Ga naar inhoud


[Televisie] Nu ook native HD op NL3-HD een feit, Championsleague voetbal


Apple740

Aanbevolen berichten


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Elwin
Origineel bericht van: Simian-Raticus
Ik heb van een excelent cd dealer gehoord dat het per november er aan moet komen. Nu weet ik iet hoe betrouwbaar zulke info is maar ja.


Zou mooi zijn als CDS samen met TVV dan een HD- en een SD-transponder erbij huurt op Astra 3. Dan zou vooral CDS weer een beetje kunnen concurreren met andere aanbieders.

Op de HD-transponder zou mooi zijn: Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, Ketnet/Canvas HD, vtm HD en VOOM HD terug(?).

Op de SD-transponder zou mooi zijn: AT5/Eredivisie Live 3, 101.tv, Cultura 24, Sterren 24, SciFi, 13th Street, TMF Vlaanderen, en radiozenders FTA: BNR en Arrow Jazz FM.

Zo, klaar met dromen. :D

Wie weet komt in november Nederland 2 en Nederland 3 in HD via CDS. We zullen het zien.


crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: Elwin
Origineel bericht van: Simian-Raticus
Ik heb van een excelent cd dealer gehoord dat het per november er aan moet komen. Nu weet ik iet hoe betrouwbaar zulke info is maar ja.


Zou mooi zijn als CDS samen met TVV dan een HD- en een SD-transponder erbij huurt op Astra 3. Dan zou vooral CDS weer een beetje kunnen concurreren met andere aanbieders.

Op de HD-transponder zou mooi zijn: Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, Ketnet/Canvas HD, vtm HD en VOOM HD terug(?).

Op de SD-transponder zou mooi zijn: AT5/Eredivisie Live 3, 101.tv, Cultura 24, Sterren 24, SciFi, 13th Street, TMF Vlaanderen, en radiozenders FTA: BNR en Arrow Jazz FM.

Zo, klaar met dromen. :D

Wie weet komt in november Nederland 2 en Nederland 3 in HD via CDS. We zullen het zien.


crazy


Waarom moet het op de 23,5? Waarom de herhaalzenders van de po erbij? Themazenders van de NOS lijkt nergens op. Kijk eens naar de 6 themazenders van de ARD en ZDF, dan zie je nog eens wat. Per 1 november wordt ZDF Doku omgedoopt in ZDFneo, met een programmmering voor 25 tot 49 jaar.
Vanaf mei 2009 zie ik niets anders bij de po dan herhalingen en herhalingen.
Denk je dat ik er ook maar één eurocent aan uitgeef? Denk het niet. De afgelopen zondagen zond de ARD de serie Irene Huss uit met de (knappe Angela Kovacs) uit. Gewoon zo maar een nieuwe serie. Niet zeuren of het zomer of winter is.
De hele po kan voor mij de pot op.

Ik heb ook geen zin om op twee posities te kijken. Met een draaiende schotel zal je dus de helft missen, bijgebruik van een PVR. Nou als ik moet kiezen tussen 19,2 (incl ARD/ZDF) of 23,5 met po, dan kies ik heel snel voor de 19,2. Daar zendt BVN ook nog eens uit.
Dan gaat CDS er bij mij er definitief er uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Sterker nog: de wereld zou nu al bij voorbaat te klein zijn als CDS zou aankondigen om bij voorbeeld per 1 januari 2011 volledig over te schakelen op MPEG4.

Dit zou wel kunnen indien CDS iedereen een gratis ontvanger geeft...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95


Ik heb ook geen zin om op twee posities te kijken. Met een draaiende schotel zal je dus de helft missen, bijgebruik van een PVR. Nou als ik moet kiezen tussen 19,2 (incl ARD/ZDF) of 23,5 met po, dan kies ik heel snel voor de 19,2. Daar zendt BVN ook nog eens uit.
Dan gaat CDS er bij mij er definitief er uit.


De tijd dat je een draaiende schotel nodig had om meer dan één positie te kijken ligt natuurlijk al weer jaren achter ons. Ik kijk zelfs naar 4 posities met een schotel die muurvast staat. smile

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat[/quote

Dit zou wel kunnen indien CDS iedereen een gratis ontvanger geeft...



Daar willen ze wel meer naar toe bij Canal Digitaal. Helemaal gratis zal wel niet, maar voor een kleine prijs. De aanschaf kosten zijn toch een drempel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: Amager95


Ik heb ook geen zin om op twee posities te kijken. Met een draaiende schotel zal je dus de helft missen, bijgebruik van een PVR. Nou als ik moet kiezen tussen 19,2 (incl ARD/ZDF) of 23,5 met po, dan kies ik heel snel voor de 19,2. Daar zendt BVN ook nog eens uit.
Dan gaat CDS er bij mij er definitief er uit.


De tijd dat je een draaiende schotel nodig had om meer dan één positie te kijken ligt natuurlijk al weer jaren achter ons. Ik kijk zelfs naar 4 posities met een schotel die muurvast staat. smile


maar dus niet draaiend,
op de ene opnemen en de andere kijken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor is de kleinste duoLNB die je kunt krijgen voor 19.2 Oost en 23.5 Oost tegelijkertijd al uitgerust als twinLNB. Je kunt er 2 ontvangers (of 1 ontvanger-dual tuner) op aansluiten. De iets duurder, grotere duoLNB heeft zelfs 4 aansluitingen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval zitten we vier twin LNB's op die twee ontvangers compleet onafhankelijk voorzien van signaal, maar die dus ook probleemloos een twintuner zouden kunnen voorzien. Geen enkel probleem hoor.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Dit zou wel kunnen indien CDS iedereen een gratis ontvanger geeft...

En dàt zou wel kunnen als CDS geld teveel heeft.. Nee dus.

Dat is alleen denkbaar met een huurtuner-model. Wie zit daarop te wachten?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjaak(k)
En welke vrije HD zenders zouden dat dan wel mogen zijn?


Misschien Anixe HD?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps... zendt de Avra nu weer iets in HD per ongeluk uit....??? CDS zal failliet gaan door dit niet uit te zenden als ze een mannetje niet laten omschakelen of nog beter meteen alle drie de kanalen gaan doorgeven...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Tja, jammer dat CDS weer is niet mee kan doen met HD tv.
Voor de echte HD fan's zal het niet veel uitmaken, die hebben al eerder een andere provider genomen.


Of dat jammer is weet ik niet.
Ik ga echt niet voor een enkele voetbalwedstrijd of prinsengrachtconcert naar een andere provider omschakelen.

Veel belangrijker is de toekomst. Hoeveel HD content gaat er werkelijk uitgezonden worden en op welke zenders. Daar hangt de acceptatie van HD sterk vanaf.
En dus ook welke providers dit gaan aanbieden.

Er is altijd een groep HD early adopters die koste wat het kost een HDTV, ontvanger en provider nemen. Dat is echter geen maatstaf voor het grote publiek.
Daar zit het potentieel. Aan een kleine groep liefhebbers kun je geen marketing ophangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...