Ga naar inhoud


[Televisie] Nu ook native HD op NL3-HD een feit, Championsleague voetbal


Apple740

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Apple740
Jij bent net als Littlesat blijkbaar geen liefhebber van perfect beeld? Ik vind 3 HD kanalen namelijk een pure verwelkoming, ook met SD materiaal eindelijk écht goed beeld vanwege de hoge bitrates icm MPEG4.

Ik ben wel een liefhebber van "perfect" beeld, maar dan moet het ook echt perfect zijn. Echt HD dus, en geen upscale.

Betere SD-kwaliteit hadden ze ook kunnen bereiken door de bitrate van de SD-zenders op te krikken, en dan had ook iedereen er wat aan gehad, niet alleen mensen met een HD-decoder.

Ik kijk tegenwoordig trouwens praktisch alles via Digitenne. Als het toch SD is kan het me ook niet zo heel veel meer schelen of de bitrate nu hoog of laag is. Ik heb wel een DVB-S2 kaart liggen en een geldige CDS-kaart maar nog niet eens de moeite gedaan de bende te installeren. SD blijft het voor mij toch. Als ze ècht HD gaan uitzenden ga ik er moeite voor doen.

Ik keek trouwens in 2003 al HD, je kan je misschien voorstellen hoe erg de hele Nederlandse TV wat mij betreft achterloopt. Of ze nu met een hogere of lagere bitrate of met of zonder upscale naar HD uitzenden kan je me dan ook geen biet meer schelen. Ik zie dan liever dat ze het bij SD laten tot ze het met HD ècht goed kunnen doen. Eventueel bij SD de bitrate dan opkrikken zoals men in Duitsland deed om zich te verontschuldigen voor de "late" introductie van HD.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Perfect beeld.... Tja voor nog geen 2.5 jaar geleden had CDS dat. Toen kwam de kabel met 8 Mbit/sec streams... Tja toen was dat weer perfect beeld en werd CDS waardeloos. Zeker toen CDS niet meer "de bron" was voor de RTL en SBS zenders... Nu is Nederland 1,2 en 3 in upgescaled HD en is dit weer perfect... Wat is perfect? Het mooiste beeld? Het Beste Beeld?

 

Het echte perfecte beeld is wat uiteindelijk ook bij CDS binnenkomt voordat het op de satelliet gaat. Ik dacht dat dit zelfs ongecomprimeerd binnenkomt(!) En dat krijgen wij nooit(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Betere SD-kwaliteit hadden ze ook kunnen bereiken door de bitrate van de SD-zenders op te krikken, en dan had ook iedereen er wat aan gehad, niet alleen mensen met een HD-decoder.


Ik zou eerder de aankondiging verwachten dat CDS op een bepaald tijdstip gaat stoppen met MPEG2 dan dat ze hier nog extra bandbreedte voor gaan uittrekken om de kwaliteit te verhogen. SD/MPEG2 is aan aflopende zaak. wink
Dat een bepaalde groep (nog) geen zin heeft om een HD decoder aan te schaffen is natuurlijk hun probleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zit dat ook met "de kabel" daar wordt het ook tijd om te stoppen met analoge weergave. Die kennen we op de satelliet al 13 jaar niet meer(!)

 

Maar het stoppen van die analoge weergave wordt weer tegengehouden door de Opta/Programmaraden/YouCa initiatieven. Of gaan ze dit proberen in DVB-T te doen via de kabel, zoals onlangs al testjes zijn waargenomen???

 

Ook de kabel kan stoppen met Nederland 1,2 en 3 SD in HD bitrates (8 Mbit/sec) maar dan zal net als CDS ook de kabel de installed base (ontvangers bij de abonnees) moeten gaan vervangen door MPEG-4 ontvangers...

 

Tis me toch wat HDTV in Nederland :-D

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Mag ik je er op wijzen dat hier nog steeds een ouwe amstrad in gebruik is voor de fta zenders die nog steeds (!) uitzenden via de analoge schotel? Al 13 jaar geen analoge zenders meer is wat overdreven dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


Ik zou eerder de aankondiging verwachten dat CDS op een bepaald tijdstip gaat stoppen met MPEG2 dan dat ze hier nog extra bandbreedte voor gaan uittrekken om de kwaliteit te verhogen. SD/MPEG2 is aan aflopende zaak. wink
Dat een bepaalde groep (nog) geen zin heeft om een HD decoder aan te schaffen is natuurlijk hun probleem.


Gezien de reacties hier op een prijsverhoging bij Canal Digitaal weten we allemaal dat een cold-turkey omschakeling naar MPEG4 voor Canal Digitaal een zeker faillissement zou betekenen. Als je ziet hoeveel mensen nog genoegen nemen met de beeldkwaliteit van analoge kabel of, erger nog, Digitenne, dan hoef je je echt geen illusies te maken dat het op dit moment voor CDS haalbare kaart is om volledig over te schakelen op MPEG4.

Wat mij betreft zou het eerder een optie zijn om de huidige MPEG2 kanalen fors in bitrate te knijpen om zo een transponder vrij te maken voor HD versies van die kanalen.

En HD kanalen aanbieden omdat het SD beeld wat 98% van de tijd er op wordt uitgezonden er dan beter uitziet, dat is wat mij betreft echt belachelijk. Stel je eens voor dat men bij de omschakeling naar breedbeeld al in 1995 alles standaard in anamorph breedbeeld uitgezonden zouden hebben en dan 98% van de tijd links en rechts zwarte balken geplaatst zou hebben omdat de beschikbare content nog niet in 16/9 was, en dan toch trots zou roepen: maar wij zenden al in breedbeeld uit...




DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook CDS en TVV hun eigen fout dat ze nog niet te gauw naar H264 kunnen overschakelen.

Ze verkopen nog altijd ontvangers die geen H264 aankunnen, en die dus gecertifieerd zijn...

Dan kun je dat niet maken om de dag erna SD zenders over te schakelen naar H264.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Het is ook CDS en TVV hun eigen fout dat ze nog niet te gauw naar H264 kunnen overschakelen.
Ze verkopen nog altijd ontvangers die geen H264 aankunnen, en die dus gecertifieerd zijn...
Dan kun je dat niet maken om de dag erna SD zenders over te schakelen naar H264.


Al zouden ze drie jaar geleden daar al mee gestopt zijn dan zouden ze het volgens velen nog niet kunnen maken. Hoelang heeft het niet geduurd voordat men eindelijk stopte met het ondersteunen van de eerste generatie Pace ontvangers, en nog waren sommigen daarover verbolgen:"Nu moet ik al na 10 jaar een nieuwe ontvanger kopen en dat terwijl hij het nog prima doet..." Sterker nog: de wereld zou nu al bij voorbaat te klein zijn als CDS zou aankondigen om bij voorbeeld per 1 januari 2011 volledig over te schakelen op MPEG4.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
de wereld zou nu al bij voorbaat te klein zijn als CDS zou aankondigen om bij voorbeeld per 1 januari 2011 volledig over te schakelen op MPEG4.


Toch moet een keer die knoop doorgehakt worden, en jouw datum is zo gek nog niet. Als je nog heel veel langer wacht staat 1080p/MPEG6 al weer voor de deur, en wordt de situatie alleen maar nijpender. Want moet CanalDigitaal dan MPEG2 + MPEG4 + MPEG6 uitzendingen gaan ondersteunen?

Maar mocht CDS plannen hebben om binnen 2 á 3 jaar volledig naar MPEG4 over te gaan dan wordt het wel de hoogste tijd dat men stopt met het certificeren en verkopen van MPEG2 ontvangers. Eigenlijk maakt CDS het hier zichzelf alleen maar moeilijker mee. Met name de mensen die nu nog zo'n ding kopen zullen zich zwaar bekocht voelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis Spoelstra

Wat ze beter kunnen doen is alles naar de 23 verhuizen.


Waarom welk voordeel zou dat dan hebben???

Iedereen zegt maar dat die satelliet goedkoper is alleen snap ik niet waarom, de bouw van de satelliet en de onderhoudskosten tijdens zijn levensduur lijkt me exact hetzelfde of hij nu op 19.2 oost of op 23.5 oost hangt. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Dennis Spoelstra

Wat ze beter kunnen doen is alles naar de 23 verhuizen.


Waarom welk voordeel zou dat dan hebben???

Iedereen zegt maar dat die satelliet goedkoper is alleen snap ik niet waarom, de bouw van de satelliet en de onderhoudskosten tijdens zijn levensduur lijkt me exact hetzelfde of hij nu op 19.2 oost of op 23.5 oost hangt. laugh


De prijs van een product wordt mede bepaald door de vraag naar dat product. Op de 19.2 oost positie is nu eenmaal veel meer vraag naar het product waar we het hier over hebben.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
De prijs van een product wordt mede bepaald door de vraag naar dat product. Op de 19.2 oost positie is nu eenmaal veel meer vraag naar het product waar we het hier over hebben.


Ja die economische reden is me uiteraard bekend dus als er meer vraag komt op 23.5 oost is een verhuizing totaal zinloos. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...