden dat Canal Digitaal zou vragen of zelfs zou dwingen om de brief van het forum te verwijderen. De brief kondigt alleen maar gewijzigd beleid aan ivm. ontvangst problemen. De dealers worden alvast op de hoogte gesteld. Zij kunnen dan (ik laat even in het midden of de mededeling tijdig of laat is) rekening houden bij het bestellen van ontvangers enz.

Ik ben pas nog bij een dealer geweest voor info over de omruilactie. Daar adviseren ze eerder om juist niet de goedgekeurde ontvangers te nemen, maar juist een Vantage of zijn neefje. Die zouden het blijven doen.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Ja,maar deze info hoort bij de dealers te blijven...

En dus des te interresanter om hier te posten. Als je het daar niet mee eens bent wat doe je dan hier?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Niet als ik die beslissing toe juich, maar als je digitaal naar de cai of de glasvezel wilt kijken is het daar dan niet precies hetzelfde?
Over het algemeen kun je daar ook niet elke willekeurige decoder toepassen en werkt hun kaartje ook niet in elke ontvanger.

Hangt er van af. Bij UPC bijvoorbeeld zit je inderdaad vast aan de door UPC geleverde decoders. Bij Ziggo aan de andere kant, ben je wel vrij in de keuze van decoder.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx

En dus des te interresanter om hier te posten. Als je het daar niet mee eens bent wat doe je dan hier?


Het bericht komt natuurlijk ook niet zo uit de lucht vallen drie weken terug is TVV de dochter van CDS er al toe overgegaan om de dealers in te lichten.
Dus wat mij betreft was het niet echt iets nieuws. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erik2222
Weer een misselijke streek en de dealers ook nog aanpsoren geen gecertificeerde ontvangers meer te verkopen.
Het einde van Canal Digitaal is in zicht. Ze graven hun eigen graf. De kabel is in opmars met veel meer kwaliteit. Het is een kwestie van tijd.


Vertel eens, hoe zit het met de vrij keuze van ontvangers bij de gemiddelde kabelboer?

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: gerrit B
Niet als ik die beslissing toe juich, maar als je digitaal naar de cai of de glasvezel wilt kijken is het daar dan niet precies hetzelfde?
Over het algemeen kun je daar ook niet elke willekeurige decoder toepassen en werkt hun kaartje ook niet in elke ontvanger.

Hangt er van af. Bij UPC bijvoorbeeld zit je inderdaad vast aan de door UPC geleverde decoders. Bij Ziggo aan de andere kant, ben je wel vrij in de keuze van decoder.


Wat je over Ziggo zegt, klopt niet. Ziggo werkt weliswaar op dit moment wel met een Alphacrypt module, maar ondersteunt dat officieel niet. En je hebt als klant geen poot om op te staan als Ziggo besluit de werking van de module de nek om te draaien. Verder heb je alleen de keus uit een klein aantal door Ziggo aangewezen set-top-boxen. Ofwel: een nog veel stricter beleid dan wat CDS nu gaat doorvoeren. En de plannen voor het implementeren van CI+ zijn bij Ziggo al vergevorderd, en neem maar van mij aan dat zodra die plannen worden doorgevoerd, men de Alphacrypt modules zo snel mogelijk onbruikbaar zal gaan maken voor Ziggo. Want met CI+ krijgt men allerlei mogelijkheden in handen om de consument allerlei mogelijkheden te ontzeggen. (bijvoorbeeld: opnemen van programma's: alleen nog als de CI+ module een signaaltje krijgt van de programma-aanbieder dat opnemen toegestaan is; geen signaaltje, dan geen opname...)

Het gras lijkt altijd groener bij de buren...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sattaz.

 

De inhoud doet nu niet terzake.

Het is een brief die onder de dealers moet blijven.

Als het openbaar mocht,had het geen dealerbrief geheten,toch?

Dan hadden wij 'm ook wel in onze "mijn canaldigitaal" gekregen.

 

Als ik jou een mail stuur,en je buurman niet

dan is ie dus niet voor de buurman.

Ongeacht wat erin staat.

 

Dat bedoel ik hiermee te zeggen.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen kabel en CDS/Tv VL wordt hierdoor alleen maar kleiner,

Snappen die uilskuikens, nu zelf niet dat ze met deze maatregel de sterkste troef van satelliet teniet doen. Hiermee gaan ze meer en meer de mensen naar de kabel verdrijven.

Dat ze daar maar goed mee opletten.

De reden waarom velen naar satelliet gingen was, de vrijheid en ontvangst van honderden zenders.

Die Philips toestellen van hen zijn provider bakken, CDS/Tv VL kan en gaat hier nu beslissen waar u als kijker nog naar mag zien. Net zoals bij de kabel

want met die provider bak kan je niks extra's.

Hier in Nederland en België, zijn er lang niet genoeg zenders in de nederlandse taal die aan de wensen van de kijkers voldoen,

Wij zijn vaak genoodzaakt om buitenlandse zenders te bekijken, als we een bepaalde interesse hebben.

Daarmee ontstaat een verschil tussen grote landen zoals Frankrijk, Duitsland , groot Brittannië, Spanje

Daar hebben ze in hun eigen landstaal om en bij de 200 zenders, Frankrijk bv 223.

Zelfs als men daar 1000 extra andere zenders kan ontvangen zal men als kijker toch steeds naar de eigen zenders trekken, en dat is het grote verschil met hier

In zulke landen kunnen ze het zich wel permitteren om met providerbakjes te werken met zenderlijst.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76

De inhoud doet nu niet terzake.
Het is een brief die onder de dealers moet blijven.
Als het openbaar mocht,had het geen dealerbrief geheten,toch?
Dan hadden wij 'm ook wel in onze "mijn canaldigitaal" gekregen.

Als ik jou een mail stuur,en je buurman niet
dan is ie dus niet voor de buurman.
Ongeacht wat erin staat.

Dat bedoel ik hiermee te zeggen.


Op zich waar, maar er is voor Canal Digitaal op dit moment geen belang om de huidige abonnees te informeren. Die zijn al lid van de club en die hebben al een kaart in een wel of niet goed werkende ontvanger.

Dat deze informerende brief ook naar buiten komt is volgens mij geen ramp. Het is alleen een oplossing voor de ontstane situatie. Ik denk zelf dat Canal Digitaal ook niet echt blij is met de oplossing, maar dat het eerder noodzaak is geweest deze weg te kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een overzicht van de gecertificeerde ontvangers van canal digitaal, de meeste ontvangers zijn alleen met een kaartslot te koop, dus men verwacht nu van de dealers dat men deze ontvangers verkoopt i.c.m een kaart en een module ?

 

CanalDigitaal gecertificeerde SD-ontvangers

Op dit moment zijn de onderstaande SD-ontvangers gecertificeerd door CanalDigitaal.

 

• Adimo Jive

• Adimo Jazz

• Denson DS-200 lngebouwde MediaGuardlSECA2

decoder, 1 x kaartlezer

• Denson DS-500 1 x kaartlezer voor smartkaart

( CD ISO 7816

• Homecast S2000 CI Één CI slot voor betaal TV

module

• Homecast S3002 CI Twee CI-Sloten voor het

gebruik van betaal-TV modules

• Homecast S5002 CI Twee CI-Sloten voor het

gebruik van betaal-TV modules

• Philips DSR 2221 CI-slots : nee

• Philips DSR 2210 / 2211 / 2212 CI-slots : nee

• Strong SRT6825 / 6850 / 6855 Smartcard lezer met ingebouwde

MEDIAGUARD decoder

• Thomson TS4H CI-slots : nee

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Als ik jou een mail stuur,en je buurman niet
dan is ie dus niet voor de buurman.
Ongeacht wat erin staat


Waarbij ik mag aannemen dat je het mailtje niet, zoals CDS met deze nieuwsbrief heeft gedaan, voor een ieder opvraagbaar op het internet zet.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967
Hier een overzicht van de gecertificeerde ontvangers van canal digitaal, de meeste ontvangers zijn alleen met een kaartslot te koop, dus men verwacht nu van de dealers dat men deze ontvangers verkoopt i.c.m een kaart en een module ?


Volgens mij mogen kaarten wel 'los' verkocht worden bij een gecertificeerde ontvanger met ingebouwde gecertificeerde kaartlezer.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76

Als ik jou een mail stuur,en je buurman niet
dan is ie dus niet voor de buurman.
Ongeacht wat erin staat.

Dat bedoel ik hiermee te zeggen.


Dat valt volgens mij zelfs onder de schending van het briefgeheim (ook al is het een email).

Maar nu kan CDS ook een handtekening (signature) aan hun emails toevoegen zoals de meeste bedrijven doen waarin staat dat de inhoud vertrouwelijk is en dan is het helemaal duidelijk dat je het niet openbaar mag maken (maar ik weet natuurlijk niet of dat in de orginele brief/email stond).

die handtekening is dan bijv.
Citaat:

The information contained in this communication is confidential and maybe
legally privileged. It is intended solely for the use of the individual or
entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are
not the intended recipient you are hereby (a): notified that any disclosure,
copying, distribution or taking any action with respect to the content of this
information is strictly prohibited and may be unlawful, and (B): kindly request
to inform the sender immediately and destroy any copies.

of gewoon in het nederlands :
Citaat:

Dit e-mailbericht en alle bijlagen zijn strikt vertrouwelijk en
uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Als dit bericht ten onrechte
bij u terechtkomt, gelieve dan de afzender te verwittigen en de bestanden
van uw computer te verwijderen. Een niet aan u geadresseerd e-mailbericht
en de bijlagen lezen, verspreiden, openbaar maken, aanpassen, printen,
doorsturen of er een kopie van maken is illegaal. Volledige veiligheid,
vertrouwelijkheid en integriteit van elektronische berichten kan op geen
enkele manier gegarandeerd worden. De afzender kan daarom niet
aansprakelijk gesteld worden voor schade die optreedt door het gebruik van
e-mail.


maar het ontbreken hiervan betekend (dacht ik) niet dat je de email zomaar mag openbaar maken (net zoals je zegt met die email aan je buurman).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...