Ga naar inhoud


Legaal NL satellietzenders in het buitenland kijken,


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Ach... iets meer dan een jaar geleden was een kennis van me in Belgrad... in een hotel daar zaten NL1,2 en ook RTL4 op het analoge kabelnet daar... Wat is legaal?? volgens mij is er meer "legaal" dan je zou vermoeden.

 

Zo mag je met een Noorse canalDigital smartcard NIET naar SVT (Zweden) kijken... maar in dat zelfde land biedt Canal Digital Kabel tv aan met ... juist : SVT1. Er zijn blijkbaar afspraken met zenders die bepaalde groepen mensen wel kunnen maken, en anderen niet...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De hokjes en regio licentie`s zijn alleen maar in het leven geroepen om een kunstmatige schaarste te bewerkstelligen , om er zodoende meer poen uit te halen, en daar doen ze allemaal lekker aan mee. Zouden de tvzenders massaal het weigeren om daar aan mee te doen., Dan was dat coderen en gebiedsbeperking heel gauw afgelopen .En ik bedoel niet de uitzendrechten. Want ze moeten wel een huur betalen voor het gebruik van de film etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan het toch dat ik in Frankrijk naar de Nederlandse zenders kijk, en in Nederland naar de Franse zenders.

Gewoon een kwestie van een adres hebben in de desbetreffende landen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Hoe kan het toch dat ik in Frankrijk naar de Nederlandse zenders kijk, en in Nederland naar de Franse zenders.
Gewoon een kwestie van een adres hebben in de desbetreffende landen.


Ja zo kijk ik ook Zweedse tv als ik in NL ben... maar dat is dus eigenlijk niet zoals het in je contract staat met de betreffende tv provider. Bij mij staat er expliciet geschreven dat de uitzendingen niet bekeken mogen worden buiten Zweeds grondgebied...
Wat mij betreft wordt het tijd om na al die EU-ellende er ook eens iets positiefs uit te halen... nl. TV zonder grenzen. Je meldt je gewoon legaal aan als abonnee bij een pakket van je keuzen... of dat nou Duitsland, Polen of Zweden is, maakt niet uit. Je betaalt rechten dmv je abonnement... dat zou voldoende moeten zijn. Over dat onderwerp wordt ook heel erg vaak geschreven in het Duitse sat magazine "Infosat"... Het zou mooi zijn als dat binnen niet al te lange tijd gerealiseerd zou kunen worden... scheelt een hoop (illegaal) gedoe.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het CDS niets uitmaakt of er wel of niet gekeken kan worden op buitenlandse parken, met een Nederlandse doelgroep.

 

Ze moeten coderen omdat anders de rechten voor de publieke en commerciele zenders te duur worden. Als heel europa mee kan kijken met de ondertitelde Nederlandse programma's dan worden die uitzendrechten gewoon te duur.

Door in de voorwaarden op te nemen dat de kaartjes alleen in NL worden verstrekt kunnen ze aantonen dat ze binnen hun gebied blijven.

 

Zolang degene die de uitzendrechten voor een speelfilm / voetbalwedstrijd in Duitsland heeft, niet gaat klagen over die paar (relatief dan) huisjes in Duitsland, maakt niemand zich zorgen en is iedereen blij

CDS voor de extra omzet

Het park voor de extra service

De bezoeker die zijn eigen progamma's kan kijken

 

Volgens mij geldt hiervoor een typisch Nederlands woord: "Gedogen"

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad: CDS maakt toch ook reclame voor campingsetjes, en hoe je de zaak moet afstellen in het buitenland.

Zo heb ik bijv. 4 kaarten bij CDS.

Dan gaat er toch een belletje rinkelen, maar CDS maakt het niets uit, als ze maar verkopen.

Officiel voor de rechten houdenden moet men het natuurlijk in het contract zetten dat je niet in het buitenland mage kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij CanalDigitaal mag je negen kaarten op je naam hebben.

 

Maar weer on topic.

In het buitenland naar de Nederlandse zenders kijken is niet toegestaan.

CanalDigitaal betaald daar de rechten niet voor.

Zolang er echter niemand aan de bel trekt zal het wel gedoogt worden.

CanalDigitaal zal er ook geen problemen mee hebben, die verkopen graag een abonnement.

daarbij hebben ze ook geen opsporings bevoegdheid volgens mij om illegaal gebruik in het buitenland te bestrijden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Bij CanalDigitaal mag je negen kaarten op je naam hebben.

Maar weer on topic.
In het buitenland naar de Nederlandse zenders kijken is niet toegestaan.
CanalDigitaal betaald daar de rechten niet voor.
Zolang er echter niemand aan de bel trekt zal het wel gedoogt worden.
CanalDigitaal zal er ook geen problemen mee hebben, die verkopen graag een abonnement.
daarbij hebben ze ook geen opsporings bevoegdheid volgens mij om illegaal gebruik in het buitenland te bestrijden.


Zou een kostelijk plaatje worden!

Uiteindelijk riskeren die uitbaters het om een extra service te leveren aan de Nederlanders. Daar ga je toch niet om klagen als hotel gast?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

In het buitenland naar de Nederlandse zenders kijken is niet toegestaan.


Welke wet in de EEG of een ander buitenland staat dat dat niet toegestaan is??
Het staat in de algemene voorwaarden van CDS verder nergens en ja die algemene voorwaarden zijn in het buitenland niet geldig.
Ook BVN kan wereldwijd bekeken worden. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: aart44

Ook BVN kan wereldwijd bekeken worden. laugh

Ja maar die zenden geen reclame uit en de programma´s zijn van nederlandse en vlaamse makelij whistle


Correctie eigen huis.

Zun mogen op BVN bijvoorbeeld geen Vlaamse of Nederlandese films/series uitzenden. Tenzij dat zij het alleen recht hebben. Bv. voor VRT Thuis is in opdracht van de VRT gemaakt, zij hebben het alleen recht.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Welke wet in de EEG of een ander buitenland staat dat dat niet toegestaan is??
Het staat in de algemene voorwaarden van CDS verder nergens en ja die algemene voorwaarden zijn in het buitenland niet geldig.


Dat is geen wetgeving, dat is tot stand gekomen op basis van onderhandeling over prijzen die zijn afgestemd op het kijkgebied.

Bij mijn weten is het als volgt:
Als CD een film uitzendt, dan maken ze afspraken met de eigenaar (de filmmaatschappij) over het tarief dat ze daarvoor moeten betalen. Dat tarief wordt o.a. vastgesteld aan de hand van het kijkgebied, m.a.w. het aantal kijkers dat bereikt kan worden.
Dus niet het aantal abonnementen dat ze verkocht hebben, maar het potentiële aantal kijkers binnen het marktgebied waarin ze opereren. Zeg maar even voor het gemak het aantal huishoudens, ca. 7-7,5 miljoen in NL.

Als een organisatie iedereen in heel europa zou toestaan om een abo af te sluiten, dan worden de tariefonderhandelingen dus afgestemd op het aantal huishoudens in europa: ca. 230-235 miljoen. Dus dat zal een heel ander tarief met zich mee brengen per film.

Die hele onderhandelingspositie dwingt in feite dergelijke "algemene voorwaarden" af zoals CD ze hanteert. Maar dat CD er weinig of geen belang bij heeft om dat onderdeel van de voorwaarden vervolgens ook heel strikt te handhaven, moge duidelijk zijn.

Als jij niks zegt, stellen wij geen vragen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati

Dat is geen wetgeving, dat is tot stand gekomen op basis van onderhandeling over prijzen die zijn afgestemd op het kijkgebied.



Ja wist ik wel dus de wetten van Hollywood.
Het is al eerder geschreven in dit forum de kaart zal op een Nederlands adres staan en als je er wat tegen wil doen zul je de eigenaar civiel rechtelijk in Nederland aan moeten pakken.

Dus kijk je in het buitenland met zo'n kaart kan niemand daar er iets tegen doen er staat in geen enkele wet dat je niet mag kijken met een geldige kaart. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...