Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] Hikken Ned.1 HD


cead

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Power cam/ One cam geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Nog steeds hikken. Wil eigenlijk na een maand van mijn HD-pakket af, want elke 10 minuten naar een zwart beeld kijken is ook niks, maar het schijnt dat ik hier nu weer een jaar aan vast zit. Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan heb je het heel ernstig.

Ik heb hier hooguit 1 freeze per uur van een seconde.

 

En ik WEET dat m'n schotel niet optimaal staat.

Die moet ik nog steeds een keer beter afstellen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

als straks meer mensen HD pakket nemen komen er wel meer klachten.

 

ik hoop dat topfield dan met een update komt

 

ik heb nu 3 cam's geprobeerd en alle 3 hebben ze hikken. met nieuwe firmwares.

 

en alle 3 de cam's Aston 1.07, cd cam, t-rex 3.80 hebben geen hikken met de v7.00.72 dus zit het probleem in de topfield.

 

het geluid's probleem heb ik opgelost door topfield analoog aan te sluiten

 

hij werkt heel goed zo en geen hik te zien

 

groetjes roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roel66
als straks meer mensen HD pakket nemen komen er wel meer klachten.

ik hoop dat topfield dan met een update komt

ik heb nu 3 cam's geprobeerd en alle 3 hebben ze hikken.
en alle 3 de cam's Aston 1.07, cd cam, t-rex 3.80 hebben geen hikken met de v7.00.72 dus zit het probleem in de topfield.

het geluid's probleem heb ik opgelost door topfield analoog aan te sluiten

hij werkt heel goed zo en geen hik te zien

groetjes roel


Ehhhh

Citaat:

en alle 3 hebben ze hikken.


en dan

Citaat:

het geluid's probleem heb ik opgelost door topfield analoog aan te sluiten

hij werkt heel goed zo en geen hik te zien


Wat is het nou?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

confusedWij hebben een 7710 HSCI,maar die hikt ook op de Canal Digitaal zenders. Niet op de FTA HD zenders zoals BBC HD.

 

Enig idee hoe dat dan zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou..

 

UIk heb zelf gemerkt dat o.a. NED1, RTL4, en Discovery Channel HD haken. Geen enkele SD of FTA zender haakt. Het gaat blijkbaar om bepaalde encoders/decoders/codecs.

 

Zullen we gezamenlijk emails sturen naar Topfield?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Nou..

UIk heb zelf gemerkt dat o.a. NED1, RTL4, en Discovery Channel HD haken. Geen enkele SD of FTA zender haakt. Het gaat blijkbaar om bepaalde encoders/decoders/codecs.

Zullen we gezamenlijk emails sturen naar Topfield?


Misschien een goed initiatief maar ik vrees dat men bij Topfield niet staat te popelen om dit ( bekende ) probleem ooit nog op te lossen. Op een ander ( winkel-)forum wordt dit probleem op 05/04 door iemand afgedaan als zijnde een " lul verhaal " en krijgt van deze winkel zelfs nog gelijk ook waarna ze meteen het draadje sluiten ! Dat schiet dus al helemaal niet op ! Wel vind ik het heel erg jammer dat het zo moet lopen, vooral ook omdat de 7700HSCI verder een geweldige ontvanger is. Momenteel gebruik ik deze als 2e ontvanger en de 7710HDPVR ( die niet hikt ) als hoofdontvanger.

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ter aanvulling : ook op het duitse Topfield forum komt het hikprobleem bij de 7700HSCI (" bildruckler problem ") zeer regelmatig terug, zo ook weer vandaag. Voor zover ik weet is het tot op heden zelfs de duitsers nog niet gelukt om iets van Topfield gedaan te krijgen.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDfanaat
Origineel bericht van: SalimRMAF
Nou..

UIk heb zelf gemerkt dat o.a. NED1, RTL4, en Discovery Channel HD haken. Geen enkele SD of FTA zender haakt. Het gaat blijkbaar om bepaalde encoders/decoders/codecs.

Zullen we gezamenlijk emails sturen naar Topfield?


Misschien een goed initiatief maar ik vrees dat men bij Topfield niet staat te popelen om dit ( bekende ) probleem ooit nog op te lossen. Op een ander ( winkel-)forum wordt dit probleem op 05/04 door iemand afgedaan als zijnde een " lul verhaal " en krijgt van deze winkel zelfs nog gelijk ook waarna ze meteen het draadje sluiten ! Dat schiet dus al helemaal niet op ! Wel vind ik het heel erg jammer dat het zo moet lopen, vooral ook omdat de 7700HSCI verder een geweldige ontvanger is. Momenteel gebruik ik deze als 2e ontvanger en de 7710HDPVR ( die niet hikt ) als hoofdontvanger.

Gr. Albert


Dit verhaal klopt, ik heb echt alles geprobeerd mijn signaal en kwaliteit aangegeven door de toppie is 99 en 98 %. Toch wordt dan nog even gemeld dat de waarschijnlijke oorzaak verbindingen en de uit richting van de schotel zijn.
Gebruik nu de laatste firmware
- System ID : 23022
- Loader Version : L1.07
- Device Version : v2.1.3
- Application Version : TF-HSCE 7.01.10
- Last Update : Dec 7, 2009

Topfield zelf zegt iets over - Fixed is the problem that the screen flickers in 1080i mode. Had de hoop dat dit gerelateerd was aan het hikken maar deze versie is nog niet de oplossing.
Erg jammer dat men dit probleem nog steeds niet wil erkennen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, die hikken beginnen mij nu ERG te irriteren... ik schaam me wanneer NED1 hikt terwijl mijn pa kijkt (ik raadde hem aan de Topfield te nemen)

 

Is er een oplosing? @Hierboven, een oude firmware?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Hmm, die hikken beginnen mij nu ERG te irriteren... ik schaam me wanneer NED1 hikt terwijl mijn pa kijkt (ik raadde hem aan de Topfield te nemen)

Is er een oplosing? @Hierboven, een oude firmware?


Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar heb wel uit diverse berichten ( ook op andere forums ) vernomen
dat je van het hikprobleem af bent als je weer de laatste fw versie voor de PVR versie terugplaatst, dit zou
dan fw versie 7.00.64 moeten zijn, die nog steeds vanaf de Topfield site te downloaden is. Het spreekt natuurlijk
wel vanzelf dat je dan de PVR functie kwijt bent, maar misschien is dat voor jou geen probleem ?

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...