Ga naar inhoud


Betalen via creditcard


blitzteam

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: druid
met de dkb pinpas pinnen in duitsland kost 10 euro. Pinnen met de visa kost niks.


Inderdaad...

Citaat:

1.1.3 DKB-VISA-Card
Bargeldabhebung:am Geldautomaten im In- und Ausland : kostenfrei

1.1.4 ec(Maestro)-Karte
--an Geldautomaten der DKB AG für Kunden der DKB AG: kostenfrei
an Geldautomaten anderer Banken im In- und Ausland: 1,0% vom verfügten Betrag, mind. 10,00 EUR


Bron: http://www.dkb.de/download/preisverzeichnis_privatkunden.pdf

Met de DKB pinpas (Maestrokaart) moet je dus geen geld pinnen, dat moet je altijd met je DKB-Visakaart doen... dat is altijd gratis.

Ik heb ook gevraagd aan welke wisselkoers er afgerekend wordt als je buiten een land waarin met euro's betaald wordt betaalt/pint.

Hier het antwoord van Visa International Deutschland:
Citaat:
Wir möchten Sie darüber informieren, dass wir die Wechselkurse von Xe.com erhalten.
Visa stellt diesen Kurs den kartenausgebenden Banken zur Verfügung, die diesen Kurs anpassen können, indem sie Karteninhabern unterschiedliche Gebühren in Rechnung stellen.


Op de website van DKB staat te lezen dat DKB geen extra kosten in rekening brengt:
Citaat:

kostenfreie Nutzung von Geldautomaten weltweit mit der
--DKB-VISA-Card

Umrechnung von Kreditkartenumsätzen in fremder Währung
Werden mit der DKB-VISA-Card Forderungen begründet, die auf fremde
Währung lauten, werden diese zu den Kursen abgerechnet, zu denen sie von VISA International in Euro umgerechnet worden sind. Der Umrechnungskurs kann der Kreditkartenabrechnung entnommen werden.



Zondag ga ik naar Denemarken toe, en zal daar geld pinnen met de DKB Visa kaart... ik meld hier wel hoe het afgelopen is als ik terug ben smile

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Origineel bericht van: Sverige

Zondag ga ik naar Denemarken toe, en zal daar geld pinnen met de DKB Visa kaart... ik meld hier wel hoe het afgelopen is als ik terug ben smile


Ben intussen (helaas) weer terug... en JA... "Gratis" pinnen met de DKB Visacard werkt. Afgelopen maandag werd de Deense Kroon afgerekend op 1 euro = 7,433452 Kr
Dat is exact de officiele koers! Geld pinnen moet je dus met deze kaart doen, dat scheelt een hoop geld!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om daar weer op in te haken:

 

Je kunt tegen dezelfde omrekeningsfactor in Denemarken gewoon pinnen bij de bank met een nederlands bankpas. Dat doe ik al jaren. Daarvoor hoef je echt geen creditkaart.

Bij tolwegen ( ja ook in denemarken, twee bruggen ) is zo'n creditkaart wel handig.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...