Ga naar inhoud


Waarom geen Waalse publieke zenders bij TV Vlaanderen?


Menneke

Aanbevolen berichten

Weet er eigenlijk iemand waarom de publieke Waalse zenders La Une en La Deux niet bij TV Vlaanderen beschikbaar zijn, terwijl die overal in België op de kabel wél beschikbaar zijn?

 

Omgekeerd zijn één en Canvas wél beschikbaar bij Télésat! Zelfs in het 'basic' pakket. Begrijpen wie begrijpen kan.

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waarschijnlijk door de echte Belgische regels en gedachtegoed, dat er voor een Waal altijd meer kan dan voor een Vlaming.

 

Vlamingen klagen ook veel minder hard dan Walen. misschien moeten we dit hier zoeken.

 

Wel positief, krijgen we die misschien op termijn er ook bij ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarschijnlijk door de echte Belgische regels en gedachtegoed, dat er voor een Waal altijd meer kan dan voor een Vlaming.

Vlamingen klagen ook veel minder hard dan Walen. misschien moeten we dit hier zoeken.


Ik dacht dat we op dit board ons niet bezighielden met dat soort van uitspraken die zich inschrijven in een bepaalde politieke ideologie.

Het lijkt mij het soort van veralgemeningen te zijn, die op niets concreets gegrond zijn.

Ik ken veel Franstaligen die harder werken dat menig "hardwerkende" Vlaming, zoals ik er ook ken die minder hard werken.

Wat is dan de volgende stap : dat Limburgers minder hard werken en meer klagen dan mensen uit Vlaams-Brabant, enz ....

Als TVVlaanderen de RTBF-zenders niet doorgeeft in haar basispakket, moet je misschien de vraag daar eens stellen.

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit hier op een 2talige dienst en heb al verschillende jaren brussel achter de rug. dit zijn feiten die ik als belg (en niet als vlaming) waarneem , niet als een bepaalde politieke ideologie. ik kom dus veel walen tegen en heb er dus ook kameraden. waar dat ik het overheb is heel gemakkelijk na te kijken in verschil van voor- en na-delen die beide landsdelen hebben. voor mij mogen deze mensen gerust iets meer hebben. het zal mij een worst wezen. Wat ik ook vaststel (en dat is een positief iets) is dat de Walen uit een bepaalde situaties meer krijgen dan een Vlaming. het is daarmee ook dat ik belg ben en ik kan profiteren van beide kanten :D.

misschien dat mijn eerste reactie wat verkeerd overkwam

 

ik heb niets over werken gezegd. waar jij dat haalt heb ik geen idee

 

ik heb ook helemaal geen zin in een vermaning te krijgen en ga hier ook niet verder op in gaan.

 

het beste is dus ook on topic te blijven en misschien is kan er eens iemand de vraag stellen aan telesat en tvv.

 

is er hier eigenlijk een overkoppeld orgaan voor deze nederlands/belgische sat spelers? ik bedoel dus een moeder bedrijf met dan wat dochterbedrijfjes er rond ... of hoe zit deze structuur in elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: acc
Waarschijnlijk door de echte Belgische regels en gedachtegoed, dat er voor een Waal altijd meer kan dan voor een Vlaming.

Vlamingen klagen ook veel minder hard dan Walen. misschien moeten we dit hier zoeken.

Wel positief, krijgen we die misschien op termijn er ook bij ...

Ik zie 2 redenen waarom ze het niet doen :

1) Ze denken in al hun naïviteit dat als je het echt wilt, je wel nog een Télésat kaartje zult bijnemen (met bijbehorende CAM dan nog).
Persoonlijk denk ik dat ze zich daarin vergissen, en er nauwelijks Vlamingen zullen zijn die 10€/maand extra zullen betalen daarvoor.
Ik heb de indruk dat ze zich bij TVV graag rijk rekenen.

2) Die Waalse zenders van Télésat zitten op Hotbird, en hun eigen apparatuur is daar feitelijk niet voor geschikt.
Ook de Triplesat mist immers die positie.
Als ze die in het basispakket zouden steken, moeten ze waarschijnlijk uitzendrechten betalen voor al die abonnees, ook al zullen er niet zoveel zijn die het kunnen zien.

PS : RTL-TVi zit ook op de analoge kabel en is nochtans een privé zender, en Club RTL zit ook bij de digitale kabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het voornamelijk een financiële reden zal hebben, niks meer. Er heeft ooit een lijstje in de krant gestaan met de kijkcijfers voor de buitenlandse zenders. En daar kwamen de RTBF en RTL-zenders na de PO en de BBC.

Ik denk, dus da's mijn mening, dat de RTBF voor veel mensen minder meerwaarde zou hebben in het basispakket dan bijvoorbeeld VTM HD of de + zenders van de VRT.

 

In Wallonië moet je trouwens al ver zoeken naar een kabelprovider die VTM analoog aanbiedt. Lange tijd waren ook Vitaya, Vijftv en JIM niet analoog te zien op de kabel in Brussel.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: acc
Waarschijnlijk door de echte Belgische regels en gedachtegoed, dat er voor een Waal altijd meer kan dan voor een Vlaming.

Vlamingen klagen ook veel minder hard dan Walen. misschien moeten we dit hier zoeken.

Wel positief, krijgen we die misschien op termijn er ook bij ...


Op korte termijn gaat dit zeker niet lukken, ik gebruik voor die zenders een DVB-T antenne.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
In Wallonië moet je trouwens al ver zoeken naar een kabelprovider die VTM analoog aanbiedt.

Ik dacht dat dit zelfs niet toegelaten was qua auteursrechten.

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

La Wallonie mon vieux, c'est un autre pays!

Er zullen meer vlamingen naar FR2 & 3 kijken dan naar La Une en La Deux...!

Gewoon een feit...

Is meer een blok aan het been, dan een voordeel denken velen...

En hard werken ze wel, vooral op de zenuwen :D

 

Normaal is het een landszender, La Une en La deux; en zouden ze moeten ter beschikking staan... maar door die op HB te zetten kost het Télésat minder, en kan men(TVV) zich achter de technische (on)mogelijkheid verstoppen.

Bovendien is de waalse groep in MP4 en de vlaanse in MP2 geloof ik, dus je moet een HD reciever hebben om ze te kunnen nemen. Vandaar dat ze niet op één kaart zitten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Da's wel toegelaten hoor, je mag ook een TVV abonnement hebben in Wallonië.

Dus VTM betaalt auteursrechten voor gans België, en niet enkel voor Vlaanderen?

PS. Deze simpele vraag bovenaan brengt wel de nodige agressie teweeg bij de gebruikers hier :-(

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet verder off-topic over verschillen tussen Walen en Vlamingen discussie voeren, maar de clichés die soms worden opgevoerd, zijn dikwijls in werkelijkheid niet terecht.

 

Wat de RTBF-zenders betreft, zal het inderdaad wel één of andere rechtenkwestie zijn die men bij TVVlaanderen niet wil voldoen gelet op het gebrek aan interesse voor die zenders. Dat ze op Hotbird zitten en in MPEG4 is dan nog een bijkomende complicatie.

 

Want eerlijkheidshalve moet inderdaad gezegd worden dat het misschien mooi staat in een pakket om deze zenders aan te bieden, maar als er niemand naar kijkt is het natuurlijk verloren geld.

 

Maar de echte reden kent enkel TVVlaanderen, dus zolang daarover niet wordt gecommuniceerd, hebben we er het raden naar.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

miss een tip,moesten er nu eens een paar zijn die deze vraag stellen aan hen,

wil eens weten wat hun antwoordt daarop is,en denk nog een paar hier.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel er werd hier ergens beweerd dat TVVlaanderen zou meelezen op dit forum, misschien kunnen ze hier het antwoord neerzetten.

 

Ik vrees als je de vraag per mail stelt, dat er een soort van nietszeggend antwoord van de klantendienst gaat komen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...