Ga naar inhoud


ontvangst frankrijk metTechnisat Multytenne single


Gast Boldhead

Aanbevolen berichten

In frankrijk krijg ik alleen astra 1 door met mijn Technisat Multytenne single icm adimo jive ontvanger.

Volgens leverancier is hier niets aan te doen ivm vast afgestelde koppen in de watervaste behuizing.

Vraag: wie heeft hier ervaring mee en kan er toch iets aan gedaan worden?

 

Graag advies

Met vriendelijke groet John

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf een multytenne single en als ik mijn tuner niet attendeer op disque en dat er 4 sats zijn dan krijg ik hier in Nederland ook alleen astra 19.2

Frankrijk heb ik geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat je de adimo ook nog correct moet instellen zodat hij disque gebruikt om de multytenne aan te sturen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar zit je in Frankrijk?

 

Naarmate je meer in het zuid westen van Frankrijk zit zou het moeilijker worden alle posities optimaal te kunnen laten werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Boldhead
Ik zit in Vinsobres een klein plaatsje tussen Montelimar en Nimes,


Je zit nogal naar het zuiden, waardoor de 4 satposities relatief verder uit elkaar liggen.
Ook zal Astra 2 vermoedelijk problemen gaan opleveren, omdat je aan de rand van de beam zit.

Echter zou Astra 1 en Astra 3 op 19 en 23 oost denk ik probleemloos moeten gaan.

Heel belangrijk is, dat de antennemast absoluut waterpas staat, anders kan je slechts een positie kunnen ontvangen.

Verder zal een ontvanger nooit automatisch zijn antenne konfiguratie kunnen doen.
Je zult in ieder geval de ontvanger moeten vertellen op welke diseqc stand welke satelliet zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

klik >hier< voor een pdf, met daarin kaartjes, waar de multytenne wat kan ontvangen.

 

Je ziet daarin, dat je op de grens zit, van waar je deze schotel kunt inzetten.

Volgens mijn mening moet je in ieder geval meer dan een saqtelliet positie kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
klik >hier< voor een pdf, met daarin kaartjes, waar de multytenne wat kan ontvangen.

Je ziet daarin, dat je op de grens zit, van waar je deze schotel kunt inzetten.
Volgens mijn mening moet je in ieder geval meer dan een saqtelliet positie kunnen ontvangen.


Jongens ..

De Multytenne is ontworpen voor de Duitse markt
en wij in Nederland kunnen daar een stukje van meeprofiteren
maar in het Zuiden van Frankrijk zijn de invalshoeken totaal anders.
Misschien dat Technisat nog eens die Multytenne voor andere
geografische lokaties gaat fabriceren.

Snurker

post-465-1318260496,6197_thumb.jpg

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Echter zou Astra 1 en Astra 3 op 19 en 23 oost denk ik probleemloos moeten gaan.

Wat Ceesv schreef kan ik bevestigen.
Mijn ervaring van afgelopen zomer, ten zuiden van Toulouse, ongeveer 20 km ten noorden van de pyreneeen is dat als je goed het midden zoekt tussen Astra 1 en Astra 3 je deze redelijk kan ontvangen.
Als je alleen op Astra 1 uitricht, heeft Astra 3 een zeer laag signaal.
Door iets (minimaal)naar links te gaan (vanaf achter de schotel gezien), wordt Astra 1 iets zwakker, en Astra 3 wordt beter.

Alle 4 tegelijk ontvangen is mij niet gelukt!
Als je hotbird ontvangt, ontvang je de rest niet.
Van Astra 2/Eurobird1 waren alleen bepaalde transponders, soms met een heel laag signaal te ontvangen.


tgg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo werkt ook de Dual LNB van canaal Digitaal (Astra 1 en Astra 3) ook niet in het Zuid (en-westen) van Frankrijk) niet.

Daar moet je het doen met 2 aparte LNB's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens naar deze >foto's< (met dank aan nokiabeginner).

 

Of er zijn verschillende uitvoeringen in omloop, maar deze lnb's zitten duidelijk gefixeerd.

 

Je zou er een aan kunnen opofferen, en in de kunststof behuizing aanpassingen kunnen maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...