Jump to content
Sign in to follow this  
Jan Ambers

S3 kaartje van NL doet het niet???

Recommended Posts

Ik heb van een NL kennis, deze morgen mijn S3 kaart ontvangen, maar ze geeft geen beeld op gecodeerde Ned zenders in een DSR8121"goedgekeurde" ontvanger???

Wat moet ik extra doen om die kaart vrij te hebben?

Datum staat op eind okt 2009!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk anders geeft die intelligent "goedgekeurde" ontvanger steek uw smartkaart in ontvanger en ie toont met een beeldje hoe de kaart erin moet.

Ik heb kaart geactiveerd, maar nog niks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat de oude kaart nog actief?

dan ff bellen het nieuwe kaart nr. invoeren en binnen meestal paar minuten heb je al beeld en wordt de oude kaart uit geschakelt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude kaart is dood.

Nieuwe schijnt aangemeld te zijn, en ik heb die via de PC nogmaals geaktiveerd... De kaart zit al 5u JUIST in de DSR8121 goedgekeurde ontvanger...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Origineel bericht van: Jan Ambers
ik heb die via de PC nogmaals geaktiveerd...


Dat kan niet Jan Ambers.
Je kan de kaart slechts éénmaal in een etmaal her-activeren.
Bij een tweede maal krijg je de melding dat de kaart tot 24.00 uur een activatie puls krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals... verkoper zei/schreef dat die al geaktiveerd was... wanneer? weet ik veel

Ik heb die vanmiddag ook geaktiveerd (= nogmaals)

 

Nada!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 1664

Als de kaart een vervanger is van de seca2 kaart, dan zou ie meteen moeten werken in freeview modus. Staan beide data, dus canaldigitaal én managment, in de toekomst?

 

Zo ja: is er iets raars, kaart defect of onjuiste gegevens op de kaart. Onjuiste data op de kaart zou vanzelf en anders na heractivatie opgelost moeten zijn.

 

Stop 'm anders even ( bij een kennis) in een andere ontvanger.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide datums staan op eind oktober.

Ga morgen eens in een SAB explorer CISC proberen, met Aston 2.18 CI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steek ik m'n TVV kaart erin, dan heb ik Ned-1-2-3 perfekto!

Steek ik m'n CD kaart erin en stem ik af op Ned-1-2-3, dan geen rechten voor deze zender!

 

Heeft gisteren in een DSR8121 gezeten en deze nacht in een SAB Explorer CISC, en nog altijd niet aktief!

 

Heb deze terug in de DSR8121 gestop en deze een zenderscan laten doen en de zenders staan nog altijd in TVV volgorde ipv CD volgorde!???

 

-- Heb fabrieksreset en nieuwe scan gedaan, en nu neemt ie de ned zenders...

Staat nu in afwachting op SBS6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet er wel een CDS kanalenlijst in hebben, anders krijgt je CDS kaart geen gecodeerd kanaal open.

De decoder kijkt naar de video pid van de provider.

Voor de CDS is dat de video pid 18** van 006A en voor TVV is dat video pid 18** van 006C

Tussen deze pids schakelen kan je niet, alleen de ingescande kanalenlijst bepaald waar de decoder naar kijkt.

Ik neem aan dat je vandaag een nieuwe her-activatie hebt aangevraagd, anders denk ik dat je nog lang moet wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de philips HD ontvanger die ik vorige week met de ruilactie heb gekregen zat een flyer. Daarin stond: kaartje erin stoppen, initialisatie menu doorlopen en zenders inscannen. Na de ontvangen firmware updates (was bij mij 2x) fabrieksreset doen en hetzelfde herhalen.

 

Volgens mij was deze instructie bedoeld om zenderlijst in te laden die hoort bij de kaart (TVV of C+NL).

Kortom: na de fabrieksreset met C+NL kaartje erin zou alles goed moeten komen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy