Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] Hikken Ned.1 HD


cead

Aanbevolen berichten


  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou sjaak een harde uitspraak van je ik heb op diverse forums toch posten gezien van mensen die geen last van "hikken" hadden.

Maar het klopt ongeveer om de 15 a 20 minuten kortstondig bevriezen en soms ook geen geluid voor 1 a 2 seconden.

 

Ik heb tot nu toe op versie 82 ook geen problemen meer.

 

Op een "webwinkel forum" ontkent men zelfs dat dit bestaat en wordt de schuld afgeschoven op niet goed afgestelde schotel, slecht bekabeling etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gennepie
de 84 versie hikt toch behoorlijk ik ga de 82 versie terugzetten, dus ik denk dat de fout in de 84 versie zit


Bedankt voor deze info, dan blijf ik lekker bij de 82 versie smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch nieuws, dan ga ik ook de 82 versie er op zetten. Wel kan ik me herinneren dat de 84 versie een bug in de optische geluidsuitgang (en bij mij ook in het 5.1 audio geluidssignaal via HDMI ) oploste. Maar dat maakt nu voor mij toch niet veel meer uit omdat ik de 7700 nu als 2e receiver gebruik, zonder aansluiting op een versterker. Bovendien vind ik het wegblijven v/d hikken veel belangrijker !

En natuurlijk de testers enorm bedankt, hier hebben we tenminste iets aan !!

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar waar het Forum voor kan dienen.

Lof aan alle testers hier, om je vrije tijd hier in te gooien

Maar moet de NL importeur of Topfield Korea dit niet oplossen ?

Dit keer heeft Canaldigitaal hier niets mee te maken.

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlux
Zo zie je maar waar het Forum voor kan dienen.
Lof aan alle testers hier, om je vrije tijd hier in te gooien
Maar moet de NL importeur of Topfield Korea dit niet oplossen ?
Dit keer heeft Canaldigitaal hier niets mee te maken.


Dat klopt heerlijk zo'n forum.
Maar Korea en Rebox doen er geen r..... aan die erkennen het probleem nog geeneens, volgens hun bestaat het niet.

grtz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt heerlijk zo'n forum.

Maar Korea en Rebox doen er geen r..... aan die erkennen het probleem nog geeneens, volgens hun bestaat het niet.

 

grtz

 

Of een winkelforum waar ze de gemakkelijkste weg kiezen door het draadje maar meteen op slot te gooien als ze geen raad weten met het onderwerp.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Na een hikvrije periode de 72 fw gebruikt te hebben heb ik er een paar dagen de 082 fw opgezet.
Ook deze is nog "hikvrij" en zelfs de EPG heeft nu een "R" (recording) optie die werkt als er een externe hdd aanhangt.


Sjaak, voordat ik ( waarschijnlijk ) de 82 versie erop ga zetten, kun je mij misschien ook zeggen of er een wezenlijk verschil is met de 72 versie ? Alvast bedankt voor je reactie !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Albert, de enige verbeteing die ik merkte bij de 082 is dat de "R" (recording)timer via de EPG geactiveerd kan worden. Dat werkte dacht ik bij de 072 nog niet.


Bedankt, Sjaak ! Voor zover ik me kan herinneren werkte deze functie inderdaad nog niet op de 72 versie. Alles bij elkaar genomen voor mij nu ook voldoende reden om versie 82 er op te zetten.

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel de allernieuwste FW op mn 7700 zitten; met de hickups natuurlijk.

 

Ga ik nadelen ondervinden wanneer ik naar .82 switch? Ik heb de ToFi verbonden middels HDMI op mn 5.1 receiver.

 

Ik las hierboven dat er een "probleem" is die .84 oplost i.v.m. HDMI?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij nog wel goed herinneren dat er met versie 72 problemen waren m.b.t. het dolby 5.1 geluid ( uiteraard met bitstream geluidsmode ingeschakeld ) wanneer ik het geluid via de versterker afspeelde. Het kwam dan regelmatig voor dat het geluid ineens wegviel en pas na even terugzappen via een ander kanaal weer terug was, soms tijdelijk. Gebeurde op alle kanalen die dit geluidsformaat meezonden. In stereo mode waren er geen problemen. Bij versie 84 was dit probleem inderdaad opgelost maar toen zijn waarschijnlijk ook meteen de hikken geintroduceerd.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDfanaat
Ik kan mij nog wel goed herinneren dat er met versie 72 problemen waren m.b.t. het dolby 5.1 geluid ( uiteraard met bitstream geluidsmode ingeschakeld ) wanneer ik het geluid via de versterker afspeelde. Het kwam dan regelmatig voor dat het geluid ineens wegviel en pas na even terugzappen via een ander kanaal weer terug was, soms tijdelijk. Gebeurde op alle kanalen die dit geluidsformaat meezonden. In stereo mode waren er geen problemen. Bij versie 84 was dit probleem inderdaad opgelost maar toen zijn waarschijnlijk ook meteen de hikken geintroduceerd.

Gr. Albert


Vergat nog te melden dat dit probleem zich zowel via HDMI als optische aansluiting voordeed.

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...