Ga naar inhoud


Nw. Sky kaart ontvangen, geen beeld met CCcam


top-seve

Aanbevolen berichten


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Start CCcam via telnet met de -d optie

 

In het venster komt nu in de 5de of 6de regel dit voorbij:

 

NDS: using boxkey xxxxxxxx

 

Noteer deze boxkey

 

Sluit telnet venster.

 

Installeer nu via de download server Newcs+Cccam

 

Vul de verkregen boxkey in op de 13de regel van Newcs.xml ipv 000000 (/etc/tuxbox/config)

 

Voeg de volgende regel toe aan je CCcam.cfg:

 

N: 127.0.0.1 10001 newcs newcs 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

 

Selecteer newcs+cccam als default cam

 

Plaats je kaart in de kaartlezer

 

Reboot je box

 

 

 

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: top-seve
Hallo D-liver,
Bedankt voor je tip. Alleen, ik deel m'n kaartje d.m.v. een linux server met CCcam naar m'n twee boxen. Is er ook nog een mogelijkheid om dit oplossen met alleen CCcam?
Groet, top-seve


Newcs op je linux server installeren en connecten met cccam.
Gr.
Daskie

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: deeejeee
De oude kaarten worden voorlopig nog niet uit geschakeld, dus de witte kaart kan nog even in de kast. En tegen de tijd dat deze het niet meer doet zal er gerust een CCcam update verschijnen voor de nieuwe kaarten.


Goed te horen. Geeft mij de tijd om even met de nieuwe kaart te spelen zonder dat het licht uitgaat hier.

Bedankt allen voor de reacties!

Als je veel leest hoef je minder te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb je de oude kaart nog? Stop hem dan terug in je dreambox en start op de ouderwetse maniet CCcam. Check dan in telnet (via webinterface of telnet) de entitlements van je kaart. Al het goed is dan zie je een boxid... gebruik die in newcs voor de nieuwe kaart.

 

Ben snel want na verwachting zal net als in Italie de kaart niet meer werken. NDS heeft een truukje uitgevonden om de emu's uit te schakelen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

de witte kaart moet inderdaad in een skybox geaktiveerd worden. Zorg er voor dat deze up-to-date is, desnoods door deze 48 uur op Astra2 te laten staan (vervelend, weet het, maar voorkomen is beter dan genezen).

breng de witte kaart in, de box zal nu de blauwe kaart vragen, en vraagt hierna terug de witte kaart. De gegevens van de blauwe kaart worden hierna weggeschreven op de witte kaart.

de blauwe kaart dan NIET meer in de skybox steken, anders wordt deze gedesaktiveerd.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
de witte kaart moet inderdaad in een skybox geaktiveerd worden. Zorg er voor dat deze up-to-date is, desnoods door deze 48 uur op Astra2 te laten staan (vervelend, weet het, maar voorkomen is beter dan genezen).
breng de witte kaart in, de box zal nu de blauwe kaart vragen, en vraagt hierna terug de witte kaart. De gegevens van de blauwe kaart worden hierna weggeschreven op de witte kaart.
de blauwe kaart dan NIET meer in de skybox steken, anders wordt deze gedesaktiveerd.


Oké, bedankt. Dan gaan we de box maar eens van zolder trekken.

Als je veel leest hoef je minder te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zegt de witte kaart al twee weken: This card is not authorised, pleas call....

 

De blauwe doet het nog wel, dat is dan wel weer fijn. Geen idee wat ik eraan moet doen. Bellen lijkt niet echt verstandig, dan heb je kans dat ik helemaal geen abo meer heb.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik zou graag eens weten welke de beste oplossing is voor de update's op de witte kaart.

heb de witte kaart via NewCS werken naar CCcam toe,maar krijg geen update's door op de witte kaart van datums,

daarvoor zit de kaart al van zaterdag in de skybox en via die weg al datumupdate gehad maar nog geen update voor de HD zenders die op het pakket zitten,

enkel SD en de FTV zenders.

de blauwe kaart werkt nog steeds perfect,enkel daar geen HD zenders op,enkel SD.

nu is de vraag,hoe kan ik het beste update's ontvangen zonder dat ik die skybox constant moet gebruiken.

en de witte kaart in de dreambox kan en kan gebruikt worden en update's krijgen ook.

heb me laten vertellen dat het beste dan is,

NewCS+MGcamd te gebruiken.

weet er iemand meer info of hulp????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
Bij mij zegt de witte kaart al twee weken: This card is not authorised, pleas call....

De blauwe doet het nog wel, dat is dan wel weer fijn. Geen idee wat ik eraan moet doen. Bellen lijkt niet echt verstandig, dan heb je kans dat ik helemaal geen abo meer heb.


Je moet er voor zorgen waar je de kaart hebt gehaald dat deze een update vraagt voor de kaart ben er totaal 3 weken mee bezig geweest....... nu werkt de witte kaart wel in de originele reciever maar heb em liever op de dream aan het werk....
dus even gaan uitvogelen.


gr

Groeten Max

DM 8000

DM 600

 

Big visosat 5 lnb ( 28-23-19-13-9)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...