Ga naar inhoud


Na 01-09-2009 geen CDS kaart meer los te verkrijgen???


theo19

Aanbevolen berichten

NAde nieuws brief van canaldigitaal

hier de brief.

Stopzetten verkoop losse smartcards

Vanaf 1 september 2009 zal de verkoop van losse CanalDigitaal smartcards worden stopgezet.////knip/////

 

Rest van de tekst verwijderd, uit voorzorg. Iedereen is uiteraard vrij om te googelen en daar zijn/haar informatie te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Komt dit uit de speciale CanalDigitaal dealernieuwsbrief?

 

Bovenstaande verhaal lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld.

 

Dit zou betekenen dat fabrikanten hun apparatuur aan zouden moeten passen (als ze dat al niet doen)om deze nog langer op de Nederlandse markt te kunnen verkopen.

Bovendien wordt de monopolie positie van CD dan nog sterker.

 

Mijn huidige satelliet ontvanger is wel CD gecertificeerd, maar met de originele software van CD is het inmiddels een bagger apparaat, ook al is deze 'pas' 8 jaar oud.

Met de niewe smartcard dus verplicht weer aan het hobby'en geslagen.

 

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe ontvanger.

Wat je ziet is dat bijv. Philips een CD gecertificeerde HD ontvanger heeft, maar deze is volgens mij geen 1080i of 1080p.

 

En dat terwijl bijv. Topfield wel zo'n apparaat heeft, met wel alles er op en er aan, maar dan niet gecertificeerd.

 

Stel je hebt zo'n Philips gekocht, dan loop je al weer achter de feiten aan.

 

Als CD een merk/type certificeert, dan zouden ze toch moeten kunnen garanderen dat deze het minimaal 10 jaar fatsoenlijk blijft doen?

 

Mijn Pioneer doet het voorlopig nog hortend en stotend, ik denk dat ik het hele gebeuren nog maar even afwacht.

 

Bij ons hier hebben we geen kabel, dat is alvast geen alternatief en dat vind ik van Digitenne overigens ook niet, gezien het beperkte zenderaanbod.

 

Groeten, W.

 

 

TF7710HDPVR + Enigma2

 Visiosat G4Quadro/Alps LNB's/Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1(2x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

ja dit komt uit hun nieuws brief die vandaag is verstuurd.

en ik vraag me ook af of dit zomaar mag of dat ze dat kunnen doen

 

wil dus zeggen ik wil alleen nederland 1,2,3, kijken moet ik toch een ontvanger kopen die op hun website staat??

waar hun dus bepalen in de software waar ik naar mag kijken!!!

en dus geen andere satelliet mag kijken want dat kan hij zeker niet aan.

 

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is de verkeerde conclusie.

Citaat:
Ook na het stopzetten van de verkoop van losse smartcards blijft de vrije keuze van ontvangers mogelijk voor u en uw klanten. Echter wel met behulp van de officiële CI- module van CanalDigitaal die betere garanties biedt voor een probleemloze ontvangst.

Als in die vrije keus ontvanger maar een ci-module past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk verandert er dus alleen, dat de kaart nog wat duurder wordt omdat er wat extra electronica (module of complete ontvanger) bijgekocht moet worden.

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dus ik moet nu het samen kopen ik heb alleen de kaart nodig

en moet er een module bij kopen die ik dan voor veel minder kan ver kopen want heel veel mensen doen dat dan

met gevolg dat je voor de kaart ik denk wel meer dan 120,- moet gaan betalen en dat vind ik veel te veel en zeker als tweede kaart

dus op deze manier wordt er iemand op gelicht.

 

kan je net zogoed ontvanger kopen met kaar dan ontvanger weer verkopen.

ik kan je vertelen dat het je veel meer geld gaat kosten om een kaar te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet als ik die beslissing toe juich, maar als je digitaal naar de cai of de glasvezel wilt kijken is het daar dan niet precies hetzelfde?

Over het algemeen kun je daar ook niet elke willekeurige decoder toepassen en werkt hun kaartje ook niet in elke ontvanger.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die common interface module nou ook werkte zonder problemen in welke willekeurige dvb-ci ontvanger dan was dat nog tot hier aan toe , maar in een humax 2000 hd en vantage`s hd werken ze niet, terwijl andere providers met andere modules geen problemen geven. Dus zij pissen buiten de pot met hun gecertificeerde boxen(en stiekeme s/w applicatie )

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou en... dit is toch een satelliet forum?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...