Ga naar inhoud


Na 01-09-2009 geen CDS kaart meer los te verkrijgen???


theo19

Aanbevolen berichten


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Codx
Laten we het omdraaien. Hoe zou jij het als provider aanbieden met de gedachte dat het niet hackable mag zijn, content beveiliging moet bieden als de maker dit vereist en alle mogelijkheden van uitgebreide grafische EPG, VideoOnDemand en (toekomstige) interactive diensten. En het liefst nog 1 interface voor je klanten ivm makkelijke bediening en gebruikers ervaring en niet te vergeten support.

Wat je niet kunt testen kun je ook niet garanderen en dat is waar ze nu tegen aan lopen. Die normen kun je dan wel vergeten. Consumenten kopen de goedkoopste troep die ze kunnen vinden. Ik zou daar ook geen support op geven en vaak doet de fabrikant dat ook niet.

Nederlanders moeten gaan begrijpen dat als je een totaal product en ervaring wil aanbieden dit alleen mogelijk is via provider gebonden ontvangers. Als je ooit een skybox gehad hebt ga je vanzelf het licht zien.


@Codx,

Kort samengevat aanbieden als volgt.
1 of 2 standaard modellen met kaartlezer + CI volgens CanalDigitaal specificaties en volgens internationale normen.
Testen en garanties, net als simpele bediening en support, alleen met die 1 of 2 standaard modellen.
Overige merken/modellen volgens internationale normen en vrije markt principe.
Daarnaast een commissie die controleert of iedereen binnen de internationale satellietwereld
zich ook aan de afgesproken internationale normen houdt.
CanalDigitaal kaartje niet voor ongeveer 75 Euro verkopen maar tegen ca. kostprijs (5-10Euro?!).
Gederfde inkomsten door goedkoper CanalDigitaal kaartje compenseren met hogere abonnementstarieven.

Uiteraard zorgen voor goede codering met, indien nodig, regelmatig kaartwisselingen.
VideoOnDemand en Interactieve Diensten zijn in Nederland niet zo populair en behoeft geen prioriteit.
Uitgebreide grafische EPG?
In al die jaren is de EPG van CanalDigitaal gebrekkig geweest, ik denk
dat de klanten al meer dan tevreden zouden zijn als de EPG gewoon
volgens de standaard DVB norm zou worden doorgegeven zoals in Duitsland.

Goedkope troep die niet aan de internationale normen voldoet daar hoeft
natuurlijk geen provider enige garantie en/of support te bieden.

Wat een totaal product en ervaring is weet ik niet en ik denk dat de
doorsnee Nederlander/klant dat nog minder weet.
Die willen vooral op een gemakkelijke manier Ned.1/2/3 en RTL4/5/7/8 zien.
De iets meer veeleisende Nederlander wil dan nog zonder veel problemen sport, (natuur-)film en cartoons zien.

Ik heb een (iets oudere) Engelse skybox voor de hobby.
Dat is een vreselijk onhandig ding met vooral beperkingen.
Als CanalDigitaal zoiets wil dan doet ze daar de klanten echt geen plezier mee.
Maar misschien zijn de tegenwoordige (Engelse) Skyboxen veranderd.
Daar heb ik geen ervaring mee.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat je niet kunt testen kun je ook niet garanderen en dat is waar ze nu tegen aan lopen. Die normen kun je dan wel vergeten. Consumenten kopen de goedkoopste troep die ze kunnen vinden. Ik zou daar ook geen support op geven en vaak doet de fabrikant dat ook niet.

 

 

Ben het absoluut niet eens wat je hier stelt, de meeste importeurs weten dat ze tegenwoordig de dag geen rotzooi meer op de markt kunnen brnegen omdat ze dan binnen de kortste keren uitgerangeerd zijn.Dus jouw opmerking

Consumenten kopen de goedkoopste troep die ze kunnen vinden. Ik zou daar ook geen support op geven en vaak doet de fabrikant dat ook niet.Is nergens op gebaseerd,ik durf hier te zeggen dat er zeker een aantal importeurs zijn die eerst uitvoerig testen voordat ze iets op de markt brengen en daarnaast nog steeds een goede support geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Het is inmiddels al weer 70 euro....


Het is iedere keer hetzelfde liedje allemaal veel te duur!
Je kunt morgen zelf een bedrijf beginnen de spullen aanschaffen transponders huren en zien dat je klanten krijgt kijken of je het veel goedkoper kan dan neem ik een abo bij je.

Heb je daar geen zin in dan zeg je je abo op bij CDS kun je via de satelliet nog altijd NL 1 2 en 3 kijken en voor de rest kijk je naar de Duitse kanalen dan profiteer je van de Duitsers die een hoge omroepbijdrage betalen en jij kijkt gratis mee. sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Heb je aandelen in CD ofzo? Ik vind het nogal wat ja die 70 euro, als je weet dat ik in 2002 een settopbox pakket afgesloten heb voor 13,62 euro per jaar + een eenmalige registratie vergoeding van 15,88 euro en nu dus 69,96 euro per jaar moet dokken om nog steeds dezelfde 10 zenders te kunnen zien.

 

Let wel: op dat moment was het nog niet eens nodig om te betalen voor de publieke en commerciele zenders die in het binnenland te ontvangen waren, maar je was dan niet verlost van de jaarlijkse herregistratie wat ook nog eens 15,88 euro per keer was.

 

In de tussentijd kwamen de regionale omroepen (gratis) ook op de schotel, wat later gingen ze naar de 23,5 en hadden we weer een andere lnb ( a 40 euro) nodig om deze zenders te kunnen bekijken.

 

Op dit moment denk je in HD termen: voor de toekomst een mooie lcd aangeschaft ( ca 1000 euro) , wil je er optimaal gebruik van maken heb je weer een andere ontvanger nodig. Dus er een bijgekocht met twee tuners en een harde schijf ( ook weer ca 500 euro), zodat je in 1 keer klaar bent denk je dan. Gaan ze dus weer dezelfde fout maken bij CD door hun techniek weer net even iets anders te maken dan de algemene standaarden en zijn je spullen vervolgens weer waardeloos.

 

Hier word ik dus zo moedeloos van...

 

O ja, we zijn inmiddels 7 jaar verder en het goedkoopste abonnement wat je nu volgens de webshop van CD op een nieuwe smartcard (kassa: 79 euro) kunt afsluiten is het basis pakkat voor het luttele bedrag van 9,50 euro per maand. Heb je wel iets meer zenders maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Heb je aandelen in CD ofzo? Ik vind het nogal wat ja die 70 euro, als je weet dat ik in 2002 een settopbox pakket afgesloten heb voor 13,62 euro per jaar + een eenmalige registratie vergoeding van 15,88 euro en nu dus 69,96 euro per jaar moet dokken om nog steeds dezelfde 10 zenders te kunnen zien.




ZUCHT...

Origineel bericht van: Stepdriver

Hier word ik dus zo moedeloos van...



Gelukkig geef je zelf het antwoord al... smile


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Heb je aandelen in CD ofzo?


Bij mijn weten is CDS in handen van een Amerikaanse investeringsmaatschappij dus al zou ik het willen is het niet mogelijk.

Origineel bericht van: Stepdriver
O ja, we zijn inmiddels 7 jaar verder en het goedkoopste abonnement wat je nu volgens de webshop van CD op een nieuwe smartcard (kassa: 79 euro) kunt afsluiten is het basis pakkat voor het luttele bedrag van 9,50 euro per maand. Heb je wel iets meer zenders maar toch...


Weer datzelfde verhaal over de prijs in Nederland heb je ongeveer 6 miljoen gezinnen die kabel hebben die betalen allemaal een euro of 16 p/m voor het basispakket wil je meer betaal je meer. laugh

En zouden we nu weer terug kunnen naar het topic:

Na 01-09-2009 geen CDS kaart meer los te verkrijgen??? cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Riekt dit soort plannen niet naar koppelverkoop?

 

Maar hoe zit het dan met de NMA: via de satelliet is er geen concurrentie, dus een monopoliepositie (lees machtsmisbruik).

 

Wat betreft de Publieke Omroepen: heeft de staat hier dan ook geen passend antwoord op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: dishman_ex5020
Riekt dit soort plannen niet naar koppelverkoop?

Maar hoe zit het dan met de NMA: via de satelliet is er geen concurrentie, dus een monopoliepositie (lees machtsmisbruik).

Wat betreft de Publieke Omroepen: heeft de staat hier dan ook geen passend antwoord op?


Ik denk dat er geen bedrijf zo gek is om te willen concurreren op de satelliet. Ik ben bang dat het geen winstgevende onderneming zal worden, de spoeling is toch al zo dun.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Origineel bericht van: dishman_ex5020
Riekt dit soort plannen niet naar koppelverkoop?

Maar hoe zit het dan met de NMA: via de satelliet is er geen concurrentie, dus een monopoliepositie (lees machtsmisbruik).

Wat betreft de Publieke Omroepen: heeft de staat hier dan ook geen passend antwoord op?


Ik denk dat er geen bedrijf zo gek is om te willen concurreren op de satelliet. Ik ben bang dat het geen winstgevende onderneming zal worden, de spoeling is toch al zo dun.


Inderdaad, ik vrees dat oven een jaar of 10 niemand meer via satelliet kijkt, het is dan de nieuwe vorm van Digitenne, Digikabel en vooral IPTV via glas wat de dienst uit zal maken. Als die platforms helemaal doorontwikkeld zijn kan satelliet daar niet meer tegenop, vooral vanwege de kosten.

IPTV via glas maakt een goede kans hét platform voor de toekomst te worden, geen beperking in bandbreedte, allerlei extra diensten en koppelingen met het internet mogelijk en laagdrempelig omdat nagenoeg iedereen snel internet heeft, zeker tegen die tijd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen losse CDS kaart meer vind ik waardeloos. Een aantal jaren terug had ik een Strong 8000. De Strong ontvanger was Canal Digitaal goed gekeurd maar in een keer werd voor deze ontvanger geen software update meer gemaakt. Waardoor deze ontvanger waardeloos werd sindsdien heb ik een maxdititaal ontvanger, goedkoper. Want wie kan mij garanderen dat de CD goed gekeurde ontvangers, goed gekeurd blijven. CD kon dit een paar jaar terug ook niet. Ik werd zeer goedkoop afgescheept en heb een zo goedkoop alternatief gezocht en had geen vertrouwen meer in CD gecertificeerde ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dishman_ex5020
Riekt dit soort plannen niet naar koppelverkoop?


Is dat in Nederland dan verboden ?

Ik bedoel : In Nederland krijg je een GSM (Mobieltje) bijna gratis bij een abonnement bij een provider (bijv. Versatel) Maar in België is dit verboden (vroeg kon je ook een GSM goedkoper krijgen als je daar een kaartje van bijv. Proximus bijkocht) want dat is Koppelverkoop en verboden.

Dus tenzij de wet in Nederland anders geïnterpreteerd wordt ga ik er van uit dat koppelverkoop in Nederland niet illegaal is.

De GSM heeft zelfs een SIM-Lock (die je blijkbaar niet mag unlocken ofzo ?? of ben ik daar gewoon verkeerd over geïnformeerd).

Maar als er dus andere hardware met de Smartcard werkt (bijv. de Aston CAM of een ontvanger die "niet gecertificeerd is") kan je idd misschien wel spreken over koppelverkoop en kan je ten minste in België nog wel eens proberen om dit tegen te houden (voor Nederland weet ik het dus niet).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...