Ga naar inhoud


Canaal digitaal nemen, of liever iets anders?


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten

Mijn tante is zinnens een abo te nemen op Canaal Digitaal. Ze wil SAT zenders gaan kijken en het startpakket is maar 100 euro met montage. Ik twijfel of dat wel zo verstandig is...

 

Ze wil graag ook Bosnische zenders ontvangen, haar vriend is van Bosnie namelijk. Zitten die ook op de SAT waar CD op te ontvangen is? Is CD aanschaffen wel echt de beste oplossing? Ik lees namelijk niet heel veel positiefs. Op dit moment kijkt ze via de analoge kabel. Ze zou dit eventueel erbij kunnen houden voor de NL zenders (volgens mij betaalt ze hier niet voor, maar ik weet niet precies hoe ze dat geregeld heeft).

 

Iemand met suggesties?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan is zo'n ontvanger als de MaxDigital misschien wel een goede optie? Die heeft enorm veel mogelijkheden, zeker als je het vergelijkt met een CDS-ontvanger, waar enorm veel beperkingen aan zitten.

 

Ik gebruik de MaxDigital 225 HD-ontvanger zelf al een tijdje, en ben er, na softwareupdates om de Nederlandse zenders te kunnen blijven ontvangen, erg tevreden over.

 

Weer on-topic: voorheen zat er op Hotbird altijd de BHT semi-FTA (geregeld waren ze gewoon open), al een tijd is die zender weg helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er dus al wat complexer uit dan dat ze voor ogen heeft. Ik zou het zelf wel kunnen regelen, maar ik denk dat zij er vrij weinig mee zou kunnen... Ik denk dat ik haar langs een winkel stuur met SAT benodigdheden die het haar maar moeten uitleggen, ze moet immers ook allerlei dingen gaan aanschaffen daarvoor.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen maxdigital ontvanger kopen. Dat ding zit vol met bugs! Zoals trillend beeld ieder half uur en slecht werkende teletekst. Bovendien veel onhandigheden als je iets gaan opnemen met de timer.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals er veel Servische zenders op de Eutelsat W2 16grad ost zitten, heb je er ook aan aantal Bosnische.

 

BH TV1 is in bedrjf. Er zijn ook Testcards van BH tv2 en 3 (ook FTA, maar weet niet of dat zo blijft).

BN Music, BN R Srpska (BN Sat), en nog een aantal radiozenders...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...