Ga naar inhoud


C2000 heeft nu al 1 miljard gekost


GeniusX

Aanbevolen berichten

Denk dat we nu maar eens massaal moeten vragen, waar onze belastingcenten heen gaan.

Vind het op zich al idioot, dat er zoveel wordt uitgegeven aan iets wat je ook met je mobieltje kan doen. Nu blijkt het niet eens te werken.

Ben bang dat er heel wat in de zakken van de zogenaamde experts en leveranciers is verdwenen.

2 blikken en een touwtje werkt nog beter confused

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

teletext

106 Teletekst zo 27 sep

***************************************

C2000 faalde bij grote incidenten

 

***************************************

` Vier jaar na de invoering van C2000

zijn er nog grote problemem met het

communicatiesysteem voor hulpdiensten.

Het faalde bij de crash met een toestel

van Turkish Airlines,de rellen in Hoek

van Holland en de aanslag in Apeldoorn,

blijkt uit onderzoek van Zembla.

 

Brandweer,politie en ambulancediensten

moesten beter kunnen samenwerken door

C2000,maar dat lukt nog steeds niet.Het

systeem raakt snel overbelast doordat

de masten te weinig capaciteit hebben.

 

Uit een vertrouwelijke lijst van het

ministerie van Binnenlandse Zaken

blijkt dat er op 65 cruciale locaties

nauwelijks of helemaal geen bereik is.

***************************************

volgende nieuws weer&verkeer sport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik inmiddels ook gelezen. Niks nieuws.

Er wordt alleen in tegenstelling tot de naam van dit topic in dat artikel nergens een prijskaartje aan gehangen.

 

Dat het systeem met regelmaat faalt en een flinke schep belastinggeld gekost heeft en nog kost staat niet ter discussie, maar wat het bedrag uit de titel betreft blijft de vraag hetzelfde: Bron?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pers doet ons geloven dat C2000 regelmatig vaalt.

In zowel Apeldoorn als Hoek van Holland heeft het systeem niet gefaald maar de gebruiker.

Wat is er op deze plaatsen gebeurt, gebruikers wilden gelijktijdig van het zelfde incidentnet gebruik maken dit kan natuurlijk niet, ook niet bij het oude analoge netwerk. Bij het oude analoge netwerk met repeaters drukte de sterkste de zwakkeren weg. Bij het C2000 netwerk krijgt de gebruiker die wil zenden in een groep die al in gebruik is een toon te horen dat de groep bezet is. Hier geldt dat de gene die het eerst de zendtoets heeft ingedrukt de gebruiker is die kan spreken, hij kan alleen worden weggedrukt door een gebruiker met een hogere prioriteit, meldkamers hebben veelal een hogere prioriteit tevens personen die een noodoproep activeren krijgen tijdelijk een hogere prioriteit.

In hoek van holland liep wel het gsm netwerk vol, een aantal onopvallende politie teams maakte geen gebruik van C2000 maar van gsm en die hadden dus ook problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Dat had ik inmiddels ook gelezen. Niks nieuws.
Er wordt alleen in tegenstelling tot de naam van dit topic in dat artikel nergens een prijskaartje aan gehangen.

Dat het systeem met regelmaat faalt en een flinke schep belastinggeld gekost heeft en nog kost staat niet ter discussie, maar wat het bedrag uit de titel betreft blijft de vraag hetzelfde: Bron?

Zembla




Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal reclame voor de Zembla uitzending vanavond.

 

C2000 is gewoon conform specificaties van het ministerie van binnenlandse zaken gebouwd. Ik hoop dat Zembla ook quotes heeft van het ministerie van binnenlandse zaken, en zich niet alleen richt op de 'bouwers en gebruikers' van de C2000 dienst....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Laat ze zo´n ambtenaar die dit flutsysteen bedacht heeft maar eens een brandend huis in laten gaan, en kijken wat ie zegt als hij voor de zoveelste geen verbinding kan maken met de commandant cry


Dat zei een kennis van mij ook al eens. C2000 is perfect als je met een brandweerman 200 km verderop wat wilt keuvelen, maar met die digitale meuk hebben ze zeer vaak geen goeie verbinding met collega's in een brandend pand.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

C2000 moeten ze direct stoppen op basis van TDMA !(kan wel niet). Dit is de goden verzoeken. Dit kan in een open veld prima werken maar als er reflectie ontstaat waardoor dan ook zul je een aardige bitrate en veldsterkte moeten hebben. De veldsterkte is wel op te lossen met meer masten maar dan nog heb je binnen in de gebouwen problemen die je niet zo maar even oplost.

Wij hebben nu een andere digitale techniek getest die afkomstig is van de concurent van C2000. De eerste keer dat ze er mee kwamen had ik er een hard hoofd in. Het resultaat is verbluffend goed. wij hebben ook Tetra (basis is hetzelfde als C2000) wat wel meer bandbreedte heeft dan C2000 waarin we buiten een prima dekking kunnen realiseren maar wat heel wat blindspots heeft.

Dit nieuwe systeem maakt gebruik van FDMA techniek. Wij gaan dit nu bij een paar klanten testen en dan kan die zelf beslissen analoog of FDMA.

Ik denk dat er alleen een paar masten worden bijgeplaatst en dat men met c2000 gewoon doorgaat met de slechte fundering en dan stort het vroeg of laat toch nog in. crazy

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn we helemaal op het verkeerde been gezet door de uitzending van Zembla.

 

Er is gesproken over Hoek van Holland dat de mast niet voldoende was sinds een oefening in 2006 is gebleken.

Daarna is het ministerie bezig geweest met moeizame grondaankoop en staat de mast er alleen nog niet aangesloten.

Nergens heb ik dat gehoord in de uitzending misschien is het wel gezegd maar er uit geknipt.

 

Ook in Rotterdam en op andere plaatsen houden bewoners door bezwaarschriften de masten al jaren tegen.

Ook werd er gezegd als de masten drie uur onder water staan dat ze niet meer werken en dat het maanden duurt dat te herstellen, dan krijgen we toch zoiets als "Amersfoort aan Zee" en kunnen hulpdiensten ook niet veel uitrichten vermoed ik.

 

Maar ja als je met vijftig man gelijk op de knop verbinding met meldkamer drukt krijgt er toch altijd maar ééntje verbinding. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...