Ga naar inhoud


Nw. Sky kaart ontvangen, geen beeld met CCcam


top-seve

Aanbevolen berichten

een paar dagen is inderdaad nog wel te overzien maar ik zit al een paar maanden zonder.

ik ben al een tijdje op zoek naar en een officieel sky kaartje.

 

ik heb tot nog toe 2 adressen gevonden die dit als tussenpersoon kunnen regelen maar de extra (service) kosten zijn nogal aan de hoge kant. Het goedkoopste is een extra jaarlijkse prijs van £ 125 bovenop de abonnementsprijs. Ik hoef er dan wel geen ontvanger bij te kopen. ik krijg dan binnen een paar dagen een sky card thuis gestuurd. Heeft iemand anders nog een oplossing om aan een sky kaartje te komen? Hoe zit het als je via via iemand in Engeland een kaartje laat kopen en opsturen?

 

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen hoe die een officieel sky kaartje hebben bemachtigd voor ik besluit om toch via een van deze website te bestellen. Voor die prijs regelen hun wel alles incl. betaling aan sky..

Ik heb nu een blauw sky freeview kaartje maar die is niet meer te upgraden. Volgens mij is die oorspronkelijk ook afkomstig van zo´n tussenpersoon. Ik kreeg hem bij een sky ontvanger die ik via marktplaats had gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb een dreambox en heb daar nu een blauw sky freeview kaartje in. ik kan maar 2 zenders ontdekken die er mee werken (sky 3 en viva) Trek ik het kaartje uit de Dreambox dan doen die kanalen het niet meer. Conclusie is dus dat het kaartje werkt. Nu ga ik een nieuw kaartje kopen en dat is dus een witte. Gaat dat ook werken op een Dreambox? Het bedrijf die het kaartje levert zegt dat het alleen werkt op een SkyBox. Nou heb ik wel een SkyBox maar daar kan ik niet mee opnemen en met de Dreambox wel.

Dus iemand een idee of het witte sky kaartje werkend te krijgen is op een Dreambox als het oude blauwe kaartje het nu doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De witte kaart werkt met de laatste versie van CCcam met de dreambox800, verheen moest je dit oplossen met een combi van NewCS en CCcam als client. Een waarschuwing is hier wel op z'n plek aangezien de kaart NIET in de interne cardreader van de dreambox werkt en zelfs kan beschadigen hierdoor.

 

Ik heb mijn NDS3 kaart in een Smargo reader zitten en haal hier responstijden van rond de 100ms (prima dus).

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat had ik wel gezien. maar hoe kom ik aan zo´n reader en wat kost die?

Het is echt een eindeloos verhaal om sky weer werkend te krijgen. iedere keer denk ik dat het gaat werken en dan komt er weer iets...

begin nu toch al weer een beetje huiverig te worden om zo´n kaartje aan te schaffen. kost me ook een hoop geld en dadelijk werkt het niet.

Ik heb wel een skybox nu, is wel een wat oudere. zal hij het daar zondermeer in doen als de blauwe daar nu in werkt?

alleen dat is een heel simpel ding waar ik niet mee op kan nemen, dus ik wil hem in de dreambox 7000 stoppen en over een paar maanden in een dreambox 8000

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjaah dat had je dan misschien van tevoren moeten bedenken. Voor de meeste vragen hebben ze Mr. Google uitgevonden als je daar ff zoekt op smargo dan vindt je genoeg informatie en winkels.

 

Zoals ik al aangaf werkt mijn kaartje prima met deze opstelling, ook de updates komen netjes door. Wat betreft je skyontvanger, met de laatste software moet je kaartje daar prima in werken.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik snap even niet wat ik vantevoren had moeten bedenken.

ik ben nu toch nog bezig om het aan te schaffen? Het gaat alleen wat moeizamer allemaal dan ik dacht. Ik had gedacht dat de interne reader met CCcam het gewoon moest kunnen lezen omdat het oude kaartje zo ook werkt.

maar je hebt geen stotterend beeld ofzo?

mijn blauwe kaartje werkt perfect en ik dacht als ik nou een wit kaartje heb met meer zenders geactiveerd dan is het een kwestie van omwisselen..

 

volgens mij haalt zo´n skybox automatisch updates binnen. op het info kanaal is ook een filmpje te zien over de nieuwe witte kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voldoende stof op internet beschikbaar inzake de nieuwe NDS3 kaart van SKY, met een simpele google zoektocht kom je al erg veel te weten, zodoende heb ik ook mijn kaartje aan de praat gekregen.

 

De sky kaart krijgt zijn updates via een servicetransponder van SKY binnen, in het begin gaven de bekende softcams hier nogal wat problemen mee, met de nieuwe CCcam werkt het vlekkenloos.

 

Je kaartje moet inderdaad wel geactiveerd worden (op kanaal 501) in je originele ontvanger, daarna kan ie in je dreambox gebruikt worden met een externe cardreader (smargo).

 

Het beeld stottert niet, de responstijden zijn hier prima.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ik heb wel zo'n reader gevonden. dacht eigenlijk dat het een cam was maar hij moet met usb worden aangesloten.

 

Ik heb nu het idee dat als mijn skybox hem leest het in de dreambox ook wel gaat lukken. Ik zal het typenummer eens van mijn apparaat eens doorgeven aan degene die me het kaartje levert. Die zal wel weten of het gaat werken.

 

Maar ik denk dat in de toekomst het wel in een interne reader gaat werken toch? misschien niet in een 7000s maar de 8000 toch wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter verheldering even het volgende:

 

- De reader is dus geen CAM, het is gewoon de externe versie van je interne reader van je dreambox maar dan voorzien van een instelbare oscilator waardoor je de frequentie en MHz stappen waarmee de reader de kaart aanstuurt zelf kunt bepalen, stop je de kaart in de reader van je dreambox dan wordt deze met een te hoog voltage aangestuurd waardoor de kaart te warm kan worden en beschadigd raakt of zelfs brandplekjes gaat vertonen.

 

- De Smargo reader werkt op elke dreambox met een USB aansluiting.

 

- Uit het eerste punt kun je dus al opmaken dat de interne reader nooit gaat functioneren met de nieuwe kaart.

 

- Daarnaast denk ik dat de leverancier van de kaart je ook zal zeggen dat het functioneren van de kaart in je dreambox je eigen verantwoording is en dat daar geen support op gegeven gaat worden.

 

En nogmaals het WERKT gewoon met een dreambox alleen is er geen garantie dat het blijft werken.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dank je voor de verklaring waarom zo'n Smargo cardreader nodig is. Maar zoals ik zei denk ik nu wel dat ik het werkend ga krijgen als anderen het ook werkend hebben op een Dreambox.

 

Tot die tijd kan ik hem gewoon in mijn Skybox stoppen.

 

Het is nog niet zo'n hele oude. Het is een kleine witte Pace SkyDigibox. Als typenummer zie ik onder op de sticker staan DS430N.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt....je witte skyuk kaart moet dus eerst geaktiveerd worden in een Skybox....

ik heb zo'n box 2ehands gekocht en alle system info door gemaild naar skyuk....via dreambox krijg je de kaart nooit werkend als die niet eerst is geaktiveerd door een skybox....

omdat skyuk mijn gegevens niet had verwerkt duurde het even tot mijn kaart werkte....

ik heb nu in mijn dreambox en werkt perfect ook de updates komen goed binnen........

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij werkt die witte Sky UK kaart probleemloos in de interne reader via CCcam 2.1.3, heb dit al meermaals gelezen op diverse forums. Oudere cam's kunnen wel nog problemen veroorzaken, dus énkel CCcam 2.1.3 gebruiken.

en of een geaktiveerde witte kaart zomaar op élke digibox werkt, dat trek ik ook in twijfel. Een NDS kaart werkt enkel op de digibox waarop deze geaktiveerd werd, toch voor de betalende kanalen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...