Ga naar inhoud


Problemen met meerdere gelijktijdige opnames


Dream1975

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Dream1975
Origineel bericht van: Tonskidutch
Code:
# with this setting you can# configure how many emm listeners are started.# for example use 2 when recording# and viewing different systems and both need constant updates## default : 1#EMM THREADS : 2


per cardreader en per tuner minstens 2 invullen kan dus in een volle dm 8000 resulteren in 8

ciao


Zou dit het kunnen zijn?


nee hoor, we hebben het immers niet over zwarte opnames, maar over vastlopen van de box.
Wel een mooie illustratie van hoe indianenverhalen ontstaan.
Net als die 'try all chids', die is ook erg hardnekkig wink
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pieterg
ik had uiteraard getest met 4 FTA opnames, softcam kunnen we dus wat mij betreft wel uitsluiten.


Natuurlijk heeft de hardware het wel iets zwaarder met het descramblen van opnames, dus mogelijk krijg je hem net iets eerder aan het hangen, maar het is iig niet de oorzaak.


Tja waar ligt het dan aan 4x fta werkt hier gewoon geen problemen.


Oozoon
Enigma head jul 11 2009
Image dev 2009-07-05

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Origineel bericht van: pieterg
Natuurlijk heeft de hardware het wel iets zwaarder met het descramblen van opnames, dus mogelijk krijg je hem net iets eerder aan het hangen, maar het is iig niet de oorzaak.


Tja waar ligt het dan aan 4x fta werkt hier gewoon geen problemen.


Dan heb jij wellicht geluk dat hij het nog net trekt, zolang de opnames niet gescrambled zijn.

Overigens reset ik voor de zekerheid de hele box, om zeker te weten dat de tuners (die vertraagd afschakelen) ook echt uit zijn voor de opnames weer starten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zou iemand die een beetje handig is in Duits dit ook eens willen aankaarten op het DM VIP forum? Ben benieuwd wat daar gezegd wordt, want als je een ontvanger verkoopt die 4 tuners aan kan moet de voeding hier toch ook op berekend zijn (ook als er 2 DVB-S tuners gelijktijdig aan gaan)?

 

Ben benieuwd wat DMM hierover te melden heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurd er trouwens bij jou als je gewoon 4 timers programmeert op de zelfde tijd over 4 tuners. Loopt hij dan ook vast bij jou?

 

Hierbij heb ik geen enkel probleem, dus maakt niet uit als het fta of gecodeerd is.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Maar zou iemand die een beetje handig is in Duits dit ook eens willen aankaarten op het DM VIP forum? Ben benieuwd wat daar gezegd wordt, want als je een ontvanger verkoopt die 4 tuners aan kan moet de voeding hier toch ook op berekend zijn (ook als er 2 DVB-S tuners gelijktijdig aan gaan)?

Ben benieuwd wat DMM hierover te melden heeft.


Er zit trouwens gewoon een dm7025+ voeding in een dm8000. Toen ik m'n dm8000 kreeg was (uiteraard) de voeding kapot. Alleen het blauwje aan/uit lampje ging branden. Op verzoek van de satshop heb ik toen de voeding van 1 van m'n 2 dm7025+ ingebouwd in de 8000 gezet en sinds die tijd doet hij het prima. De 7025+ heeft keurig een nieuwe voeding gekregen trouwens...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm...

 

wat je nu zelf schrijft in enkele reacties over de dm 8000 is toch een duiding dat je met meer tuners ook op een dm 8000 ook al een armelui(s) box voor rijkelui(s) geld hebt aangeschaft

het is dus kantje boord met demuxen, ja welbedankt

met 2 tuners gaat het nog

met 3 ben je de klos

 

 

of is er iets dat toch in de afgrond van Happy2000 en mijn overpijnzingen zit hetgeen een loep legt op de wijze van het initieren van de CCcam of het herstarten ervan

 

of is het toch je image in combinatie met CCcam?

 

enkel constateren dat andere forumleden het niet bij het rechte eind hebben maar zelf geen overtuigende uitleg geven die kan leiden tot een oplossing is dan wel wat zwak

ik mag misschien de CCcam.cfg te letterlijk nemen maar waarom staat het er dan door het ontwikkelteam in?

 

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Wat gebeurd er trouwens bij jou als je gewoon 4 timers programmeert op de zelfde tijd over 4 tuners. Loopt hij dan ook vast bij jou?

Hierbij heb ik geen enkel probleem, dus maakt niet uit als het fta of gecodeerd is.


toch maar eens even geprobeerd.
Op een C zender staan, en 3 gelijktijdige opnames programmeren op de 3 S2 tuners. (FTA uiteraard, om zoveel mogelijk factoren uit te sluiten).

En inderdaad, die van mij gaat dan ook hangen.
Blijkbaar genereren mijn autotimers nooit gelijktijdige opnames, anders had ik het vast al eens eerder gemerkt...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

enkel constateren dat andere forumleden het niet bij het rechte eind hebben maar zelf geen overtuigende uitleg geven die kan leiden tot een oplossing is dan wel wat zwak


misschien dan zwak, maar ik probeer liever dingen uit te sluiten dan dat ik probeer nieuwe variabelen te introduceren.

Ook voor het verhaal naar DMM straks is het van belang een zo'n simpel mogelijke foutomschrijving te hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg

toch maar eens even geprobeerd.
Op een C zender staan, en 3 gelijktijdige opnames programmeren op de 3 S2 tuners. (FTA uiteraard, om zoveel mogelijk factoren uit te sluiten).

En inderdaad, die van mij gaat dan ook hangen.
Blijkbaar genereren mijn autotimers nooit gelijktijdige opnames, anders had ik het vast al eens eerder gemerkt...


Bij mij doet hij het al als als ik op C kijk en er starten er 2 tegelijk op S2. Ik neem over het algemeen series op waarvan de meeste om 20.30 beginnen (en de box start dan alletwee om 20.29 als ik vergeet er één nog een minuut eerder te zetten) en bij voorkeur gebruik ik eerst de S2 tuners met opnemen om mijn C tuners (die ik meer gebruik bij "kijken") vrij te houden. Is bij jou 3 het minimum of doet hij het bij jou ook als je C kijkt en er 2 S2'tjes bij springen om op te nemen (zo niet dan komt het waarschijnlijk omdat ik er ook een fan in heb zitten die natuurlijk ook stroom trekt)?

Blijft trouwens wel vreemd dat Happy2000 er geen last van heeft zelf bij het gelijktijdig aanspringen van 4 tuners zoals hierboven beschreven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Is bij jou 3 het minimum of doet hij het bij jou ook als je C kijkt en er 2 S2'tjes bij springen om op te nemen (zo niet dan komt het waarschijnlijk omdat ik er ook een fan in heb zitten die natuurlijk ook stroom trekt)?


Nee, 2 tegelijk gaat bij mij nog net goed (zowel FTA als gecodeerd).
Maar, rebooten met 2 is al wel funest.
Blijkbaar is de klap bij het opstarten nog niet iets groter.

Citaat:

Blijft trouwens wel vreemd dat Happy2000 er geen last van heeft zelf bij het gelijktijdig aanspringen van 4 tuners zoals hierboven beschreven.


Goeie voeding, wordt geld waard wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier ook autotimer en die maakt ook vaak dubbele opnames van sat en kabel op dezelfde tijd, en hierbij programmeer ik zelf ook handmatig veel opnames, en inderdaad de meeste opnames worden hier ook om 20:30 gemaakt.

 

Even iets over de revisie van de box, welke revisie hebben jullie

(staat op de doos) ik heb revisie 1.2

 

Eigelijk moet ik zeggen dat mijn box nooit vast loopt hier (even afkloppen :D) en hoop ook niet tegen die problemen aan te lopen.

 

Er zijn genoeg mensen hier met een dm8000 dus als jullie ook eens willen testen?

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in ieder geval dezelfde revisie (1.2)

 

Denk dat bij mij 2 tegelijk net te veel is ivm de fan die ik heb draaien dan (wat dan wel weer zou duiden op de voeding). Maar idd zouden meerdere mensen met andere boxen/images het eens willen testen en hier de resultaten neer willen zetten?

 

Op dit probleem na loopt mijn box verder ook nooit vast, heb het nu enkel een paar keer meegemaakt (van de week 2 dagen achter elkaar) en het begon me te irriteren (want gelijk mis je een heel stuk in alle lopende opnames als alles hangt en je hardhandig moet resetten) vandaar dat ik het heb aangekaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Ik gebruik hier ook autotimer en die maakt ook vaak dubbele opnames van sat en kabel op dezelfde tijd


hier idd ook, maar dat gaat wel goed. Bij startende opnames gaat het eigenlijk pas mis als de 3e (insteek) S2 erbij aan moet gaan.
Die mag je dan ook officieel ook niet gebruiken in een 8000.
Maar rebooten met 2 opnames op de interne S2 tuners had volgens de specs natuurlijk wel goed moeten gaan.

Citaat:

Even iets over de revisie van de box, welke revisie hebben jullie
(staat op de doos) ik heb revisie 1.2


bij mij staat er geen revisie op, zal dus wel rev 1.0 zijn wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
hier idd ook, maar dat gaat wel goed. Bij startende opnames gaat het eigenlijk pas mis als de 3e (insteek) S2 erbij aan moet gaan.
Die mag je dan ook officieel ook niet gebruiken in een 8000.
Maar rebooten met 2 opnames op de interne S2 tuners had volgens de specs natuurlijk wel goed moeten gaan.


Ik gebruik de 2 interne S2 en 2 DVB-C die je officieel wel mag gebruiken, dus dat zou dan ook gewoon goed moeten gaan wink

Maar ben heel benieuwd naar de resultaten van andere DM8000 bezitters met andere boxen en images (want ik blijf het vreemd vinden dat Happy2000 er geen last van heeft).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...