Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] Hikken Ned.1 HD


cead

Aanbevolen berichten

Mijn externe HDD zit momenteel sowieso vol, dus ik ga het in ieder geval proberen! Feedback komt nog...

 

PS:

Origineel bericht van: Roel66

en alle 3 de cam's Aston 1.07, cd cam, t-rex 3.80 hebben geen hikken met de v7.00.72 dus zit het probleem in de topfield.

groetjes roel

 

De .72 heeft wel eeen PVR functie.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Roel66
^ klopt geen hik meer te zien

het geluid's probleem heb ik opgelost door topfield analoog aan te sluiten


Dit klinkt natuurlijk heel erg goed want ik had uit andere berichten begrepen dat het "hikprobleem" juist begonnen was v/a fw 7.00.72, dus de fw met de PVR functie.
Maar als je met deze fw nu toch van het probleem af bent, is dat perfect en ook voor mij positieve info !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht dat je de zender waarvan je dit hebt opgenomen, in je blokkeer lijst staat? Als ik de lijst oproep om bv kanalen te hernummeren oid dan kan ik ook kiezen voor blokkeer, als ik dit uitvoer wordt mij ook om de pincode gevraagd alvoor ik dit kanaal kan bekijken. Misschien heb je hier iets aan.

Topfield TMS-SRP 2100, Triax 110 cm op motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: HDfanaat
Origineel bericht van: Roel66
^ klopt geen hik meer te zien

het geluid's probleem heb ik opgelost door topfield analoog aan te sluiten


Dit klinkt natuurlijk heel erg goed want ik had uit andere berichten begrepen dat het "hikprobleem" juist begonnen was v/a fw 7.00.72, dus de fw met de PVR functie.
Maar als je met deze fw nu toch van het probleem af bent, is dat perfect en ook voor mij positieve info !

Gr. Albert

Ik heb ook even de 72 fw erop gezet en tot nu toe geen hikken.
Wel moet ik een pincode (0.0.0.0) invoeren voor het afspelen van een opgenomen bestand, ik kan dit bij "kinderslot" niet uitzetten.


ga op de file staan en kies opties blokkeren uit zetten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k)

 

even een paar vragen:

 

Nog steeds geen last van het hikken ?

Alleen had deze versie geen geluid via optisch, toch ?

Al een hogere versie geprobeerd ?

 

geluid is wel op een andere manier op te lossen.

Het hikken heb ik het meest last van.

 

Elcapaan

Topfield TF7700HSCI (PVR Ready) + Iomega Desktop HD 360GB | TechnoTrend budget S2-3200 (Vista PC) | DVBViewer | Toshiba 42X3000P | Epson EH-TW2900 | Denon AVR-2807 | Denon DVD-1930 | Harmony 895 |

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké,

zal hem er van het weekend even opzetten en uitproberen.

geluid doe ik wel via hdmi dan, het gaat me meer om de hikken.

 

elcapaan

Topfield TF7700HSCI (PVR Ready) + Iomega Desktop HD 360GB | TechnoTrend budget S2-3200 (Vista PC) | DVBViewer | Toshiba 42X3000P | Epson EH-TW2900 | Denon AVR-2807 | Denon DVD-1930 | Harmony 895 |

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Sjaak(k)

Ik gebruik geen optische uitgang dus weet niet of die werkt.

Heb geluid via HDMI en Scart en via de cinch op de achterkant.

En het belangrijkste voor mij nog steeds geen hikups cool

 

Versie 7.01.10 leek de laatste tijd meer hikken te vertonen, dat is best wel jammer. Gisterenavond versie 7.00.72 er in geladen, nog een hikken opgemerkt! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peterr
[quote=Sjaak(k)
Ik gebruik geen optische uitgang dus weet niet of die werkt.
Heb geluid via HDMI en Scart en via de cinch op de achterkant.
En het belangrijkste voor mij nog steeds geen hikups cool


Versie 7.01.10 leek de laatste tijd meer hikken te vertonen, dat is best wel jammer. Gisterenavond versie 7.00.72 er in geladen, nog een hikken opgemerkt! smile

Als je teruggaat in versie moet je dan alle satellieten weer opnieuw inscannen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: adev


Als je teruggaat in versie moet je dan alle satellieten weer opnieuw inscannen ?

Als je ze eerst even opslaat dan niet, want je moet na een update wel even een factory reset geven.
En daardoor raak je alles kwijt.
Tot nu toe loopt versie 72 probleemloos zonder een hikje in audio en beeld.
Ik heb gisteren naar de Das Erste HD gekeken daar was een show van Andy Borg, dat was 2 1/2 uur super goed HD beeld en geluid!


Sjaak, ik raak door jullie positieve berichten nu ook steeds meer overtuigd dat de oplossing mogelijk gevonden is en ik sta bijna op het punt om ook fw versie 7.00.72 er in te zetten.
Wel zou ik eerst graag willen weten of bij het langdurig kijken naar gecodeerde CD kanalen ook alles goed blijft gaan ?

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem begin van de middag erop gezet en sindsdien staat hij aan op een ned. HD zender (niet steeds dezelfde) maar nog geen hik gezien, en dan heb ik nog niet eens een fabrieksreset gedaan of de kanalen opnieuw ingelezen (ik dacht dat wachten we even af, kan altijd nog).

Wel heb ik de optische uitgang niet meer gebruikt, maar geluid via de hdmi kabel.

 

Voorlopig houd ik het erop dat dit voor mij de oplossing is en ben blij dat ik ervan af ben, en anders horen jullie het wel.

 

Elcapaan

Topfield TF7700HSCI (PVR Ready) + Iomega Desktop HD 360GB | TechnoTrend budget S2-3200 (Vista PC) | DVBViewer | Toshiba 42X3000P | Epson EH-TW2900 | Denon AVR-2807 | Denon DVD-1930 | Harmony 895 |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...