Ga naar inhoud


Wel NL1, NL2, NL3, RTL 457, maar geen Veronica, NET5 ect


TheLastHero

Aanbevolen berichten

Iemand een idee of er iets in de uitrichting verkeerd is indien ik wel NL1,2,3, RTL 4,5,7 kan ontvangen maar niet Veronica, NET 5,SBS 6, TMF, en BVN.

 

Eergisteren ging het nog goed en nu opeens niet meer. Kan mijn Diseqc kapot zijn? Of moet dan helemaal geen beeld meer hebben?

 

Of kan het zijn dat mijn kop kapot is, of heb je dan ook helemaal geen beeld?

 

Alvast bedankt

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


De oorzaak kan divers zijn, maar het ligt waarschijnlijk aan je schotel installatie:

 

Uitrichting schotel is niet optimaal.

Vocht/ corredatie in je F-konnektors.

Coaxkabel van slechte kwaliteit.

Defecte LNB

 

P.S. Heb je al op de ontbrekende transponder ( 12574 H 22000 ) een transponderscan gedaan met je topfield ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
P.S. Heb je al op de ontbrekende transponder ( 12574 H 22000 ) een transponderscan gedaan met je topfield ?

 

Dat is nu juist het probleem de TF doet niets meer en ik doe nu alles met mijn jaren oude Manhattan, deze is zeer beperkt in het zoeken naar allerlei zenders, kan namelijk niet eens de BBC vinden.

 

Ik zal eens proberen of ik 12574 kan instellen op de Manhattan.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer de kaart bij een ander uit (kennissen) .doet ie het dan wel (eerst in het kaartmenu kijken of de updates wel door komen),(laat dan gelijk even een updatepuls komen) dan zal het wel met de kaartwissel te maken hebben, zodat je of moet updaten de firmware van cam of receiver indien mogelijk of dan evt deze hardware vervangen . Ps als BVN het ook niet doet ik heb wel meermaals meegemaakt dat een lnb op de ene frequentie het wel deed en op een andere niet of slecht, en na vervanging het probleem weg was,maar dat kan ook met de coax en verbindingen het geval zijn. Het simpelst even een leenreceiver eraan en kijken wat er werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: hansje2
ik heb zoiets ook wel eens gehad.
de schotel opnieuw uitrichten lost dit op.
je mist nu 1 polarisatie.

of er is een boom die gegroeid is dan heb je ook net kans dat je een aantal trasnpnders mist.


Alle nederlandse zenders zijn horizontaal gepolariseerd. Daarom zou je eigenlijk alle zenders moeten kunnen ontvangen.

Het kan zijn, dat je LNB een probleem heeft met hoge frequenties, en vervangen moet worden.
Enige tijd geleden was er een bijdrage met een soortgelijk probleem, daar was de oplossing een nieuwe antenne kabel.

Het is toch niet toevallig een draadloze dect telefoon, die je ontvangst verstoort?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 2 de kabels, dus tuner 1 en 2 direct op de schotel aangesloten. De diseqc eruit gehaald en alles werkt perfect.

 

Wat blijkt nu: met de diseqc's ertussen is het signaal 40% en dus geen ontvangst, haal je deze er tussen uit dan is het signaal 90%, er is dus een probleem met de diseqc's maar wat? Ik weet het niet.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheLastHero
Iemand een idee
knip
Kan mijn Diseqc kapot zijn?
knip
Alvast bedankt


wat wil je dat we komen testen voor je?
natuurlijk is er iets mis met je diseqc
als je gegarandeerd wilt weten DAT ie stuk is, plaats je hem eens bij een satelliet hobbyist, ter controle
of mept er eens met een vuisthamertje op :D

laat staan dat een combinatie probleem zich voorgedaan heeft met de LNB en switch maar dan had je dat al vanaf het begin.

ciao
ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheLastHero
Citaat:
P.S. Heb je al op de ontbrekende transponder ( 12574 H 22000 ) een transponderscan gedaan met je topfield ?

Dat is nu juist het probleem de TF doet niets meer en ik doe nu alles met mijn jaren oude Manhattan, deze is zeer beperkt in het zoeken naar allerlei zenders, kan namelijk niet eens de BBC vinden.
Ik zal eens proberen of ik 12574 kan instellen op de Manhattan.


Origineel bericht van: TheLastHero
Alle 2 de kabels, dus tuner 1 en 2 direct op de schotel aangesloten. De diseqc eruit gehaald en alles werkt perfect.
Wat blijkt nu: met de diseqc's ertussen is het signaal 40% en dus geen ontvangst, haal je deze er tussen uit dan is het signaal 90%, er is dus een probleem met de diseqc's maar wat? Ik weet het niet.


@TheLastHero,

Wat betreft het probleem van jouw zeer beperkte zoekmogelijkheden van de Manhattan.
Je hebt toch ook nog een ABCom IPBox 9000 HD om te zoeken?!

Ik neem aan dat je met "diseqc" de DiSEqC-switch bedoelt?!
DiSEqC op zich is namelijk niets tastbaars/materieels maar een protocol, kort door de bocht is het zoiets als software.
Zoals jij het beschrijft lijkt het erop dat de DiSEqC-switch defect is.
Vervangen lijkt mij de enige oplossing.
En zo duur is zo'n apparaatje nou gelukkig ook weer niet.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zoals jij het beschrijft lijkt het erop dat de DiSEqC-switch defect is.

 

Ja het gaat uiteraard om de switch, maar ik dacht dat het turbo taal hier was om het alleen diseqc te noemen. Ik heb 3 switches en alle 3 doen het opeens op deze manier, zowel op de manhattan als de IPBOX. Helaas biedt mijn plaatselijke sat boer zie zo wattes uit Z'meer deze service niet en die andere uit Z'm zegt dit niet te willen en wil alleen dozen verkopen. Door deze ervaring ben ik er mee gestopt om bij plaatselijke boeren te kopen en bij een internet shop is het helaas moeilijk om deze switchen te laten controleren.

 

Maar ik ben inderdaad dan wel bang dat ze opeens alle 3 in 1 week tegelijk kapot zijn gegaan. En inderdaad is het niet al te duur om deze te vervangen, alhoewel het toch weer zo rond de 60 euro gaat kosten.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TheLastHero,

 

Vreemd allemaal...

Is de Topfield misschien tegelijk met de 3 DiSEqC-switches kapot gegaan?

En is er onmiddellijk voorafgaand daaraan iets bijzonders gebeurd, bijvoorbeeld een onweer?

 

Dat de satboeren uit jouw omgeving kennelijk nog niet eens DiSEqC-switches willen doormeten

is heel triest, ik heb er geen andere woorden voor.

Wellicht is er een sathobbyist bij jou in de buurt die wel wel helpen met controleren?!

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is de Topfield misschien tegelijk met de 3 DiSEqC-switches kapot gegaan?

En is er onmiddellijk voorafgaand daaraan iets bijzonders gebeurd, bijvoorbeeld een onweer?

 

Ik weet helaas niet of er onweer was, ik was net 2 dagen niet thuis.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...