Ga naar inhoud


Stof aan binnenzijde ruit plasma TV


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben in het bezit van een Panasonic 50PV70 plasma-TV. Hij draait hier nu 2 jaar. Prima TV verder, maar . . . . Nu heb ik ontdekt dat er stof aan de binnenzijde van de ruit zit! Dit is heel goed zichtbaar bij witte letters op een zwarte achtergrond (bijv. tijdens de aftiteling van een film). Er is dan een witte zweem rondom de letters waarneembaar. Ook is dit alleen zichtbaar als je schuin in het scherm kijkt. Als je er recht voor zit, zie je het eigenlijk niet of nauwelijks. Toch vind ik dit een slechte zaak, en ik vraag mij af of dit op één of andere manier schoon is te maken. Heeft iemand hiermee ervaring? Het toestel zal 'even' uit elkaar moeten om de binnenzijde van de ruit te reiningen. Waar kan ik een servicemanual van dit toestel krijgen?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ziet eruit als reflectie/lichtbreking op de "voorruit".

Deze is behandeld met onder meer een anti-reflextie laag.

Ik heb het ook op andere panasonic toestellen gezien, en denk dat het inherent is aan het gebruikte systeem.

 

Pioneer heeft een "deep waffle" structuur, waardoor dit probleem niet optreedt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HDvideo,

Nee, dat is het absoluut niet. Er zit ruimte tussen de plasmacellen en de 'voorruit'. De waas zit voor de plasmacellen tegen de binnenkant van de voorruit.

@ceesv,

Nee, het is niet de bekende reflectie/lichtbreking. Dit is een ander verschijnsel dat goed zichtbaar is als je schuin het scherm inkijkt (zichtbaar als bijv. dubbele ondertitels).

 

Wat is zie is puur stof en doet mij denken aan verstofte display's van audioapparatuur. Daar zit vaak ook stof aan de binnenzijde van de plexiglas 'voorruit' van een (VF)display.

 

Ik denk dat het toestel even open moet en dat de ruit aan de binnenzijde even goed gereinigd moet worden.

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k),

 

Is natuurlijk een optie, maar het betreft niet één stofje maar een hele 'stoffilm' aan de binnenkant van de ruit. We zullen de boel dus echt moeten demonteren en de ruit aan de binnenzijde reinigen.

Ik vind het wel vreemd, ben ik nu weer de enige die dit manco opvalt. Die pana's zijn toch verkocht als 'warme broodjes'.

 

Waarschijnlijk ben ik gewoon te kritisch . . . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

op je panasonic display heb je 3 jaar garantie

ik zou dus ommegaand contact opnemen met de support

 

en indien je ook de "bij u thuis" garantie bepalingen hebt

laat je gewoon die jongens komen waarbij je voorafgaand het probleem hebt uitgelegd

opdat er geen misverstand bestaat over wat ze moeten doen

 

bij mij stonden ze ook al een keer met z'n tweeën om ter plekke een beginnersprobleem op te lossen.

 

zelf gaan blazen en sleutelen NOOIT doen

 

overigens dacht ik dat met perslucht nog veel meer elektrostaticiteit optreedt

en die hoge druk kan ook het glas doen breken.

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...