Ga naar inhoud


schotel waarmee je bijna alles kunt ontvangen


sattos

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb momenteel een offet opstelling met rotor moteck sg,dus een draaibare.Ik vraag mij nu af of er een opstelling kunt maken waarmee je bijna alles kunt ontvangen van bijv nilesat 7 west tot en met bard 26 oost(dus geen draaibaar)?

Zie vaak van die opstellingen van wave-frontier,gregorian enz enz,zijn deze voor mij wel van toepassing?wil graag nilesat en badr blijven ontvangen ivm mexicaanse series

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad vast op Nilesat en met ontvangst van de horizontale.

 

Ik wil er voor de duidelijkheid wel aan toevoegen dat ik daarnaast geen Big Bisat heb maar een draaibare schotel van 120cm.

 

Big Bisat noemde ik als optie in antwoord op de vraag van Sattos.

 

Misschien dat ik wel nog eens een keer een Big Bisat ga aanschaffen .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke en moet het nog een bepaald merk zijn.

 

Is er geen mogelijkheid om die 180 cm via een mosteq of stab aan te sturen.

 

Dat de levensduur van de motor behoorlijk verminderd , dat neem ik dan voor lief.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motec heeft ook een H 180 36 V motor voor een max 180 cm schotel met een max gewicht van 27 kg

Deze kun je aan je ontvanger koppelen met een V-box

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze schotel ( channelmaster) compleet met polarmount een paar jaar geleden tweedehands op de kop kunnen tikken.Eerst draaibar opgesteld maar kwam tot de conclusie dat ik bijna alles behalve Nilesat dan ook met de 120cm kan ontvangen en toen besloten de schotel te verplaatsen en vast op Nilesat uit te richten. Ik zou deze schotel toch echt niet aan zo een motec durven te hangen want dat ding is loodzwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Met een Vbox kun je inderdaad geen usals gebruiken maar wel diseq 1.2 wat inhoud dat je de posities van de satellieten die je wilt ontvangen stuk voor stuk handmatig dient in te voeren.

Het is wel ff een klusje maar valt op zich wel mee.



Klopt en als je de sats heb geprogameerd blijft de positie behouden ook al valt hij van de spanning.En ook als je de dreambox opnieuw zou moeten instellen. Dus dat is mooi meegenomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke Ik zal me er eens in gaan verdiepen of langs gaan bij een zaak die grotere schotels verkoopt en ook heeft staan.

 

Nu heb ik in mijn zenderlijst orbit staan op 25,5 oost maar de schotel draait naar 26 o en met handmatig draaien pak ik die satelliet ook niet.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...