Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] Hikken Ned.1 HD


cead

Aanbevolen berichten

Ik heb Topfield ook maar weer eens een mail gestuurd.

Hopelijk doen ze er wat meer mee dan een beleefd antwoord sturen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: SalimRMAF
Hmmm, SjaakK,

Ik kan geen Duits. blush Maar over het hikken; ik heb nu 2 dagen zitten TV kijken met deze .04 (de officiele) en ik heb geen enkele hik of een ander probleem vastgesteld.. En dat terwijl ik met de vorige FW's om de paar minuten een hik had.

Zodra ik een hik opmerk zal ik dat melden, maar totnutoe verloopt alles dus pictureperfect. wink


Zolang je met deze versie geen hik opmerkt kan ik je moeilijk tegenspreken, maar het hele verhaal wordt nu nog verwarrender. Ik heb vele maanden lang met fw .04 gedraaid en weet heel zeker dat ik hiermee de bekende hikken had ! Van deze fw ben ik uiteindelijk direkt overgegaan naar fw .10 ( fw .05 was niet interessant voor mij ), maar de hikken deden zich ook daarmee voor. Dus eerlijk gezegd kan ik me moeilijk voorstellen dat jij geen hikken hebt met de officiele fw .04 van TF.
Ben toch wel benieuwd !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje over het "hikken"?. Als het goed is ploft 1deze dagen CI + kaart setje van CD voor hoofdzakelijk HD zenders op de mat. Op m'n 7700 HSCI zit nu fw10. Geen "hikken" op fta BBC HD o.a. met de firmware 10.De 7700HSCI is trouwens 1 uit de eerste serie en werkt al jaren perfect. Dat "hikken" alleen in combinatie met CD HD en/of de mediaguard CI?

 

En gaat de CI van CD nu wel of niet werken met de topfield?

Anders bestel in een Powercam of Aston 1.07!!

 

 

 

 

 

Visiosat G4 Quatro, Alps bste5-101b (4), Dreambox 800 hd se

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peter007

Hallo allemaal, volg al sinds enige tijd dit onderwerp omdat ook ik last van "hikken" heb. Nu werd ik toevallig vorige week gebeld door canal digitaal voor iets anders maar heb dit "hikken" bij hun aangekaart. Kreeg toen als antwoordt dat de fout bij hun lag. Het "hikken" bij de HD zenders wordt volgens hun veroorzaakt door het epg signaal dat door canal digitaal wordt meegezonden. Ze zijn bezig om dit op te lossen alleen kan deze persoon niet zeggen wanneer dit is. Omdat canal digitaal zich niet bezig houdt met het meezenden van dit epg signaal voor de BBC HD zender en de HD duitse zenders hebben deze er dus geen last van. Dit is wat men bij canal digitaal aan mij vertelde dus don't shoot the messenger.

 

groet Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

1e hik is waargenomen, MAAR wel de 1e in 12 uur kijken (naar CanalDigitaal) en ik weet niet zeker of het komt door de FW, of door RTL7 zelf.

 

FW .04 dus

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het met de 7710 versies en/of de pvr versies? Hebben die hier geen last van?

 

We kunnen wel in het wilde weg firmwares gaan testen maar ik denk dat het niet opschiet.

 

We hebben een paar variabelen:

  • Welke firmware zit in de topfield?
  • Is er een harddisk aangesloten?
  • Manifesteert het probleem zich bij FTA HD zenders?
  • Manifesteert het probleem zich ook bij andere providers waar iemand een abonnement voor heeft?
  • Zoja welke codering?
  • Wat voor merk/type cam is er in gebruik?
  • .....

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hikken op de FTA's? Ik kijk er al een jaar naartoe, en heb nog nooit enige HIK gezien bij de FTA HD's. Het hikken gebeurd bij mij dus (gebeurde) alleen bij de CanalDigitaal zenders.

 

Ga nu weer een uurtje testen. Ow ja; ik heb geen USB-apparaat gekoppeld aan mijn TF. met FW .04 dus. Proberen jullie het eens een x zonder HDD en kijk dan of je nog hikken hebt.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Hikken op de FTA's? Ik kijk er al een jaar naartoe, en heb nog nooit enige HIK gezien bij de FTA HD's. Het hikken gebeurd bij mij dus (gebeurde) alleen bij de CanalDigitaal zenders.

Ga nu weer een uurtje testen. Ow ja; ik heb geen USB-apparaat gekoppeld aan mijn TF. met FW .04 dus. Proberen jullie het eens een x zonder HDD en kijk dan of je nog hikken hebt.


Ik heb geen USB of HDD aangesloten en ook bij mij is tot en met versie .82 alles hikvrij, daarboven begint de ellende weer.

grtz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoe zit het intussen met dit onderwerp ?

Ben, zoals hier voorgesteld, naar die eerste firmware versie met PVR funktie gegaan van jaren geleden, die werkt het best. Maar werkt Topfield intussen aan een definitieve oplossing ? Zie maar weinig bewegen op hun site. Of is dit 'the end of the road'...

 

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

5.1 Dolby Digital, (NIET LCPM) over S/pdif en HDMI loopt vlekkeloos?

 

Heb sinds 3 maanden hetvolgende: Geluid valt een paar milliseconde steeds uit, op NatGEO HD, maar ook op bijvoorbeeld BBC HD. :?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,

 

Heb er ook .84 op gezet, maar ik krijg ineens de subtitles van bijvoorbeeld Discovery HD niet aan de praat.

 

SJaakK, heb jij hetzelfde? Ik neig anders naar een TV met ingebouwde DVB-S tuner; geen hikken, wel alle opties alleen dan zit ik waarschijnlijk met het probleem dat ik ITV1 HD niet kan ontvangen... frown

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...