Ga naar inhoud


Problemen met meerdere gelijktijdige opnames


Dream1975

Aanbevolen berichten


  • Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als de EPG een probleem is, dan blijft de vraag waarom moeten er tijdens een opname een heleboel services die met EPG te maken hebben opgestart worden?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
Als de EPG een probleem is, dan blijft de vraag waarom moeten er tijdens een opname een heleboel services die met EPG te maken hebben opgestart worden?

Willy

Als je kijkt op je harddisk dan zie je dat er heel wat meer staat per opname dan één TS file, zoals de meeste PC programma's produceren.
Dit wordt gebruikt om de omschrijving van het opgenomen programma uit de EPG te halen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
Als de EPG een probleem is, dan blijft de vraag waarom moeten er tijdens een opname een heleboel services die met EPG te maken hebben opgestart worden?


epg is denk ik niet het probleem, het triggert alleen het probleem.
En op zich is het wel handig dat elke service, of dat nu een tv, pip, stream, of opname is, allemaal epg gaan lezen.
Zeker op trage epg sources (freesat) houdt dat met een paar opnamen per week je epg al lekker gevuld.
Verder is het normaal geen enkel probleem, er zijn meer dan voldoende section filters beschikbaar voor alle epg readers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt als ik MHW en Freesat en Viasat afzet.

Met MHW alleen crashete hij nog altijd.

MHW+Freesat is waarschijnlijk voldoende, omdat ik geen Viasat EPG gebruik.

Is wel spijtig dat je dan geen EPG meer hebt, maar het probleem is er wel mee opgelost blijkbaar (getest met Arte HD, BBC HD, Ketnet/Canvas HD (kabel) en CNN (kabel), terwijl de tuner op ActuaTV stond, zodat hij zeker moest schakelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog iets vreemds, maar dat heb ik ook bij de officiële Dream release gezien.

Soms als je 4 gelijktijgdige opnames schedulet, en hij moet zappen, dan blijft er één opname in waiting staan in plaats van dat hij zapt.

Hier zou hij moeten zappen van Actua TV naar CNN of naar Ketnet/Canvas HD, zodat hij al zijn opnames kan doen.

Maar hij doet dat dus niet (deze keer, bij eerdere testen wel).

Lijkt mij een bug, maar niet ene van PLi deze keer.

 

opnames.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Het werkt als ik MHW en Freesat en Viasat afzet.
Met MHW alleen crashete hij nog altijd.
MHW+Freesat is waarschijnlijk voldoende, omdat ik geen Viasat EPG gebruik.
Is wel spijtig dat je dan geen EPG meer hebt, maar het probleem is er wel mee opgelost blijkbaar (getest met Arte HD, BBC HD, Ketnet/Canvas HD (kabel) en CNN (kabel), terwijl de tuner op ActuaTV stond, zodat hij zeker moest schakelen).


Als ik het goed begrijp is het dus niet één soort EPG die het probleem veroorzaakt, maar het aantal. Dan zou ik logischerwijs zeggen dat e.e.a. te maken heeft met de grootte van het EPG bestand (die hij wil scannen bij het starten van een opname). Bij meerdere opnames lijkt het dus dat hij de hele EPG meerdere keren wil scannen en dit leidt tot de hanger.

Vraag ik me wel af waarom het ook gebeurt als je opnieuw opstart met 2 opnames. Dan is het EPG bestand toch nog leeg (of zou het komen omdat hij hem dan wil vullen)?

Indien bovenstaande het geval is, is het dan niet mogelijk om e.e.a. dusdanig in te stellen dat hij eerst de opname start om later de EPG info op te halen (en dan maar voor één opname tegelijk). Of denk ik nu te simpel wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit sowieso al een delay tussen de zap en het ophalen van EPG data, da's om onnodig parsen te voorkomen als je aan het zappen bent denk ik.

 

Ik ben het met de andere ontwikkelaars eens dat het waarschijnlijk een bug in de Enigma2 code of driver is, die wordt getriggerd doordat de EPG bijvoorbeeld de timing waarin dingen gebeuren net iets anders maken en de bug zichtbaar wordt. Wat de EPG bijzonder maakt ten opzichte van veel andere processen is dat die op een andere thread binnen Enigma2 draaien.

 

Je zou een shellscriptje "while true ; do ; done" kunnen draaien om de CPU met 100% te belasten. Zou ook interessant zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor de freaks er is een nieuwe driver , die het mogelijk oplost.

 

---

 

dreambox-dvb-modules.bb: update dm800/dm8000 drivers

changes both:

- implement FE_TIMEDOUT flags in all tuner drivers (used in e2 to speedup the service searching a little bit)

- add new option to change scaler sharpness (/proc/stb/vmpeg/0/pep_scaler_sharpness)

- fix kernel freeze caused by demux problem when try to use more the 64 section filter (i.e. much recordings on the same transponder are running)

- deinterlacer optimizations

please no more use "off" when the vertical input/output resolution are not equal

"bob" is the equivalent to the old "off" option... but "auto" should generate better quality as off/bob in most case .. so changing the default behaviour is no more needed

changes dm800:

- fix stuttering video with enabled deinterlacer (i.e. N24 ticker)

- add some PEP options to /proc/stb/vmpeg/0 (pep_brightness, pep_saturation, pep_hue, pep_contrast, pep_block_noise_reduction, pep_digital_contour_removal, pep_mosquito_noise_reduction)

changes dm8000:

- fix no more working 1080p24/25/30 output (in 20090916 drivers)

- fix stuttering video on (cvbs) analog output when no hdmi cable was connected but a DVI option was configured

 

-------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als heel aannemelijke oorzaak.

 

Ik heb deze nieuwe drivers voor de 800 en 8000 alvast in de feed van MiLo image gezet, kun je met een online upgrade dus binnenhalen, voor de vroege testvogels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb in de tussentijd toch heel af en toe weer een hanger gehad (en niet eens bij het gelijktijdig opstarten van opnames), hoewel het volgens mij wel een stuk minder geworden is.

 

Gisteren zat ik een Highdef programma te kijken vanaf de HD en waren er 3 opnames bezig (2 op één transponder en nog één op een andere transponder) die overigens niet tegelijk startten. Ineens hing ie weer (terwijl de timer situatie een wekelijks terugkerende situatie is die normaal geen problemen oplevert). Enig verschil was dat ik nu een Highdef programma zat te kijken vanaf de harde schijf. Misschien dat het dus ook te maken heeft met de input/output van en naar de harde schijf (dat deze het op een gegeven moment niet meer trekt oid).

 

Iemand enig idee (hoewel ik het wel raar vind dat hij dan crasht),

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...