Ga naar inhoud


Login/Password achterhalen


SPJ

Aanbevolen berichten

ik heb op mijn DM7020 een nieuwe image laten zetten

doet er niet zoveel toe welke

alleen kan ik nu de box niet meer in

niet via ftp en http

de box is dus login/password beveiligd

 

de vraag is deze.

 

is er een progje of achterdeur dat ik er toch in kan komen ?

 

behalve dan natuurlijk de oplossing met de nulmodemkabel

 

grt jp

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: theparasol
telnet naar de dreambox en geef als user root op.
Daarna zit je erin en dan met passwd het wachtwoord aanmaken en dan zal je ssh ook weer werken.


dus als ik je goed begrijp:

stel bijv. dat mijn login/password door iemand anders is veranderd in droom/doos dan stel jij dat ik er toch in kan komen via telnet.
want mijn bedoeling is dat ik droom/doos weer aanpas naar mijn keuze bijv. ikben/erin zodat ik weer kontrole over mijn DM heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SPJ
Origineel bericht van: theparasol
telnet naar de dreambox en geef als user root op.
Daarna zit je erin en dan met passwd het wachtwoord aanmaken en dan zal je ssh ook weer werken.


dus als ik je goed begrijp:

stel bijv. dat mijn login/password door iemand anders is veranderd in droom/doos dan stel jij dat ik er toch in kan komen via telnet.
want mijn bedoeling is dat ik droom/doos weer aanpas naar mijn keuze bijv. ikben/erin zodat ik weer kontrole over mijn DM heb.


Volgens mij wordt het dan opnieuw flashen.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SPJ

stel bijv. dat mijn login/password door iemand anders is veranderd in droom/doos dan stel jij dat ik er toch in kan komen via telnet.
want mijn bedoeling is dat ik droom/doos weer aanpas naar mijn keuze bijv. ikben/erin zodat ik weer kontrole over mijn DM heb.


Nee, dit werkt alleen als de image er ingezet is en er nog nooit een password voor root opgegeven is.
Zowel SSH als FTP werken dan niet, via telnet kun je dan een password toekennen en kun je voortaan SSH en FTP gebruiken.

Als er echt ooit eens een password toegekend is kan je die via de reeds beschreven tuxbox commander truuk eruit slopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Satdorus
Hoe moet dat dan?
Want moet je niet eerst inloggen om de paswoord file te kunnen benaderen?



Nope die tuxcommander werkt via je tv, is gewoon een plugin op de dreambox.
Daarmee kan je via de afstandsbediening naar de passwd file gaan en aanpassingen aanbrengen.

Het oude passwd kan je er niet mee terugvinden maar je kan het er wel uithalen en dan daarna zelf een ander instellen.

Of gewoon opnieuw firmware erop zetten en daarna je config terugplaatsen. (op voorwaarde dat je daar een backup van hebt natuurlijk).

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...