Ga naar inhoud


[Televisie] Nu ook native HD op NL3-HD een feit, Championsleague voetbal


Apple740

Aanbevolen berichten

Na NL1- en 2-HD was vanavond ook NL3-HD aan de beurt om

de eerste native HD uitzending te mogen verwelkomen. De championsleague

voetbalwedstrijd Celtic-Arsenal was in HD kwaliteit te zien bij de kabelaars.

 

Althans, alleen de 2e helft. De 1e helft werd namelijk niet live uitgezonden (viel samen met WK atletiek), en vooralsnog zendt de NOS alleen live wedstrijden in HD uit, en niet de samenvattingen. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken.

 

CanalDigitaal, WAKKER WORDEN! crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hmmmm, wanneer CD NED1,2,3 in HD uitzend koop ik een CAM en een CD kaart! :D

 

Eerder niet!

 

PS: ik heb geen Abbo nodig, toch? Het is FTV...

 

Eens 130 voor de Cam+Kaart=Voila, Ned1,2,3 gratis voor altijd..

 

PS: Chelsea speelde voetbal als de beste. Nog nooit zo een goede samenspel gezien!

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens en mischien is zelfs de gehele westrijd op een andere vrije zender (Duits, Engels) in HD te kijken. Dat heeft de kabelaar weer niet. Ik verwacht dat Canal Digitaal echt wel voor het eind van het jaar NL 2 en 3 in HD gaat aanbieden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Nou Ziggo heeft al een tijdje gratis de PO in HD

Gratis? je bedoelt waarschijnlijk zonder meerkosten. Want je bent nog altijd minstends 16 Euro+ kwijt per maand in de 99% van de Ziggo gemeenten(!) Bij ziggo zelfs meer want je MOET de HD-ontvanger erbij huren(!) Bij Ziggo mag je de HD ontvanger zelf kopen (de goedkoopste die ik zag was 130 Euro).

Alleen bij CDS is het echt gratis te krijgen als je al een ontvanger en een kaart hebt, maar daarvoor wel helaas alleen maar Nederland 1 HD(!)

En vermoedelijk zit hier ook het huidige probleem van Nederland 1,2 en 3 in HD op de satelliet. De PO eist dat het zonder meerkosten moet worden aangeboden. En daar gaan we weer, met 16 Euro+ per aansluiting, lukt dat de kabel. Met nul Euro voor alleen geregistreerde kaarten, of 5.83 voor SetTop pakketjes of 9.95 voor Basis pakketjes, lukt dat CDS niet.

De PO wilt de distributie (transponder kosten) niet betalen en CDS mag niet meer vragen voor de doorgifte van Nederland 1,2 en 3 in HD (door het bijvoorbeel in het HD pakket te stoppen). ik ben benieuwd....

Misschien is het 1 November gerucht wel waar (wanneer wordt CDS duidelijk???)... en hoeveel uren concerten in de ochtenduren, halve voetbalwedstrijden in native-HD op Nederland 2 en 3 HD missen we dan op de satelliet??? Zelfs op Nederland 1-HD is na de TDF nog geen Native-HD beeld te zien geweest...

Tja Duidelijkheid... dat is het grootste probleem bij CDS. Het "gevoel" geven dat het toekomst zeker is...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Simian-Raticus
Ik heb van een excelent cd dealer gehoord dat het per november er aan moet komen. Nu weet ik iet hoe betrouwbaar zulke info is maar ja.


Zou mooi zijn als CDS samen met TVV dan een HD- en een SD-transponder erbij huurt op Astra 3. Dan zou vooral CDS weer een beetje kunnen concurreren met andere aanbieders.

Op de HD-transponder zou mooi zijn: Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, Ketnet/Canvas HD, vtm HD en VOOM HD terug(?).

Op de SD-transponder zou mooi zijn: AT5/Eredivisie Live 3, 101.tv, Cultura 24, Sterren 24, SciFi, 13th Street, TMF Vlaanderen, en radiozenders FTA: BNR en Arrow Jazz FM.

Zo, klaar met dromen. :D

Wie weet komt in november Nederland 2 en Nederland 3 in HD via CDS. We zullen het zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
De RTL zenders komen er ook aan en SBS zou ook niet lang meer opzich laten wachten met HD.
Ben benieuwd of CDS de concurentie bij kan houden.


Ik ben bang dat CDS als het gaat om de HD-zenders van RTL en SBS gaat achterlopen. Lijkt me sterk, maar wel supergaaf als ze het voor elkaar krijgen om binnenkort RTL 7 en RTL 8 HD gaan doorgeven, en straks ook RTL 4, RTL 5, Net 5, Veronica en SBS 6 HD gaan doorgeven.

De tijd zal het leren zeker?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met YouCa en de Opta in de nek, TV-5 Monde terug enz... wordt het misschien ook lastig voor de kabel, zonder de Q terug te draaien op SD zenders...

 

Nederland 1,2,3 - RTL 4,5,7,8 - SBS 6, VOO, Net4 zijn 10 zenders met 3 zenders op een kabeltransponder (12 Mbit/sec per HD zender) zijn dit nog altijd 3.33 analoge zenders bandbreedte wat dit kost. Of 2.5 analoge zenders bandbreedte rond de 8 Mbit/sec

 

Voor CDS zijn dit 2 transponders rond de 8 Mbit/sec...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alwéér sport?

 

Het is toch ook wel ontiegelijk moeilijk om eens een leuke serie en/of film in HD uit te zenden.

 

En ze hadden beter gewoon Nederland HD aan kunnen maken, net als BBC HD. Gewoon één zender met simulcasts van content die in HD beschikbaar is.

 

Eigenlijk zijn we nog geen steek verder dan we waren in 2006 toen het WK in HD te zien was bij de NPO. Nouja, eigenlijk zijn we erop achteruit gegaan: destijds konden ze het met één zender af, nu hebben ze er drie nodig voor dezelfde hoeveelheid content.

 

Wat mij betreft zetten ze dat hele HD weer in de ijskast en introduceer het maar over een jaar of 3 wanneer ze er ècht klaar voor zijn.

 

Sommigen zullen zeggen dat je niet mag klagen, maar kom op zeg, de TDF en een halve voetbalwedstrijd. Doe het dan maar zoals de Duitsers en krik de bandbreedte voor het SD-beeld voor de komende jaren op en kom dan met HD als je er echt klaar voor bent.

 

@Littlesat: we rekenen ons rijk met tig HD-zenders, maar voor er ook echt HD-content is te zien op al die zenders zijn we wel weer 3-5 jaar verder.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens W3ird_N3rd. Eerst beginnen met een Nederland-HD, RTL-HD en SBS-HD on de vorm zoals ze het in de UK ook doen met BBC-HD en ITV-HD en dan met 100% content komen in carousel vorm en indien nodig dan meteen 10 zenders met nauwelijks content en hiermee veel kosten maken en bandbreedte verspillen...

 

Zeker als de NOS nog geen geld over heeft om het atletiek in HD uit te zenden. Dan zet ik mijn ??? bij 3xNederland-HD via de PO...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd


ze hadden beter gewoon Nederland HD aan kunnen maken, net als BBC HD. Gewoon één zender met simulcasts van content die in HD beschikbaar is.



Jij bent net als Littlesat blijkbaar geen liefhebber van perfect beeld? Ik vind 3 HD kanalen namelijk een pure verwelkoming, ook met SD materiaal eindelijk écht goed beeld vanwege de hoge bitrates icm MPEG4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...