Ga naar inhoud


[Televisie] Nu ook native HD op NL3-HD een feit, Championsleague voetbal


Apple740

Aanbevolen berichten

Het is niet alleen een duurder abo, maar ook de aanschaf van een nieuwe ontvanger. Veel mensen kopen pas een nieuwe als het nodig is. Daarom zal de HD abo groei geleidelijk gaan.

 

Natuurlijk zijn er nu acties waarmee je voordelig aan een ontvanger kunt komen van Canal Digitaal. Dit levert zeker extra abo's op, maar het zal niet leiden tot een explosieve groei van HD abo's

 

Ik weet niet hoe het abo bestand van Canal Digitaal eruit ziet, maar ik denk dat veel mensen het basispakket voldoende vinden. Vandaar de overstap van veel mensen naar digitenne.

 

Met andere woorden: het gemiddelde lid op dit forum is niet vergelijkbaar met de gemiddelde abonnee van Canal Digitaal. De meeste abonnees zal het niet veel uitmaken of NL 2 en 3 in HD wordt uitgezonden.

 

Voor het aantrekken van nieuwe abonnees is het wat anders. Mensen kunnen makkelijk de aanbieders vergelijken. Dan sta je als Canal Digitaal wel achter.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat


In de UK betaald men rustig 10 pond extra boven de 50 pond die je voor een goed SKY abonnement betaald. Je krijgt daar uiteraard meer zender voor(!). Voorheen was dit toch wel zo'n 75 euro per maand plus nog eens 15 euro extra voor HD (momenteel 12 Euro en 60 Euro door de waarde vermindering van de pond).


Eeeuuuh,....ik heb de prijzen niet nagekeken, maar is de aboprijs zelf gedaald of is het naar verhouding goedkoper geworden? In het laatste geval maakt het voor de Engelsen namelijk niks uit, 1 pond blijft 1 pond smile

Maar de strekking van jou verhaal begrijp ik wel. In NL zijn we niet echt bereidt veel voor een TV abo te betalen. Ik denk dat dat ook komt dat wij altijd al niet al te veel voor TV hoefde te betalen in het verleden. Toen betaalde je voor de kabel ongeveer 30 gulden per maand of zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwinmtb
Precies en dat zijn de meeste mensen in NL gewend om te betalen.


Ja, vroeger betaalde ik ook twee kwartjes voor een liter benzine. Nu € 1,40!

De kabelboeren zijn zeker niet goedkoop, je bent al minimaal € 16 per maand kwijt voor een analoog pakket met als het meezit daarin nog wat gratis digitale TV bundels.

Digitenne wordt vaak genoemd als goedkoop alternatief maar is het niet. Je kunt echt geen HD kwaliteit met Digitenne kijken. Die valt dus af.
Blijft over de kabel + satelliet.
Veel keus is er helaas niet. Concurrentie op de kabel is er (nog) niet, komt wel. Satelliet is er ook maar je bent gebonden aan CDS. (voor de NL-HD kanalen, waar het hier om gaat).

HD zal dus wel een keertje van de grond komen maar het gaat langzaam. Kwestie van vraag en aanbod, en het kip/ei verhaal. Ik wil alleen HD als er voldoende aanbod is, of de vraag van de provider, ik wil alleen HD uitzenden als ik genoeg abo's kan verkocht heb.

En hoeveel abo's met HD zijn er nu eigenlijk al verkocht?
(kabel en satelliet). Ik denk dat de aantallen nog niet zo groot zijn. Veel mensen zijn net pas een beetje gewend aan digitale TV. HD-TV is nog lang niet ingeburgerd.

Dat er nu mondjesmaat HD content wordt aangeboden doet me denken aan het zwart/wit naar kleuren tijdperk. In het begin waren de reclames en de fabeltjeskrant in kleur, de rest was nog gewoon zwart/wit. Was dat erg? Nee, niet zo. Lang niet iedereen kon zich zomaar een kleuren TV veroorloven. Andere tijden, dat wel maar ook HD heeft zijn tijd nodig.
Nieuwe TV, nieuwe decoders/ontvangers en nieuwe abo's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Was dat erg? Nee, niet zo. Lang niet iedereen kon zich zomaar een kleuren TV veroorloven. Andere tijden, dat wel maar ook HD heeft zijn tijd nodig.

Met heet grote verschil dat kleuren-TV backwards compatible was met ZwartWit-TV en visa versa. Geen enkele omroep hoefde extra bandbreedte toe te voegen door een extra zender of zo in te moeten zetten.

Helaas bij HDTV is dat anders. Er moet een extra zender ingezet worden en bovendien kost het ondanks DVB-S2 en MPEG truukjes ook nog meer bandbreedte. Zelfs zo veel dat er al 3-4 normale SD zenders (digitaal) inpassen...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: €djeK
Origineel bericht van: Hoppy
Er is altijd een groep HD early adopters die koste wat het kost een HDTV, ontvanger en provider nemen. Dat is echter geen maatstaf voor het grote publiek.
Daar zit het potentieel. Aan een kleine groep liefhebbers kun je geen marketing ophangen.
Nee, het potentiëel is juist de grote massa die momenteel bezig of aan het nadenken zijn hun TV te vervangen voor een HD exemplaar en die teleurgesteld worden/zijn door het feit dat hun satellietaanbieder, Canal Digitaal, géén HD zenders aanbiedt waarop ook de PO te zien is.
Als bedrijf kun je alleen nl. vraag creëren als er aanbod is en dat aanbod is er bij de Kabel of IPTV wel.


IPTV heeft weliswaar HD maar dat is slechts voor een zéér beperkte groep kijkers bereikbaar, namelijk alleen zij die én een IPTV abonnement hebben én glasvezel. Dat duurt dus nog wel even voordat dat in de breedte kan worden uitgerold. Maar het is wel veelbelovend!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die glasvezel gaat graven en per huis gaat aanleggen??? dan is satelliet een goedkoper alternatief en direct bijna overal 100% beschikbaar...

 

Maar ook via de huidige koperdraad is HDTV via IP mogelijk.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Dat kost je niks.

????
Uiteraard merk je dat niet direct. Maar???

Wat kost daar een abbootje per maand?
Wat denk je dat de investering gekost heeft?

Net als de kabel... wat als het wordt overgenomen door een UPC of Ziggo... Krijg je dan hetzelfde effect als het gulden teken door het euro teken te vervangen??
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kost je gewoon niks. Ze komen gewoon, als je dat wilt, gratis het glasvezel tot in je woning aanleggen. Als je het niet wilt dan komt het tot aan de straat/voordeur en komen ze het later alsnog bij je in huis aanleggen als je een abonnement neemt.

 

Ik heb het hier ook in huis. Doe er niks mee en krijg dan ook geen rekening.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten van aanleggen van welke kabel dan ook betaal je uiteindelijk wel maar dat is echt zeer lange termijn werk, de kosten worden dan door vele gebruikers gedeeld. Je denkt toch niet dat je individuele rekening voor de specifieke aanleg krijgt? (hoewel dit in de buitengebieden anders kan liggen)

 

Investeren noemen ze dat.

 

Verder is HD via koper wel mogelijk maar dan worden allerlei andere gebruikersmogelijkheden te beperkt. KPN biedt het dan ook niet aan.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Dat kost je niks.

????
Uiteraard merk je dat niet direct. Maar???

Wat kost daar een abbootje per maand?
Wat denk je dat de investering gekost heeft?

Net als de kabel... wat als het wordt overgenomen door een UPC of Ziggo... Krijg je dan hetzelfde effect als het gulden teken door het euro teken te vervangen??

Heb ik het over een abo of een investering van hun kant dan?
Nee,ik reageer op jouw bericht over het graven en aanleggen van glasvezel.
Daarvoor worden geen kosten in rekening gebracht.
Wanneer je later,wanneer het operationeel is,
alsnog aangesloten wilt worden,
en dan bedoel ik dus een kabel naar je huis laten graven,
dan worden er wel kosten in rekening gebracht.

Dit is ons toen meegedeeld door het glasvezelbedrijf.

En inderdaad,een abo via glasvezel is nu erg duur.
Maar ik heb de tijd....
Over een flink aantal jaren zal die prijs
zeker gezakt zijn tov de huidige prijzen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
De kosten van aanleggen van welke kabel dan ook betaal je uiteindelijk wel maar dat is echt zeer lange termijn werk, de kosten worden dan door vele gebruikers gedeeld. Je denkt toch niet dat je individuele rekening voor de specifieke aanleg krijgt? (hoewel dit in de buitengebieden anders kan liggen)

Investeren noemen ze dat.

Verder is HD via koper wel mogelijk maar dan worden allerlei andere gebruikersmogelijkheden te beperkt. KPN biedt het dan ook niet aan.


Wat ik begrepen heb krijgt iedereen de kans het nu gratis in huis te halen. Als je daarna je wilt aansluiten op de hoofdkabel van jes straat (en het dus echt fiber in huis wil hebben) krijg je te maken met aansluitkosten.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Origineel bericht van: Neptunus
De kosten van aanleggen van welke kabel dan ook betaal je uiteindelijk wel maar dat is echt zeer lange termijn werk, de kosten worden dan door vele gebruikers gedeeld. Je denkt toch niet dat je individuele rekening voor de specifieke aanleg krijgt? (hoewel dit in de buitengebieden anders kan liggen)

Investeren noemen ze dat.

Verder is HD via koper wel mogelijk maar dan worden allerlei andere gebruikersmogelijkheden te beperkt. KPN biedt het dan ook niet aan.


Wat ik begrepen heb krijgt iedereen de kans het nu gratis in huis te halen. Als je daarna je wilt aansluiten op de hoofdkabel van jes straat (en het dus echt fiber in huis wil hebben) krijg je te maken met aansluitkosten.


en dan breken ze de straat op, en het ziet er daarna er niet meer uit.Zo genaamd zijn de originele straatklinkers er opeens niet meer en worden er kakelverse straatstenen er neergelegd.
het ziet er niet uit frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...