Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten

Bij de oudere modellen zat er een handmatige schakelaar achterop, en omdat er in het menu geen keuze is , zal de box wel detecteren of er een scart of hdmi inzit. Dat doen sony rec ook , ik heb een 7100 hd met manuele schakelaar. ik wacht op de nieuwe 1080p box van hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om alle kanalen in te delen heb ik laatst met SetEditVantageHD (1.04; demo version)) veel zender opnieuw gerangschikt en daarna weer ingeladen in de Vantage.

 

Vreemd genoeg vroeg de Vantage daarna om het scannen van de zenders en was klaarblijkelijk het apparaat terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

 

Nu heb ik gelijk een nieuwe software versie erop gezet (024902(bis)). Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en nu lijkt het dat de SD zenders (Ned, RTL, etc) er nu minder scherp uitzien als voorheen.

 

Ik heb nu 2 vragen:

 

1) kent iemand het probleem met de tool SetEditVantageHD ?

2) kan het zijn dat de SD kanalen er nu minder scherp/fraai uitzien als voorheen? Bij de HD kanalen zie ik geen verschil.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tussen neus en lippen door, er is inmiddels een betaversie waarin de MHW EPG op tijd loopt....

 

Dus dat probleem is binnenkort opgelost.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vantage zelf kan je heel eenvoudig kanalen verplaatsen .druk in het kanalen bewerken menu op de gele knop en doe dat bij elke zender die je naar voren wil .zo kan bijv het hele cds pakket in en keer verplaatst worden, En dit heeft het voordeel dat alle zenders met de juiste gegevens en op UW omstandigheden (er zit altijd verschil in lnb`s en kabels en in boxen zelf) is ingelezen in tegenstelling met kanalen lijsten van derden, Dus scannen en kanalen verplaatsen in de box zelf. ps de laatste s/w is 25201

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat je in de box zelf de kanalen aan kunt passeen, maar dat is veel omslachtiger. Je ziet immers maar een klein aantal zenders in 1x op je tv. Persoonlijk vind ik het telkens moeten scrollen onhandig.

Voor wat betref de (laatste) software versie, die heb ik inmiddels uitgeprobeerd, maar de (SD) beeldkwaliteit blijft minder.

Nu heb ik gelezen dat er verschillen in beeldkwaliteit van de verschillende firmwares kan zitten.

Weten jullie welke firmware de beste (beeld) kwaliteit levert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dukdalf
Heb net een mailtje van Vantage gehad met de mededeling dat de nieuwe software, die de verkeerde tijdsaanduiding van de EPG herstelt, nog deze week wordt vrijgegeven.

Hoe bevalt ie verder? Had de indruk dat de updates nogal op zich lieten wachten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen gewerkt met 2.52 en weet dus niet beter.

 

Ben in grote lijnen wel tevreden met de 8000s, maar heb af en toe wel mijn bedenkingen over de opname's op de HD.

Soms een opname met veel haperingen om de 10 a 20 minuten, en soms geluidsuitval.

Om onverklaarbare reden neemt hij bij het instellen van meerdere opname's tegelijk soms 1 kanaal niet op.

 

Heb in het begin wel moeten wennen aan de hele menu struktuur van de 8000s, maar daar ben ik inmiddels goed mee vertrouwd.

In grote lijnen kan ik stellen dat hij voldoet.

 

En nu maar hopen dat Vantage in de toekomst ook qua software aan de Nederlandse gebruiker blijft denken.

Waar ik wel hoop op heb, want tot nu toe heb ik bijna altijd antwoordt op mijn mailtjes teruggekregen van Vantage.

Dit kan ik van de leverancier niet zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...