Ga naar inhoud


Slecht beeld op Ned.1,2 en 3


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Vanochtend had ik ernstige blokvorming op alleen Ned.1,2 en 3.

Dit op beide tuners van mijn topfield.

De rest van de zenders was prima, wat kan er aan de hand zijn?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Marcel62
Mogelijke oorzaak; Bij vochtig/mistig weer, druppels op de lnb. WD-40 maakt de kop waterafstotend.

Succes.
wd -40 is link in de longen ,astma als de druppels de oorzaak waren zou dan niet op de andere zenders het ook een probleem zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien een draadloze dect telefoon in de buurt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het wel wd40 , maar je ontwikkeld op den duur allemaal astma als de blootstelling maar regelmatig is , koop liever antirain voor de voorruit op een doekje en dan op de schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat al vier jaar een dect in de buurt van mijn Topfield.

Bij de volgende storing zal ik deze eens uitschakelen.

Bedankt voor de tip.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mist is een mogelijke oorzaak, want vanochtend was het in Eemnes wel erg heiig. IK heb wel een paar bussen WD40 in huis, maar na jullie berichten zal ik dit niet meteen op mijn schotel of in mijn longen spuiten.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

WD40 bevat volgens hun safetydata sheet geen aceton.

Aceton lost veel kunststoffen op (het door Sjaak genoemde "smelten").

Volgens hun site kun je het produkt gebruiken zonder schadelijke effecten voor kunststoffen behalve polystyreen en op polycarbonaat (daar kunnen barsten ontstaan).

 

Volgens hun site kunnen sommige verven wel na langdurige beproeing week worden.

 

Dus toch opletten bij gebruik op schotels.

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt er ook een beetje echteboter op doen straks smelt het helle kapje van de lnb weg dan heb nog water meter over dat is de bedoeling ook niet denk ik

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
je kunt er ook een beetje echteboter op doen straks smelt het helle kapje van de lnb weg dan heb nog water meter over dat is de bedoeling ook niet denk ik
Echte boter op de lnb? dan gaan er ratten aan knagen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...