Ga naar inhoud


[Rebox 9000HD] beeldkwaliteit?


RvdV

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou, inmiddels draait de 9000 een aantal dagen. Opvallend: mijn LNB voor Astra2 staat niet helemaal goed en mijn Topfield 5000 kan er geen kaas meer van maken, de Rebox wel! Ook de beeldkwaliteit is erg goed te noemen. Maar naast de grote tevredenheid toch ook wat ergernissen. Daarom heb ik onderstaande mail naar Rebox gestuurd, ben benieuwd naar de reactie:

 

Geachte Heer, Mevrouw,

 

Sinds enige dagen ben ik de trotse bezitter van een Rebox 9000HD PVR. Na een aantal Topfields en de 'minder dan positieve' verhalen over de TF7710HD heb ik gemeend maar eens op een ander merk te moeten vertrouwen. En ik moet zeggen: ik ben blij verrast! De beeldkwaliteit is uitstekend te noemen en de gebruikersvriendelijkheid is ook in orde. Toch zijn er een aantal zaken die ik graag met u zou willen delen zodat de Rebox 9000HD PVR nóg beter wordt. Voor de duidelijkheid wil ik nog melden dat ik de laatste firmware (V61) gebruik. Mijn grootste ergernissen:

 

- De verwerking van de MediaHighway EPG gegevens is (nog steeds) dramatisch. De statusbalk loopt op tot ongeveer de helft, springt dan terug naar ongeveer één derde en blijft daar heel lang staan. Uiteindelijk verdwijnt het venster met de statusbalk zonder dat de status 100% is geweest en zijn er ook heel veel zenders zonder EPG (zowieso nooit RTL4, -5 en -7). Zeer irritant en eigenlijk onbruikbaar.

- Omdat programmeren via de EPG niet kan (zie hierboven) programmeer ik de opnames met de hand. Dan kun je echter geen naam aan de opname meegeven en neemt de machine automatisch de naam over van het programma dat uitgezonden wordt op het moment dat de opname start. Uiteraard kan die naam achteraf gewijzigd worden. Maar ik neem nogal veel op en dan zijn de opnames bijna niet terug te vinden omdat de naam van het bestand niet correspondeert met het opgenomen programma. Dat is bij de Topfields beter geregeld, daar kan in het 'programmeermenu' meteen een naam worden meegegeven.

- Tijdens het kijken van een opname kan wel versneld voor- en achteruitgespoeld worden, maar de 'teller' loopt dan niet mee. Met andere woorden: je hebt geen idee hoeveel je voor- of achteruit gaat. Pas bij het loslaten van de pijltjestoets naast de 'OK' toets wordt de teller bijgewerkt. Lastig...

 

Ik hoop dat bovenstaande zaken (snel) aangepast kunnen worden. Ik ben zeer positief over en erg onder de indruk van de 9000HD PVR en het wegnemen van deze ergernissen zou de machine echt in de categorie 'excellent' plaatsen!

 

Met vriendelijke groet,

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1joepje
Op 1080i is het beeld bij mij net even minder scherp dan op 576i, ik denk dat de scaler van de Pioneer plasma net even beter is dan de scaler van de Rebox.

Overigens opeens toch last bij snel vooruit spelen bij versie V61. Beeld staat steeds even kort stil.

heb nu bericht van rebox gekregen
RE: probleem met snel door spoelen opnamen
Beste Gert,
Wederom bedankt voor de feedback, ook hier hebben we naar gekeken en geconstateerd.
Het is met de engineers besproken en zal in een op stapel staande update worden verbeterd.

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv
Nou, inmiddels draait de 9000 een aantal dagen. Opvallend: mijn LNB voor Astra2 staat niet helemaal goed en mijn Topfield 5000 kan er geen kaas meer van maken, de Rebox wel! Ook de beeldkwaliteit is erg goed te noemen. Maar naast de grote tevredenheid toch ook wat ergernissen. Daarom heb ik onderstaande mail naar Rebox gestuurd, ben benieuwd naar de reactie:

Geachte Heer, Mevrouw,

Sinds enige dagen ben ik de trotse bezitter van een Rebox 9000HD PVR. Na een aantal Topfields en de 'minder dan positieve' verhalen over de TF7710HD heb ik gemeend maar eens op een ander merk te moeten vertrouwen. En ik moet zeggen: ik ben blij verrast! De beeldkwaliteit is uitstekend te noemen en de gebruikersvriendelijkheid is ook in orde. Toch zijn er een aantal zaken die ik graag met u zou willen delen zodat de Rebox 9000HD PVR nóg beter wordt. Voor de duidelijkheid wil ik nog melden dat ik de laatste firmware (V61) gebruik. Mijn grootste ergernissen:

- De verwerking van de MediaHighway EPG gegevens is (nog steeds) dramatisch. De statusbalk loopt op tot ongeveer de helft, springt dan terug naar ongeveer één derde en blijft daar heel lang staan. Uiteindelijk verdwijnt het venster met de statusbalk zonder dat de status 100% is geweest en zijn er ook heel veel zenders zonder EPG (zowieso nooit RTL4, -5 en -7). Zeer irritant en eigenlijk onbruikbaar.
- Omdat programmeren via de EPG niet kan (zie hierboven) programmeer ik de opnames met de hand. Dan kun je echter geen naam aan de opname meegeven en neemt de machine automatisch de naam over van het programma dat uitgezonden wordt op het moment dat de opname start. Uiteraard kan die naam achteraf gewijzigd worden. Maar ik neem nogal veel op en dan zijn de opnames bijna niet terug te vinden omdat de naam van het bestand niet correspondeert met het opgenomen programma. Dat is bij de Topfields beter geregeld, daar kan in het 'programmeermenu' meteen een naam worden meegegeven.
- Tijdens het kijken van een opname kan wel versneld voor- en achteruitgespoeld worden, maar de 'teller' loopt dan niet mee. Met andere woorden: je hebt geen idee hoeveel je voor- of achteruit gaat. Pas bij het loslaten van de pijltjestoets naast de 'OK' toets wordt de teller bijgewerkt. Lastig...

Ik hoop dat bovenstaande zaken (snel) aangepast kunnen worden. Ik ben zeer positief over en erg onder de indruk van de 9000HD PVR en het wegnemen van deze ergernissen zou de machine echt in de categorie 'excellent' plaatsen!

Met vriendelijke groet,

als je dit forum goed gelezen had het forum nieuwe software rebox 9000 dan had je kunnen gezien dat ik daar al over gemail heb naar rebox en het antwoord staat er ook van rebox dit was het antwoord Dat er “gaten” zitten de EPG, komt doordat de EPG data niet altijd correct is. In veel gevallen wordt de EPG data niet aangeleverd. De STB kan uitsluitend de beschikbare data zichtbaar maken.

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gilera1009
Origineel bericht van: rvdv
Nou, inmiddels draait de 9000 een aantal dagen. Opvallend: mijn LNB voor Astra2 staat niet helemaal goed en mijn Topfield 5000 kan er geen kaas meer van maken, de Rebox wel! Ook de beeldkwaliteit is erg goed te noemen. Maar naast de grote tevredenheid toch ook wat ergernissen. Daarom heb ik onderstaande mail naar Rebox gestuurd, ben benieuwd naar de reactie:

Geachte Heer, Mevrouw,

Sinds enige dagen ben ik de trotse bezitter van een Rebox 9000HD PVR. Na een aantal Topfields en de 'minder dan positieve' verhalen over de TF7710HD heb ik gemeend maar eens op een ander merk te moeten vertrouwen. En ik moet zeggen: ik ben blij verrast! De beeldkwaliteit is uitstekend te noemen en de gebruikersvriendelijkheid is ook in orde. Toch zijn er een aantal zaken die ik graag met u zou willen delen zodat de Rebox 9000HD PVR nóg beter wordt. Voor de duidelijkheid wil ik nog melden dat ik de laatste firmware (V61) gebruik. Mijn grootste ergernissen:

- De verwerking van de MediaHighway EPG gegevens is (nog steeds) dramatisch. De statusbalk loopt op tot ongeveer de helft, springt dan terug naar ongeveer één derde en blijft daar heel lang staan. Uiteindelijk verdwijnt het venster met de statusbalk zonder dat de status 100% is geweest en zijn er ook heel veel zenders zonder EPG (zowieso nooit RTL4, -5 en -7). Zeer irritant en eigenlijk onbruikbaar.
- Omdat programmeren via de EPG niet kan (zie hierboven) programmeer ik de opnames met de hand. Dan kun je echter geen naam aan de opname meegeven en neemt de machine automatisch de naam over van het programma dat uitgezonden wordt op het moment dat de opname start. Uiteraard kan die naam achteraf gewijzigd worden. Maar ik neem nogal veel op en dan zijn de opnames bijna niet terug te vinden omdat de naam van het bestand niet correspondeert met het opgenomen programma. Dat is bij de Topfields beter geregeld, daar kan in het 'programmeermenu' meteen een naam worden meegegeven.
- Tijdens het kijken van een opname kan wel versneld voor- en achteruitgespoeld worden, maar de 'teller' loopt dan niet mee. Met andere woorden: je hebt geen idee hoeveel je voor- of achteruit gaat. Pas bij het loslaten van de pijltjestoets naast de 'OK' toets wordt de teller bijgewerkt. Lastig...

Ik hoop dat bovenstaande zaken (snel) aangepast kunnen worden. Ik ben zeer positief over en erg onder de indruk van de 9000HD PVR en het wegnemen van deze ergernissen zou de machine echt in de categorie 'excellent' plaatsen!

Met vriendelijke groet,

als je dit forum goed gelezen had het forum nieuwe software rebox 9000 dan had je kunnen gezien dat ik daar al over gemail heb naar rebox en het antwoord staat er ook van rebox dit was het antwoord Dat er “gaten” zitten de EPG, komt doordat de EPG data niet altijd correct is. In veel gevallen wordt de EPG data niet aangeleverd. De STB kan uitsluitend de beschikbare data zichtbaar maken.

Ik denk dat dit een ander probleem is, de EPG informatie kan gaten bevatten.. Maar je antwoord ging over de vraag met de "Geen Informatie" balk.. Dit probleem zit zeker in de firmware en ik geloof er geen reet van dat dit probleem in de EPG Stream zit... Als je simpelweg na 2 seconden opnieuw op de info knop drukt, dan werkt het gewoon goed ... Als er dus een gat in de EPG stream zit, dan zit die er na 2 seconden ook nog wel ... Bij mij zeiden ze dat ze het in de volgende firmwareupdate gingen bekijken...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gilera1009
als je dit forum goed gelezen had het forum nieuwe software rebox 9000 dan had je kunnen gezien dat ik daar al over gemail heb naar rebox en het antwoord staat er ook van rebox dit was het antwoord Dat er “gaten” zitten de EPG, komt doordat de EPG data niet altijd correct is. In veel gevallen wordt de EPG data niet aangeleverd. De STB kan uitsluitend de beschikbare data zichtbaar maken.

Ik heb altijd begrepen dat hoe meer mensen een probleem onder de aandacht brengen, hoe groter de kans is dat een leverancier/fabrikant er iets aan gaat doen. Maar als jij zeker weet dat Rebox onmiddelijk actie onderneemt op jouw mails en verdere aansporing een verkwisting van energie is... Overigens ben ik het niet eens met de verklaring, want waarom doet de Topfield het op dat vlak en op hetzelfde moment dan stukken beter?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv
Origineel bericht van: gilera1009
als je dit forum goed gelezen had het forum nieuwe software rebox 9000 dan had je kunnen gezien dat ik daar al over gemail heb naar rebox en het antwoord staat er ook van rebox dit was het antwoord Dat er “gaten” zitten de EPG, komt doordat de EPG data niet altijd correct is. In veel gevallen wordt de EPG data niet aangeleverd. De STB kan uitsluitend de beschikbare data zichtbaar maken.

Ik heb altijd begrepen dat hoe meer mensen een probleem onder de aandacht brengen, hoe groter de kans is dat een leverancier/fabrikant er iets aan gaat doen. Maar als jij zeker weet dat Rebox onmiddelijk actie onderneemt op jouw mails en verdere aansporing een verkwisting van energie is... Overigens ben ik het niet eens met de verklaring, want waarom doet de Topfield het op dat vlak en op hetzelfde moment dan stukken beter?

wat ik bedoel tezeggen is dat ze best snel zijn met het beantwoord van mijn mail je kunt wel steeds het zelfde maillen maar dan krijg je er ook geen antwoord meer op, ze zeggen wat de EPG betref ligt het veel al aan Canaal digitaal maar ik zeg niet dat dat zo is. ik weet het niet ik ga er maar van op uit dat wat ze zeggen wel klopt, en zijn ze steeds hard bezig met het maken van nieuwe software het komt allemaal wel goed. gr Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gilera1009
Origineel bericht van: srekveld
Ik heb bij mijn RE-8000HD met de 1.07.61 firmware een mogelijkheid 'power in standby' aan te zetten, misschien dat dat helpt.
dat kan bij de 9000 ook


Helaas is dat niet de oplossing - deze instelling zorgt voor doorverbinden van de twee scart-aansluitingen. Zowel in aan als in uit wordt de LNB niet doorgelust in standby.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ga er ook maar eentje bestellen.

Met de TF heb ik het na twee jaar geklooi helemaal gehad.

Zelfs met de 39 firm zijn er decodeerproblemen en "blauwe" opnamen die na een paar dagen niet meer gespeeld kunnen worden.

Voor het eerst heb ik nu last van spontane reboots.

Zucht.

En Rebox schijnt i.i.g. netjes op e mails te reageren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 9000 heeft een ingebouwde kaartlezer - hierin werkt de CD smartcard het beste (let op, kaart met contacten naar beneden er in stoppen). Tevens zijn er 2 CI sloten, maar die heb je voor CD niet nodig.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er aan toevoegen dat hij ook perfect werkt met smartwi. Ik gebruik de laatste beta software in m'n smartwi. Bij de smartwi kaart maakt het niet uit hoe je hem erin stopt, want die heeft contactjes aan beide zijden.

 

De MediaHighway EPG werkt trouwens ook uitstekend.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook belangstelling voor deze Rebox.

 

Waar wordt dit apparaat geproduceerd?

 

Hoe is de support van de fabrikant/importeur?

 

Kan je de (beeld)kwaliteit vergelijken met de Topfields uit de goede tijd?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...