Ga naar inhoud


[Televisie] Nu ook native HD op NL3-HD een feit, Championsleague voetbal


Apple740

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Johan45
Tja, jammer dat CDS weer is niet mee kan doen met HD tv.
Voor de echte HD fan's zal het niet veel uitmaken, die hebben al eerder een andere provider genomen.


Wat een onzin. 3 HD zenders met bijna geen HD content zijn geen HD zenders.
Echte HD fans kijken naar BBC en ITV waar wel 100% HD content op is. DiscoveryHD, HistoryHD, EurosportHD (als het native is) mag trouwens ook.

ARD / ZDF, VRT hebben ook amper iets HD te bieden.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Hoppy

Of dat jammer is weet ik niet.
Ik ga echt niet voor een enkele voetbalwedstrijd of prinsengrachtconcert naar een andere provider omschakelen.


Punt is dat mensen die op zoek zijn naar een televisieprovider en tevens geïnteresseerd zijn in HD nu eerder voor de kabel zullen kiezen.
En zo was het 2 jaar geleden ook al, toen CDS nog helemaal geen HD uitzond maar bij de kabelaars zenders als Discovery-HD en NGC-HD wél al te zien waren.

CDS loopt op HDTV gebied vrijwel constant achter de feiten aan wat gegarandeerd klanten kost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy
Er is altijd een groep HD early adopters die koste wat het kost een HDTV, ontvanger en provider nemen. Dat is echter geen maatstaf voor het grote publiek.
Daar zit het potentieel. Aan een kleine groep liefhebbers kun je geen marketing ophangen.
Nee, het potentiëel is juist de grote massa die momenteel bezig of aan het nadenken zijn hun TV te vervangen voor een HD exemplaar en die teleurgesteld worden/zijn door het feit dat hun satellietaanbieder, Canal Digitaal, géén HD zenders aanbiedt waarop ook de PO te zien is.
Als bedrijf kun je alleen nl. vraag creëren als er aanbod is en dat aanbod is er bij de Kabel of IPTV wel.

Loewe Led TV individual 40 met Harddisk en Samsung Led UE40C6700 (Beide DVB-S2)

Triax 78 met Duo Quad LNB (Schotel -> TV's 4x 35 meter Koka 799)

Settopbox / HD Pakket CanalDigitaal

Kabel TV (Starter) via UPC

Glasvezel via KPN, Internet 50/50 plus Bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ze bieden wel een PO-zender aan in HD, namelijk Nederland 1 HD.
Als je iets meldt, dan ook zinnig a.u.b.: waar gaat dit topic over?

Loewe Led TV individual 40 met Harddisk en Samsung Led UE40C6700 (Beide DVB-S2)

Triax 78 met Duo Quad LNB (Schotel -> TV's 4x 35 meter Koka 799)

Settopbox / HD Pakket CanalDigitaal

Kabel TV (Starter) via UPC

Glasvezel via KPN, Internet 50/50 plus Bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: €djeK
Nee, het potentiëel is juist de grote massa die momenteel bezig of aan het nadenken zijn hun TV te vervangen voor een HD exemplaar en die teleurgesteld worden/zijn door het feit dat hun satellietaanbieder, Canal Digitaal, géén HD zenders aanbiedt waarop ook de PO te zien is.


Wel, ik zeg gewoon dat ze wel één zender aanbieden van de PO in HD. Jij zegt dat ze er geen aanbieden.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Punt is dat mensen die op zoek zijn naar een televisieprovider en tevens geïnteresseerd zijn in HD nu eerder voor de kabel zullen kiezen.


Punt is natuurlijk ook dat er niet veel mensen zijn als jij die HD beeld echt belangrijk vinden.

Een paar jaar geleden heb ik al eens gezegd dat de uitzending echt maakt of het interessant is of niet of het nu SD of HD is.
En de kwaliteit van de beelden die uit de studio komen vind ik eigenlijk prima.
En ja ik heb een HD TV en ook een ontvanger en een abo op de HD kanalen maar ik ga echt niet naar Discovery zitten kijken omdat het toevallig HD is.
Mij maakt het niet zo uit of de publieke bij CDS nu een maandje eerder of later komen tot nu toe zijn er maar echt weinig beelden in echt HD. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: €djeK
Nee, het potentiëel is juist de grote massa die momenteel bezig of aan het nadenken zijn hun TV te vervangen voor een HD exemplaar en die teleurgesteld worden/zijn door het feit dat hun satellietaanbieder, Canal Digitaal, géén HD zenders aanbiedt waarop ook de PO te zien is.
Als bedrijf kun je alleen nl. vraag creëren als er aanbod is en dat aanbod is er bij de Kabel of IPTV wel.


Juist, jij begrijpt het. Sky-HD is aan een miljoen HDTV abonnee's gekomen door van meet af aan een ruim en goed HD aanbod neer te zetten, de klanten komen dan vanzelf.

CanalDigitaal wil het echter andersom doen: wachten op meer HDTV klanten en dán pas uitbreiden. En volgens mij is er daarom ook nog steeds geen 2e HDTV transponder omdat CDS niet tevreden is over de hoeveelheid HD klanten.
Maar ja, die komen er op deze manier ook niet. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin apple. CDS heeft nu niet eens 1 miljoen SD abonnees. Sky-UK geeft zo wie zo al meer abonnees omdat er meer mensen in de UK worden en de kabeldichtheid in de UK veel minder is. Meer abonnees in SD hoe meer er ook in HD geinvesteerd kan worden...

 

in de UK is HD via Sky ook groot geworden omdat er simpelweg meer potentiele abonnees zijn - die ook nog gewent zijn voor TV 50 Pond en meer per maand uit te geven. Hier is een SetTop Pakketje van 5.83 wat 83 cent per maand per jaar omhoog gaat nog te veel gevraagd...

 

Weet hier iemand hoeveel HD abonnees Ziggo en UPC heeft??

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wat een onzin apple. CDS heeft nu niet eens 1 miljoen SD abonnees. Sky-UK geeft zo wie zo al meer abonnees omdat er meer mensen in de UK worden en de kabeldichtheid in de UK veel minder is. Meer abonnees in SD hoe meer er ook in HD geinvesteerd kan worden...


Je moet het in verhoudingen bekijken en dan scoort CDS gewoon belabberd. CDS heeft een potentie van ~800.000 abonnee's maar wist slechts 5000 HDTV abonnee's te trekken vorig jaar (Sky heeft 1 miljoen HD abonnee's vs 5 miljoen SD).
Hoe dat komt? Door in eerste instantie een zeer matig HD pakket neer te zetten, waar geen Film en Sport in zat, iets waar je bij Sky-HD mee doodgegooid wordt, vanaf dag één dat Sky HD uitzond.
Ik ben er voor de volle 100% van overtuigd dat als CDS van meet af aan zenders als Film1-HD en Sport1-HD had doorgeven men vorig jaar niet was afgesloten met 5000 HD abonnee's, maar het er 50.000 geweest waren.

En dit "achteraf" beleid c.q. het achter de feiten aanlopen zie je nu ook weer met de Nederlandse publieken in HD. In plaats van meet af aan mee te doen neemt men wederom een afwachtende houding aan. Jammer jammer jammer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

En dat terwijl er vorig jaar zomer al Nederland 1 HD was met de tour en de olympische spelen, hadden ze meteen het aanbod verder uitgebreid dan hadden ze zelfs voor kunnen lopen op de rest. Nu het dus niet gebeurd om weet ik wat voor reden is dit echt een gemiste kans van CD. Ook wat betreft kosten zie ik nog een grote drempel voor de meeste mensen ten opzichte wat het HD pakket te bieden heeft. Daarnaast spelen nog de diverse problemen met de seca3 en de zogenaamde illegale ontvangers, zodat potentiele klanten natuurlijk wegblijven of voor de kabel of digitenne kiezen. Jammer, jammer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens insiders is volgende week de speelfilm "Nachtrit" in native HD te zien op NL3-HD (is heel goed mogelijk aangezien ik de film een poosje terug op Film1-HD heb gezien in native HD).

En afgelopen week schijnt op NL2-HD de speelfilm "Amelie" in native HD te zien te zijn geweest.

 

Ik weet niet hoe lang men hier nog vol blijft houden dat het uitzenden van alle 3 de Nederlandse publieken in HD niet zinvol zou zijn maar je moet toch wel een flink bord voor je kop hebben wil je dit blijven beweren. Het wordt gewoon de hoogste tijd dat CDS wakker wordt en NL2- en 3-HD toevoegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik ben er voor de volle 100% van overtuigd dat als CDS van meet af aan zenders als Film1-HD en Sport1-HD had doorgeven men vorig jaar niet was afgesloten met 5000 HD abonnee's, maar het er 50.000 geweest waren.

Dan wordt het hoog tijd dat jij aandelen CDS neemt(!) Ik ben ernamelijk niet van overtuigd dat het er 50K waren geweest. Nogmaals hoeveel HD abonnees zijn er op de kabel en hoevel Sport1 en Film1 abonnees kunnen momenteel ook daadwerkelijk naar de HD versies kijken? Ben bang dat dit momenteel zeer tegenvalt... Uiteraard alleen bij de freaks zal dit 100% zijn ;-)

In de UK betaald men rustig 10 pond extra boven de 50 pond die je voor een goed SKY abonnement betaald. Je krijgt daar uiteraard meer zender voor(!). Voorheen was dit toch wel zo'n 75 euro per maand plus nog eens 15 euro extra voor HD (momenteel 12 Euro en 60 Euro door de waarde vermindering van de pond). Hoeveel Nederlanders willen zo'n bedrag betalen per maand? De meesten gaan voor 8.50 naar Digitenne en 5.83 voor een SetTop pakket is al te veel, terwijl een minumum pakketje bij SKY al rond de 20 Pond kost. Zo ook in Spanje, Italie en Frankrijk.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...