Ga naar inhoud


Nw. Sky kaart ontvangen, geen beeld met CCcam


top-seve

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn relaas. Het updaten door te wisselen met de blauwe en witte kaart in de Sky digibox lukte bij mij dus niet. Ook niet na herhaalde pogingen. Ik ben toen voorlopig verder gegaan met de blauwe kaart in de CCcam van m'n dreambox 7020 (interne share met m'n 8000).

 

Deze week blokte de blauwe kaart en na controle in de Sky digibox kreeg ik de melding "not authorised". Zelfs de FTV kanalen gingen niet meer open. Toen wist ik dat het moment daar was om met de witte kaart te gaan werken.

 

Het activeren lukte na herhaalde pogingen niet in de digibox en heb toen maar de witte kaart in de dreambox gedaan. Na een uur begon deze netjes te updaten en had ik beeld op de normale pakketten. Waarschijnlijk zullen updates voor de filmkanalen wat langer duren.

 

Al met al bood CCcam de oplossing (op een Enigma1 box).

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 2 afzonderlijke blauwe en witte kaarten. Ik heb de blauwe kaart niet meer gebruikt nadat ik witte heb gekregen. Ik heb het serienummer van mijn SkyDigibox door moeten geven en een paar uur later werkte het kaartje op de SkyDigibox. Ik ben toen eerst gaan kijken wat ik moest doen om hem in de Dreambox te stoppen. Dit bleek niets te zijn want ik had de nieuwste CCcam al. Kaartje in Dreambox gestopt en werkte meteen. Boxkey is bij mij niet nodig denk ik omdat ik geen premiumkanalen (Movies en Sport) heb. Ik heb een entertainment pakket. Ik twijfel nu alleen nog of ik een Smargo cardreader moet gaan gebruiken in plaats van de interne. Ik haal nu het kaartje uit de Dreambox als ik niet kijk en stop hem in de SkyDigibox. Ook is het weleens handig met zappen als hij daar in zit als ik op de Dreambox toch op Nederlandse zenders kijk of FTA. Iemand een idee of een Smartwi gaat werken? Ik denk van niet omdat het coderingssysteem (Videoguard toch?) niet op hun site staat. En hoe is bij een Smargoreader het voltage aan te passen? Moet dat in de CCcam.cfg of in een config van de Smargo? Als het in CCcam moet dan vraag ik me af of het ook niet kan voor de interne reader op een Dreambox 7000S.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben meer mensen last van het probleem dat het beeld op een van de sky zenders voor een paar seconden bevriest en dan weer doorloopt? bij mij komt dit zo nu en dan voor. Zal dit aan de interne cardreader van de Dreambox liggen? In de Skybox heb ik dit nog niet gehad.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...