Ga naar inhoud


Visiosat G3 slecht beeld met klein beetje regen of wind


Tomba35

Aanbevolen berichten

Heb nu sinds 1,5 jaar een Visosat G3 op een plat dak staan.

Op tegelhouder met 4 stoeptegels.

 

Heb 4 ALP DUO LNB op de schotel staan voor Astra 1, Astra2, Astra3 en Hotbird.

 

Bij een klein beetje wind of regen valt het beeld al weg. Tevens valt vaak gehele signaal bij 1 decoder weg.

Set is afgesteld door een installateur, had zelf al geplaatst maar hield problemen. Nu na installateur is weer hetzelfde.

Installateur is ca. 8 maanden geleden hier geweest. Nu met slechtere weer gaat het helemaal fout. Tevens vind ik dat er veel speling op de beugel zit die vanaf de schotel komt en naar de bevestigingsbeugel van de LNB's gaat. Alles vastgedraaid.

 

Wie heeft er een oplossing?? Woon zelf in Zwolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kennelijk staat je schotel niet "rotsvast", zodat bij een beetje wind het beeld al problemen geeft.

 

Dat betekent dat opnieuw uitrichten slechts tijdelijk gaat werken.

 

Ik denk, dat eerst de opstelling beter geplaatst moet worden, zodat die door wind niet meer kan bewegen, en zijn optimale uitrichting verliest.

 

Daarna zal de schotel opnieuw uitgericht, en de lnb's optimaal in het brandpunt geplaatst moeten worden.

 

Dat garandeert dan ongestoorde ontvangst voor langere tijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tomba35
Set is afgesteld door een installateur, had zelf al geplaatst maar hield problemen. Nu na installateur is weer hetzelfde.


Geïnstalleerd en afgesteld door een installateur en nog steeds slecht ontvangst. Ik vraag me af of het wel een "echte" installateur is met een professionele satelliet meter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt. De rekening mocht wel even betaald worden.

 

Maar goed, veel installateurs willen niet alleen komen om de schotel af te stellen. Wel als je de set en/of schotel bij hun koopt.

 

Dat is een beetje het probleem hier in de regio van Zwolle.

Dus hoop iemand te vinden die dat wel doet en goed doet ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je voor een tegelvoet?

 

Ik had dezelfde ervaring ook een keer met een goedkope tegelvoet.

 

Toen ik wat kracht op de schotel zette, bleek er veel speling in de tegelvoet te zitten. De voet vervormde als het ware een beetje. Terugbuigen van de voet bleek meteen een correcte uitrichting op te leveren. De voet was dus niet tegen de wind bestand.

 

Ik zou ook de plaats van de voeten van de voet op het dak een markeren om te zien of ze verplaatsen.

 

Het is goed mogelijk dat je installateur de boel wel goed heeft opgeleverd, maar dat je nu, acht maanden later, de voet op een andere plek hebt staan. Hij hoeft maar een centimeter verdraait te zijn. Met het blote oog zie je dat niet.

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook zo'n schotel maar dan aan m'n stenen schuur hangen met een muurbeugel. Ik heb hem zelf afgesteld door er een tv naast te zetten met de ontvanger erbij. Toen op maximale kwaliteit (niet signaal sterkte dus) afgesteld op bijv. de lastige HD transponder van CDS (vorig jaar). Sindsdien altijd goede ontvangst.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tomba35
Ja dat klopt. De rekening mocht wel even betaald worden.

Maar goed, veel installateurs willen niet alleen komen om de schotel af te stellen. Wel als je de set en/of schotel bij hun koopt.

Dat is een beetje het probleem hier in de regio van Zwolle.
Dus hoop iemand te vinden die dat wel doet en goed doet ;-)


Hallo,

Ik heb zelf ook een visiosat bisat, als je in Zwolle woont wil ik wel een keertje helpen om de schotel goed uit te richten.
Gewoon zonder kosten, ik ga met de trein op doorreis van deventer naar Ommen dus afhalen en naar het station brengen is het enige wat ik vraag.

Geef maar aan of je belangstelling hebt.

Ps; je schrijft dat je 4 DUOLnbs hebt ik neem aan dat je bedoeld 4 TWINLNBS?

mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Wiljo,

 

Dank voor je antwoord.

Had je reeds eerder een privé bericht gestuurd maar is volgens mij niet aangekomen.

 

Zou het erg fijn vinden als je mij een keer zou kunnen helpen met het goed africhten van de schotel.

Hoe kan ik je het beste bereiken?

 

Groet, Harald harald71@zonnet.nl

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een soort gelijk probleem.

Bij mij bleek de metalen plaat waar de vier LNB houders op gemonteerd worden verbogen te zijn.

 

Dus als je denkt dat de schotel goed uitgericht staat op 1 satelliet zijn de andere 3 niet goed uitgericht.

 

Komt het probleem met beelduitval voor bij alle 4 satellietposities of bij sommige?

 

Bij mij kwam het probleem alleen niet voor bij de Astra 1, want daar had ik 'm op afgesteld.

Bij andere 3 posities, een beetje regen en weg was het signaal.

Alleen de Astra 1 bleef het lang uithouden.

 

Het heeft een tijdje geduurd voor ik erachter kwam.

 

Misschien helpt dit bericht met het zoeken naar het probleem.

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...