Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten

de timeshift balk moet vanzelf uit beeld verdwijnen, en doet hij dat niet zit er een bug in.. Dat de mediaguard nu problemen geeft kan aan CDS liggen maar ook aan de software makers bij vantage en die zullen het moeten oplossen. En de emu versie loopt met de laatste versie ook niet meer zo supersnel als dat hij was.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: endurance
... had ik regelmatig de regel in beeld 'signaalbeeld gecodeerd'. Dit kwam voor tijdens het zappen, waardoor ik zeker een 10tal seconden moest wachten voordat het beeld zich herstelde. ....

Gebeurt hier ook, zowel met de interne kaartlezer als met de Aston dual CAM (2.53 multicas). Alleen kmot het beeld niet spontaan: ik moet de kaart respectievelijk de CAM er even uit halen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb deze problemen.

 

Ik heb hierover al eens een mail naar Vantage-Digital.com in Duitsland gestuurd, en volgens hen moest ik enkele keren achterelkaar een werksreset uitvoeren.

Ondanks dat ik dit inmiddels tig keer heb gedaan blijft het probleem zich voordoen.

 

Mischien kunnen degene die dit ook zo ervaren ook eens een mailtje naar hen sturen, zodat ze er wat aan gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een vraagje, want de info via verschillende forums is onduidelijk.

Neemt de vantage nu gecodeerd programma's op, of worden deze tijdens de opname meteen gedecodeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Ben stilaan aan een HD ontvanger toe in vervanging van de Inverto 7000.
Vraag aan de bezitters van een Vantage HD 8000: is er een verschil tussen een toestel aangekocht in Duitsland of in Benelux ?
Hoe werkt de EPG: is het enkel now / next ?


Ik zou voor een rebox 9000 gaan.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Ben stilaan aan een HD ontvanger toe in vervanging van de Inverto 7000.
Vraag aan de bezitters van een Vantage HD 8000: is er een verschil tussen een toestel aangekocht in Duitsland of in Benelux ?
Hoe werkt de EPG: is het enkel now / next ?


Zelf ben ik in grote lijnen niet ontevreden met mijn Vantage 8000s.
Ik moet zeggen dat ze bij Vantage wel hun best doen om de bugs te herstellen.
Echter, op dit moment kent de 8000s nog veel instabiliteit.
Momenteel draai ik met EMU software versie 2.52 en daar ben ik niet echt ontevreden over.
De laaste versies 2.53 em 2.54 heb ik wel geprobeerd, maar daar had ik veel problemen met het decoderen van de kaarten die ik gebruik.

Of er verschil is tussen Vantage's in andere landen is mij niet bekend.

Wat de EPG betreft, heeft de 8000s wel een tweedaagse CD EPG.
Helaas is de betrouwbaarheid van CD wat betreft het aanleveren van de data, van een kwaliteit die grenst aan een vorm van sadisme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Invertist,Gebeurt hier ook, zowel met de interne kaartlezer als met de Aston dual CAM (2.53 multicas). Alleen kmot het beeld niet spontaan: ik moet de kaart respectievelijk de CAM er even uit halen

 

 

Ik heb alle versies geprobeerd. van 2.52 tot de 2.54. zowel emu als multicas. Momenteel gebruik ik de 2.53 emu. Deze werkt op dit ogenblik toch het prettigst, vind ik. Het is wel te hopen dat kick-ass met een nieuwe EMU versie uitkomt. Inmiddels is er op de site van Vantage de 2.55 uitgebracht. M.a.w. er is het nodige aan de hand met de Vantage, anders bracht men binnen twee weken geen 3 updates op de markt.

 

De EPG doet zowel bij de 2.53 als 2.54. niets. Bijna alle zenders geven 'geen epg '. Nu kan het natuurlijk ook aan CD liggen!. Dat weet ik niet.

 

Wat ik onlangs ook heb meegemaakt: de ontvanger liep volledig vast. Dit gebeurde bij de 2.53 multicas versie. Opnieuw opstarten was het motto.

 

Overigens wil dit niet zeggen dat de Vantage per defenitie een slecht produkt is. Ik kan me nog herinneren dat de Humax 5400 in den beginne ook diverse malen vastliep en na de nodige updates goed werkte. En dat gebeurt met meerdere ontvangers. Mijn mening daarom ook: geef de Vantage 8000 nog de tijd.

 

M.n. het gebruiksvriendelijke menu vindt ik zeer aangenaam.

 

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: endurance
.....De EPG doet zowel bij de 2.53 als 2.54. niets. Bijna alle zenders geven 'geen epg '. Nu kan het natuurlijk ook aan CD liggen!. Dat weet ik niet....

Nou, dat weet ik wel. Zie de diverse draadjes die daar over gaan. En wat niet wordt uitgezonden, kan ook niet worden weergegeven!
De 8000 ondersteunt de MHW-EPG van TVV/CD volledig.

Origineel bericht van: endurance
....M.n. het gebruiksvriendelijke menu vindt ik zeer aangenaam.

Helemaal mee eens. Zeer uitgebreide mogelijkheden en door een goede menustructuur zeer goed bedienbaar/instebaar.bruikbaar.

Ook al zijn er idd nog wel wat zaken voor verbetering vatbaar, maar ik heb de sterke indruk dat daar ook aan wordt gewerkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind de 249 01 firmware het best tot nu toe de rest gaat niet lekkerom met de mediaguard module en of de kaart in de kaartlezer ik heb de 2 55 nog niet geprobeerd,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij de laatste firmware versie (2.5501- emu en multicas) valt het me op dat ik eigenlijk geen enkel EPG meer heb. Bijna overal heb ik de melding 'Geen EPG informatie'.

Zijn er meer gebruikers met deze ervaring?????????

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: endurance
Bij de laatste firmware versie (2.5501- emu en multicas) valt het me op dat ik eigenlijk geen enkel EPG meer heb. Bijna overal heb ik de melding 'Geen EPG informatie'.
Zijn er meer gebruikers met deze ervaring?????????


Is dat ook op de Duitse zenders (ARD, ZDF, WDR enz)? Of alleen die van CDS? Bij CDS hoef je ook niets anders te verwachten.

De Vantage lijkt mij trouwens wel een mooi apparaat.
Dan heb ik toch enkele vragen nog er over.
Komt de software gewoon van de site van de Duitse maker af (die volgens mij ook levert voor Nederland volgens deze site)?
Werkt deze software ook gewoon in Nederland met de Duitse software, of is er echt een aparte Nederlandse software voor nodig?
Op de site lees ik wel dat ze ergens spreken dat soms iets speciaals is voor de Benelux-landen. Dus dan lijkt het mij alsof de Duitse software gewoon gebruikt kan worden voor de Nederlandse markt en CDS klanten.
Wat is het verschil tussen emu en multicas? Misschien stel ik een stomme vraag en zou ik het moeten weten. Maar ik vraag het toch maar omdat ik het zo niet zie. Wel heb ik een vaag vermoeden, maar met vage vermoedens kom je niet erg ver.

Kan iemand hier wat reacties op geven? Al vast met dank!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat rulez
...Als je twijfelt tussen Vantage en Topfield. Kijk dan naar het aantal inzendingen op het Topfield forum. 46096 tegen Vantage 500 maal. Topfield lijkt me 'n drama apparaat als je aan zoveel inzendingen komt.

Een voorbeeld van verkeerd gebruik van de statistiek: wat zegt dit nu, als je geen idee hebt over wat voor aantallen apparaten je spreekt?

Origineel bericht van: Amager95
....Kan iemand hier wat reacties op geven?.....


De laatste firmware heeft EPG-problemen. Na een reboot loopt alles vlot binnen, maar na enige tijd wordt er niet meer ververst. Het probleem is door Vantage onderkend en in onderzoek (en id: op de NL-zenders moet je al 5 weken niet naar EPG zoeken, want die is er niet. Daar kan (helaas!) de Vantage niets aan doen).

De firmware wordt door de fabrikant in een drietal versies geleverd: aan het eindcijfer kan je zien welke versie het betreft.
0 = geen MultiCas
1 = EMU + MultiCAS
2 = MultiCAS
Versie 0 verschijnt altijd als eerste, de andere (meestal) na enige tijd.

Er is geen speciale NL-firmware. In de changelogs wordt wel eens gesproken over verbeteringen die specifiek voor NL klanten zijn. De FastScan voor CD en TVV wordt ondersteund, evenals de MHW-EPG (als die tenminste wordt uitgezonden).

Multicas wil zeggen dat de interne kaartlezer meerdere systemen ondersteunt, waardoor hij o.a. geschikt is voor CD/TVV. Het gebruik van de interne kaartlezer heeft tot gevolg dat opnames ongecodeerd worden opgeslagen (als het goed is: hier zit momenteel wel een probleem). Geen MultiCAS wil zeggen dat je een CAM moet gebruiken.

EMU wil zeggen dat je ondeugende dingen kunt doen. Naar verluid is in de EMU-versie de Multicas minder stabiel: niet gebruiken dus.

Met de jongste firmware is er met de Vantage nogal wat mis. Het goede nieuws is wel, dat de fabrikant erg actief is met het uitbrengen van updates.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...