Ga naar inhoud


KPN bedrijfsaansluting (en nu zoek ik het ADSL signaal.....)


MySat

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Ik heb in mijn bedrijfsruimte de resten van een KPN multi-lijn o.i.d want de telefoonaansluiting lijkt op een meterkast (beetje overdreven, maar toch).

 

Ik heb in een verdeelblok zo'n 20-30 draden die aangesloten zijn op de hoofd KPN kabel (uit de grond). Installatie is naar schatting begin jaren 90.

De vorige huurder heeft natuurlijk alles gedemonteerd en nu heb ik wat draden over.

 

Ik heb ADSL gekregen in het pand met natuurlijk het DIY (Do-it-yourself) pakket erbij. Los van het feit dat ik dat ADSL signaal zeker gevonden krijg, ben ik benieuwd of er een kleurcodering bestaat voor aderparen bij zakelijke aansluitingen.

 

Voorbeeld in prive situatie:

 

A-B = blauw/rood (en meestal de hoofdlijn)

 

Hoe gaat dit zakelijk ?

 

Tis natuurlijk een heel stuk makkelijker indien ik alleen maar hoef te zoeken naar kleurcoderingen ipv multimeter/scope

 

Alvast bedankt

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb in een ex-bedrijfspand gewoond en daar had ik "ISDN-30" (30 ISDN-verbindingen). Ik heb toen ADSL aangevraagd en men heeft toen op het eerste aderpaar het ADSL-signaal gezet. Weet zo niet meer welke kleuren, maar op het patchpaneel waren het de eerste twee linksboven.

 

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de rest van het telefoonsysteem verwijdert is zou ik het ISRApunt ook direct even opschonen voordat je weer nieuwe apparatuur aan gaat sluiten.

Dus je houdt alleen de invoer kabel van KPN over.

Vervolgens moet je gaan zoeken, staat er ook een telefoonlijn op die ADSL dan simpel met een multimeter gaan meten en daar waar 45 volt staat is je analoge lijn en meet je meer dan 90V dan is dat een ISDN lijn.

 

Heb je er geen lijnspanning op staan (dus alleen ADSL) dan wordt het moeilijker, want de ADSL kan op elke lijn worden gezet en is met een multimeter oid niet te meten.

Enige zekerheid die je hebt is dat men altijd 2 aders naast elkaar heeft gebruikt.

Dus simpel je adsl modem op de 1e 2 aansluitingen prikken en kijken of het DSL lampje na een paar minuten gaat branden. Doet hij dat niet dan simpel het modem op de volgende 2 aansluitingen prikken tot je wel signaal hebt.

 

Verder is een ISDN30 heel wat anders dan 30 ISDN verbindingen.

ISDN 30 gaat ook gewoon over 2 draden maar alleen heb je er dan een modem tussen zitten die er samen met je telefoonsysteem 30 lijnen van maakt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...