Ga naar inhoud


E-mail naar live.nl : probleem


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Kan er iemand me helpen bij dit probleem :

sinds lange tijd stuur ik ( vanuit belgie ) e-mails naar een persoon in nederland met als adres : xxxx@live.nl .

Sinds twee dagen krijg ik steeds :

Connected to xx.xx.xx.xxx but sender was rejected.

Remote host said: 550 OU-002 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems.

Verzender (Xp) en ontvanger (Vista) gebruiken beiden outlook express , wat komt die verwijzing naar Windows Live Hotmail hier dan doen ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er staat wel wat en ik ben dus niet de enige . Wat ik er kan uit afleiden is dat ik , om wat voor reden ook , in een blacklist van Hotmail of Windows Live Mail terecht ben gekomen .

Maar noch verzender noch ontvanger maken van Hotmail gebruik , dus vanwaar dan die blokkering ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

live == hotmail, alleen ander domeintje.

Gebruik je een eigen domein om je email te versturen? Of gebruik je de live servers als uitgaande mail servers?

Iets meer informatie is nodig om dit probleem te vinden...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn uitgaande mailserver is eigenlijk Versatel-belgie (smtp) ( maar ondertussen via Tele2 naar KPN en nu bij KPN-dochter Base )

De ontvanger zit bij live.nl

Eigenaardig is dat ik wel e-mails van hem kan ontvangen ,

en dat ik naar alle andere correspondenten ( die niet bij live.nl zitten ) wel berichten kan sturen .

Die live.nl heeft toch niets te maken met Windows Live Hotmail neem ik aan ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

live.nl is ook eigendom van MicroSoft, net als hotmail. Nog sterker, je kan bij hotmail inloggen met een @live.nl adres.

 

Hotmail servers staan erom bekent dat ze regelmatig SMTP servers op een blacklist zetten. (automatisch) Als er een idioot heeft zitten spammen via dezelfde SMTP server als jij gebruikt dan kan je zomaar dit probleem hebben... Daar kan alleen je provider wat aan doen...

Een ander probleem kan wezen dat je misschien nog steeds gebruik maakt van de KPN SMTP servers. Ik lees regelmatig over problemen van KPN SMTP servers en hotmail SMTP servers...

Als ik jouw was zou ik een bericht sturen naar je provider en hopen dat ze er wat aan doen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
live.nl is ook eigendom van MicroSoft, net als hotmail. Nog sterker, je kan bij hotmail inloggen met een @live.nl adres.

Hotmail servers staan erom bekent dat ze regelmatig SMTP servers op een blacklist zetten. (automatisch) Als ik jouw was zou ik een bericht sturen naar je provider en hopen dat ze er wat aan doen.


Met dank, ik was niet op de hoogte wat Live.nl eigenlijk was , nam aan dat het om een gewone provider ging en inderdaad , het versturen van een bericht naar een hotmail-adres wordt ook afgeblokt met dezelfde foutmelding heb ik vandaag ondervonden .
Ik ga dus maar wat klagen bij mijn provider , al zal die de schuld waarschijnlijk weer doorschuiven . We zien wel . Bedankt .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...