Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] Hikken Ned.1 HD


cead

Aanbevolen berichten

Nou,.. ik kan je mededelen dat met mijn nieuwste firmware

 

TF7700HSCI-23022-2009Jul07(USBready).zip

 

De 5.1/Geluid output via HDMI naar mn receiver nog LANG niet opgelost zijn; ik krijg zo om de paar dagen een probleem, namelijk dat stereo-zenders geen geluid meer outputte via Optical/HDMI. SCART weer wel.

 

 

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb hier versie 82 er ook maar eens opgezet.

Ben benieuwd of die echt beter draait.

 

Is er iemand die weet wat ik nu precies moet missen aan features, met deze oudere versie?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,.. ik kan je mededelen dat met mijn nieuwste firmware

 

TF7700HSCI-23022-2009Jul07(USBready).zip

 

De 5.1/Geluid output via HDMI naar mn receiver nog LANG niet opgelost zijn; ik krijg zo om de paar dagen een probleem, namelijk dat stereo-zenders geen geluid meer outputte via Optical/HDMI. SCART weer wel.

 

Voor het door jouw beschreven probleem heb ik helaas geen oplossing, v/a fw .84 heb ik geen enkel geluidsprobleem meer gehad via de HDMI output ( dus ook niet met de stereo zenders ).

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Ik heb hier versie 82 er ook maar eens opgezet.
Ben benieuwd of die echt beter draait.

Is er iemand die weet wat ik nu precies moet missen aan features, met deze oudere versie?


Ik denk dat je over het algemeen niet veel verbeteringen zult missen met versie 82.
Als je op de Topfield site de verbeteringen v/a fw 72 volgt, zul je niet echt veel
spectaculaire "improvements" tegenkomen. Ben overigens wel benieuwd of jij nu ook
v/h hikprobleem af bent met versie 82. Ik ga deze in het weekend testen en zal mijn
bevindingen in de loop van volgende week laten weten.

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Albert en voor degene die precies willen weten wat nu de bugs zijn in bepaalde fw versies kijk »Hier« even.
Het komt van het duitse Topfield forum, en je moet daarvoor wel de duitse taal machtig zijn.
Zo staat er voor de 082 versie dat er problemen zijn met het optische geluid.


Sjaak, ik denk dat men een keuze zal moeten maken : een hikvrij beeld met een bug in de optische / HDMI geluidsoutput bij dolby of een goede audio weergave met dolby 5.1 via SPDIF optical / HDMI met hikkende beelden. Voor degenen die het dolby geluidssignaal niet via een 5.1 kanaals versterker laten lopen ( of het geluid op de 7700 gewoon op PCM instellen ) lijkt me fw 82 toch wel de beste optie. Het is maar net wat je het belangrijkste vindt. Ik denk toch echt wel dat de meesten de voorkeur zullen geven aan hikvrije beelden.

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDfanaat


Sjaak, ik denk dat men een keuze zal moeten maken : een hikvrij beeld met een bug in de optische / HDMI geluidsoutput bij dolby of een goede audio weergave met dolby 5.1 via SPDIF optical / HDMI met hikkende beelden. Voor degenen die het dolby geluidssignaal niet via een 5.1 kanaals versterker laten lopen ( of het geluid op de 7700 gewoon op PCM instellen ) lijkt me fw 82 toch wel de beste optie. Het is maar net wat je het belangrijkste vindt. Ik denk toch echt wel dat de meesten de voorkeur zullen geven aan hikvrije beelden.

Gr. Albert


Dit is inderdaad het verhaal. Draai al een paar dagen met fw 82 en zover ik weet nog geen hik te zien.
Ik heb hem via HDMI aangesloten via versterker. Het geluid valt af en toe weg, even naar ander kanaal en weer terug. Dit is alleen bij kanalen die dolby uitzenden. Even uit mijn hoofd: RTL 5, RTL 7, Discovery, NGC (allen HD) en misschien nog een paar. Dit gebeurt niet heel frequent.
Voor MIJ ben ik blij dat ik van het hikkend beeld af ben (ongeveer om het kwartier) en neem de geluidsproblemen (voorlopig) op de koop toe.

Voor mij geen gehik tijdens WK aangesloten op beamer (waarschijnlijk wel gehik van wat anders crazy)

Elcapaan

Topfield TF7700HSCI (PVR Ready) + Iomega Desktop HD 360GB | TechnoTrend budget S2-3200 (Vista PC) | DVBViewer | Toshiba 42X3000P | Epson EH-TW2900 | Denon AVR-2807 | Denon DVD-1930 | Harmony 895 |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kommop zeg.. heb de 82 FW erop gezet,..

 

smirk ZDF HD, Deluxe TV, Discovery HD, RTL7, ALLE zenders met DD vertonen, zoals hierboven al is gezegd een fout, namelijk dat het geluid ineens wegvalt. cry Dat is voor mij geen .82FW, omdat ik jusit veel naar Discovery HD kijk etc.. En de nstelling naar PCM levert geen surround geluid op, tsjaa en ik heb juist een maand geleden een surround receiver gekocht voor.. surround geluid. cry

 

Ik zoek wel even verder. cool

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal krijg je wel antwoord, al duurt het vaak wel lang.

 

Alleen duren de updates zo lang dat ik niet de indruk heb dat er echt iets gebeurd met de opmerkingen.

 

Aziaten concentreren zich liever op nieuwe producten, in hun ogen kunnen ze aan jou geen geld meer verdienen.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Meestal krijg je wel antwoord, al duurt het vaak wel lang.

Alleen duren de updates zo lang dat ik niet de indruk heb dat er echt iets gebeurd met de opmerkingen.

Aziaten concentreren zich liever op nieuwe producten, in hun ogen kunnen ze aan jou geen geld meer verdienen.


Ik vrees dat je inderdaad dicht bij de waarheid zit, maar als er nooit iemand reageert, is deze zaak sowieso al verloren ! Ik geef mijn volle waardering aan deze poging, je weet maar nooit !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al heel wat mail aan Topfield gestuurd, en dan is die wetenschap soms frustrerend.

 

Maar als je niks meer stuurt verandert er ook niks.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

cool Zozoz, k heb een aangepaste FW gevonden, ben ik nog aan het testen; met PVR, met goede Dolby-through, en zonder enige hik, of andere instabiliteit. Heb zelfs gemerkt dat teletext een beetje sneller is geworden met deze FW. Zal straks of morge de FW plaatsen. blush

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een betere versie zou heel erg welkom zijn.

 

De video hickups zijn irritant, maar de audio storingen zijn nog veel erger omdat het probleem zichzelf niet oplost en je opeens met die klereherrie zit.

 

Bij gebrek aan beter gaat bij mij de 82 er weer af en gaat de laatste versie maar weer terug erop.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat Topfield er eindelijk eens iets aan doet, maar dat zal wel weer even duren.

 

Zal ze anders ook weer eens een mailtje sturen.

 

Voorlopig staat bij mij de laatste versie er weer op.

 

De ratelende herrie als de audio er weer eens uitvliegt is vele malen erger dan het beeld wat even stopt.

 

Zou leuk zijn als een willekeurige fabrikant een keer iets maakt wat WEL goed werkt. (En het liefst zo zeker is van zijn zaak dat daar een niet-tevreden-geld-terug garantie opzit)

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, SjaakK,

 

Ik kan geen Duits. blush Maar over het hikken; ik heb nu 2 dagen zitten TV kijken met deze .04 (de officiele) en ik heb geen enkele hik of een ander probleem vastgesteld.. En dat terwijl ik met de vorige FW's om de paar minuten een hik had.

 

Zodra ik een hik opmerk zal ik dat melden, maar totnutoe verloopt alles dus pictureperfect. wink

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...