Ga naar inhoud


Problemen met meerdere gelijktijdige opnames


Dream1975

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Happy2000
Ik gebruik hier ook autotimer en die maakt ook vaak dubbele opnames van sat en kabel op dezelfde tijd


hier idd ook, maar dat gaat wel goed. Bij startende opnames gaat het eigenlijk pas mis als de 3e (insteek) S2 erbij aan moet gaan.
Die mag je dan ook officieel ook niet gebruiken in een 8000.
Maar rebooten met 2 opnames op de interne S2 tuners had volgens de specs natuurlijk wel goed moeten gaan.

Citaat:

Even iets over de revisie van de box, welke revisie hebben jullie
(staat op de doos) ik heb revisie 1.2


bij mij staat er geen revisie op, zal dus wel rev 1.0 zijn wink


Op mijn dm8000 heb ik nu 4 (sd) recordings lopen, zonder enig probleem. Dus 2 op dvb-s2 en 2 op dvb-c en hij doet het nog steeds na 5 minuten... Alleen is nu de zenderkeuze ietwat ingeperkt.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zal dan inderdaad wel een voedings probleem zijn denk ik zoals pieterg al zei.

Maar goed een dip in de voeding kun je meten.

 

Ik heb geen ventilator in de box aangesloten, de hardeschijf is een western digital green point (deze verbruikt minder stroom dan een normale schijf) en er zit ook geen dvd drive in.

 

 

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Zal dan inderdaad wel een voedings probleem zijn denk ik zoals pieterg al zei.
Maar goed een dip in de voeding kun je meten.

Ik heb geen ventilator in de box aangesloten, de hardeschijf is een western digital green point (deze verbruikt minder stroom dan een normale schijf) en er zit ook geen dvd drive in.


Ik heb er geen disk/dvd/ventilator in zitten en de voeding komt uit een dm7025+ van 18 maanden oud dus.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus
Op mijn dm8000 heb ik nu 4 (sd) recordings lopen, zonder enig probleem. Dus 2 op dvb-s2 en 2 op dvb-c en hij doet het nog steeds na 5 minuten... Alleen is nu de zenderkeuze ietwat ingeperkt.


4 opnames is hier ook geen probleem, zolang er maar niet meerdere tegelijk starten op S2 (of sommige andere combinaties zoals bleek uit de test van mijn TS, maar de meeste combinaties werkten wel).

Happy2000 zou je nog eens een andere test willen doen. De box op alle 4 de tuners wat op laten nemen en dan de box herstarten (zodat hij na het opstarten alle 4 tegelijk weer wil laten opnemen) ben benieuwd of hij het bij jou dan ook blijft doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb regelmatig 3 opnames of meer tegelijk lopen en heb hier nooit problemen mee gehad, tot gisteren. Om de een of andere reden is de 8000 blijven hangen en moest ik dus de stroom er af halen om te herstarten. Dit werkte prima tot de (3) opnames op hetzelfde ogenblik werden opgestart en toen hing de box dus terug. Dit heeft zich nog 2 maal voorgedaan en de derde keer heb ik net op tijd een van de opnames kunnen "disablen" waarna alles weer normaal werkte. Achteraf heb ik de derde opname ook gestart en ondertussen heb ik geen problemen meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Ik gebruik hier ook autotimer en die maakt ook vaak dubbele opnames van sat en kabel op dezelfde tijd, en hierbij programmeer ik zelf ook handmatig veel opnames, en inderdaad de meeste opnames worden hier ook om 20:30 gemaakt.

Even iets over de revisie van de box, welke revisie hebben jullie
(staat op de doos) ik heb revisie 1.2

Eigelijk moet ik zeggen dat mijn box nooit vast loopt hier (even afkloppen :D) en hoop ook niet tegen die problemen aan te lopen.

Er zijn genoeg mensen hier met een dm8000 dus als jullie ook eens willen testen?



Same here! Vaak meerdere opnames om 20.30, zo ook vandaag, nog nooit vastgelopen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Same here! Vaak meerdere opnames om 20.30, zo ook vandaag, nog nooit vastgelopen.


Dan denk ik toch dat het te maken heeft met de volgende gevallen:
- tegelijk opstarten 2x DVB-S2 + een andere tuner
- tegelijk opstarten 2x DVB-S2 gelijk na herstart van de box

Dat hij het bij mij met enkel tegelijk opstarten 2x DVB-S2 doet (en bekijken van een kanaal op DVB-C tuner die dus reeds aan staat) zal dan wel te maken hebben met de fan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Same here! Vaak meerdere opnames om 20.30, zo ook vandaag, nog nooit vastgelopen.


Maar probeer eens te rebooten, terwijl er meerdere opnames actief zijn (op verschillende S2 tuners)?

(maak ze voor de zekerheid niet langer dan een minuut of 5, anders moet je zo lang wachten voor de box weer wil opstarten als je pech hebt)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Neptunus

Same here! Vaak meerdere opnames om 20.30, zo ook vandaag, nog nooit vastgelopen.


Maar probeer eens te rebooten, terwijl er meerdere opnames actief zijn (op verschillende S2 tuners)?

(maak ze voor de zekerheid niet langer dan een minuut of 5, anders moet je zo lang wachten voor de box weer wil opstarten als je pech hebt)


Ben hem nu aan het rebooten met 4 opnames die lopen. Dit gaat nog even duren...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het aparte is dat hij na de reboot niet 1 van de 4 opnames meer start... wink Zal wel aan een instelling van mij liggen. Ah, ik snap het al, ik had hem via de ab geherstart en da's waarschijnlijk niet goed.

Probeer het nog een keer maar dan met een reboot via ssh.

 

Gert.

 

 

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Het aparte is dat hij na de reboot niet 1 van de 4 opnames meer start... wink


Vermoedelijk heb je de opnames met de 'record' knop gestart, ipv als timer toegevoegd.
Alleen timers die in de scheduler staan worden opnieuw gestart als enigma2 restart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Catastrofus

Het aparte is dat hij na de reboot niet 1 van de 4 opnames meer start... wink


Vermoedelijk heb je de opnames met de 'record' knop gestart, ipv als timer toegevoegd.
Alleen timers die in de scheduler staan worden opnieuw gestart als enigma2 restart.


Ok. Duidelijk. Proberen we het gewoon opnieuw.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik had 4 (sd) timers gescheduled van 2315 t/m 2330 en op het moment dat ze geactiveerd werden is het over en uit met de 8000. Geen ssh/telnet toegang meer dus blijven we maar wachten tot 2330... smirk in de hoop dat de handel weer loskomt, maar ik vrees het ergste.

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Goed, hij was dus dood bij een gelijktijdige start van 4 timer-opnames. Beroemde knopje aan de achterkant gebruikt dan maar. 4 tuners (2 * s2 + 2 * c) is dus teveel van het goede. wink

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975

Happy2000 zou je nog eens een andere test willen doen. De box op alle 4 de tuners wat op laten nemen en dan de box herstarten (zodat hij na het opstarten alle 4 tegelijk weer wil laten opnemen) ben benieuwd of hij het bij jou dan ook blijft doen.


Dat had ik al gedaan zie eerdere bericht, als ik fta zenders opneem geen problemen, met gecodeerde opnames loopt hij dan wel vast.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...