Ga naar inhoud


[Televisie] Nu ook native HD op NL3-HD een feit, Championsleague voetbal


Apple740

Aanbevolen berichten


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou zeggen enjoy. Kijk eens naar Duitsland, na de atletiek zijn ARD/ZDF HD ook weer weg van er geweest te zijn...

 

Uiteindelijk was het feitelijk voor iedereen het beste geweest -op de kabelaars na uiteraard- dat er eerst begonnen was met 1 HD kanaal in Nederland. Al was het een schakelkanaal... Jammer dat CDS dat er niet zelf van gemaakt heeft(!)

 

P.S. via de satelliet heb ik hier kunnen genieten via ITV-HD. Helaas niet met de normale CDS ontvanger te ontvanger maar wel gratis en uiteraard niet direct Nederlandstalig commentaar... die heb ik er wel met mijn 2e dreambox en een vertraging erbij heb gezet...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat


P.S. via de satelliet heb ik hier kunnen genieten via ITV-HD. Helaas niet met de normale CDS ontvanger te ontvangen


Eigenlijk heel triest dat de CanalDigitaal HDTV Smartpack abonnee vanavond helemáál geen voetbal in HD heeft kunnen zien. Niet op Sport1-HD (geeft CDS niet door), niet op NL3-HD (geeft CDS ook niet door), en niet op ITV-HD (kan de Philips niet ontvangen).


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
En Eurosport dan??


Ja, dat moet CDS zelf ook gedacht hebben. "Onze abonnee's kunnen het damesvoetbal zien op Eurosport-HD dus ze moeten niet zeiken verder". :D

Ik bedoel natuurlijk dat CDS hopeloos tekort schiet als het om het échte HDTV voetbal gaat, dus Championsleague en de Engelse Premier League/Duitse-/Spaanse competitie e.d.
Sport1-HD en NL3-HD zijn een groot gemis op de schotel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de publieke omroep betreft vind ik dat de publieke omroep te kort schiet... 3 kanalen met nog niet eens 1% native HD dat is toch belachelijk voor woorden. En de heren HD liefhebbers dan maar schelden op CanalDigitaal... Tja CanalDigitaal had het feitelijk ook beter kunnen doen door er simpelweg deze eerste maanden waarin nog geen 1% HD content per maand is voor 1 zender gewoon ff te schakelen. Dan hadden ook alle CDS abonnees kunnen genieten van alle Native HD uitzendingen van de PO....

 

Echt wel een grootspraak drie PO in HD uit te zenden. Dat is nog nergens in Europe vertoont... Zelf Duitsland heeft ARD/ZDF afgeschakeld en er is nog nooit een derde duitser in HD geweest. In engeland heb je ook 4 BBC en maar 1 BBC-HD... Tja de Belgen hebben wel voorsprong op HD content na en uiteraard de Franse, maar hebben die ook alle PO omroepen in HD??

 

De aktie Nederland 1,2 en 3 in HD is gewoon dikdoen van de kabel - een zieltjeswin methode - waarop mementeel op ongelukjes na geen enkele native HD uizending op te zien is - zodra het de PO extra geld kost (WK-Atletiek). Erg zielig...

 

Als er eindelijk meer content op komt laat dan CDS maar komen...

 

Maar....

 

Het wordt toch tijd dat CDS eens wakker wordt en van Nederland 1 HD minstens een schakelkanaal maakt... Momenteel zie ik Native HD op Nederland 2 en 3 en nooit meer op 1 ;-)

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
En momenteel is het weer zover: de UEFA Supercup finale tussen Barcelona en Shakhtar is momenteel in native-HD op NL3-HD te bewonderen.



Zolang elke individuele HD uitzending op één van de NPO zenders nog apart het noemen waard is, is er nog niet echt een probleem. smile

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: Apple740
En momenteel is het weer zover: de UEFA Supercup finale tussen Barcelona en Shakhtar is momenteel in native-HD op NL3-HD te bewonderen.



Zolang elke individuele HD uitzending op één van de NPO zenders nog apart het noemen waard is, is er nog niet echt een probleem. smile


We hadden afgelopen avond ook nog de Uitmarkt Live op NL2-HD in native-HD. Aangezien ik al de moeite niet meer nam om deze op te noemen is er blijkbaar dus een probleem aan het ontstaan voor CDS. smile

Althans, er is meer een probleem aan het ontstaan voor de CDS HDTV liefhebber/kijker. Deze heeft zich toch al het één en ander aan HDTV moois door de neus geboord gezien de afgelopen weken. Met name de voetballiefhebber moet zich in zijn hemd gezet voelen, alhoewel deze vast een bezoekje bij de buurman heeft geregeld met een HDTV kabelaansluiting.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor CDS is er geen enkel probleem. Er is alleen een probleem voor een handjevol HD-freaks die alles willen kijken wat er mogelijk in HD te ontvangen is. Ook al is het programma niet echt interessant...

 

Uiteraard als CDS Nederland 1,2 en 3 in de HD versie niet in de toekomst gaat doorgeven, dan is er wel een probleem!

 

Feitelijk vind ik dat Nederland 1,2 en 3 verplicht op de satelliet moet omdat het momenteel het enige medium is die dit gratis kan aanbieden. Bij de kabel ben je minstends een maandelijks bedrag kwijt en bij Digitenne is er te weinig bandbreedte beschikbaar... Nu is het nog met deze sporadische uitzendingen te vroeg voor ueberhaubt Nederland 1,2 en 3 in HD uit te zenden...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Nu is het nog met deze sporadische uitzendingen te vroeg voor ueberhaubt Nederland 1,2 en 3 in HD uit te zenden...


Voor een spindoctor van CanalDigitaal is er natuurlijk maar één juist tijdstip waarop het de moeite waard wordt om uit te gaan zenden en dat is de dag dat CanalDigitaal daadwerkelijk gaat beginnen met uitzenden. Eerder niet. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Beagle van VPRO start zondag op Nederland 2 in HD-kwaliteit
Een van de grootste projecten van het nieuwe seizoen bij de publieke omroep wordt op Nederland 2 in HD-kwaliteit uitgezonden: Beagle, in het Kielzog van Darwin (VPRO). Hierin vaart de Klipper Stad Amsterdam de reis van Charles Darwin na, een historische reis die de kijk op het leven op aarde voorgoed veranderde. Lex Runderkamp doet samen met internationale gasten 35 weken verslag van de avonturen, bevindingen en ontdekkingen. De Beagle, in het kielzog van Darwin start aanstaande zondag en wordt ook verslagen op internet en Radio1.

Sinds 4 juli biedt de publieke omroep zijn reguliere kanalen Nederland 1, 2 en 3 aan in HD. Het aantal programma’s dat in volledige HD-kwaliteit wordt uitgezonden zal stapsgewijs toenemen, omdat een directe overgang erg kostbaar is. Het overige aanbod wordt opgewaardeerd naar HD, wat al een sterke verbetering is, ten opzichte van het conventionele signaal.

De publieke omroep wil dat de HDTV-proggrammering een dwarsdoorsnede vormen van de totale programmering van de publieke omroep. Zo werden de Tour de France en Studio Sportzomer (NOS) op Nederland 1 in HD uitgezonden en werd onlangs ook het Prinsengrachtconcert en het Junior Prinsengrachtconcert (AVRO) in HD op Nederland 2 uitgezonden.

Om de uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit te kunnen zien heeft de kijker een speciaal digitaal HD-abonnement nodig van de kabelmaatschappij.


bron: www.publiekeomroep.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Outta space
Citaat:

De publieke omroep wil dat de HDTV-proggrammering een dwarsdoorsnede vormen van de totale programmering van de publieke omroep. .


bron: www.publiekeomroep.nl



Ik ben benieuwd wanneer ze dan de reclame in HD gaan uitzenden. Reclame is toch zoveel te zien dat het een belangrijk bestandsdeel is geworden van de publieke omroep en de doorsnee vormt van het uitzendpakket. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Ik ben benieuwd wanneer ze dan de reclame in HD gaan uitzenden. Reclame is toch zoveel te zien dat het een belangrijk bestandsdeel is geworden van de publieke omroep en de doorsnee vormt van het uitzendpakket. :D

Dat valt wel mee, probeer SBS en RTL eens.

Maarre:
Citaat:
Om de uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit te kunnen zien heeft de kijker een speciaal digitaal HD-abonnement nodig van de kabelmaatschappij.

Dat moet ik even corrigeren:
Citaat:
Om de uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit te kunnen zien zou de kijker geen speciaal digitaal HD-abonnement van de kabelmaatschappij nodig moeten hebben, maar dat kan ons van de Nederlandse Private Omroep geen bal schelen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...