Ga naar inhoud


PMR toegestaan in Egypte?


chrisch

Aanbevolen berichten

Even een korte vraag voor de zendamateurs smile

 

Ik ga over 2 weken een weekje naar Egypte. Ik beschik over een Stabo Freecom 450 PMR set die ik graag wil meenemen. Ik heb me sufgezocht met google en de Egyptische douanesite, maar ik kan geen antwoord vinden op de volgende vraag:

 

Mag je een in Nederland gekochte PMR meenemen naar Egypte en in Egypte gebruiken?

 

Het reisbureau wist niet wat een PMR was en de vraag ligt daar al meer dan een week, dus daar hoop ik niet meer op antwoord...

 

Alvast bedankt, mvg,

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het mag nog toegestaan zijn, zenders in zo een land binnenbrengen; whistleis vragen om extra controles en problemen!

 

blushIk heb ooit in Tunesie in de 'lAvenue de la Liberté (Belvedère Tunis) eens iets te lang gekeken naar de antennes van de amerikaanse ambassade, en dat was voldoende om me enkele uren achter de tralies te zetten... en maar bellen naar de amerikaanse ambasade in Belgie...

In die landen ben je rap een spion, en bewijs maar het tegendeel! crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist contact gehad met het Egyptische verkeersbureau in Belgie. Bijhoorlijk wat moeite gedaan om dit nummer te achterhalen, voor ander belangstellenden: +32-264 73807.

 

In brak Frans/Engels/Nederlands de vraag gesteld (thanks, google translate :-) ) en .... het mag!

 

De PMR apparatuur wel in de koffer stoppen en niet in de handbaggage. Maar gebruiken mag gewoon in Egypte. Ik heb nog expliciet gevraagd of er mogelijke problemen zijn met de douane of met de politie, maar daar wordt geen probleem van gemaakt smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik zou toch nog voorzichtig zijn.
Ambassade weet ook niet alles laat staan dat die weet
wat een PMR is.
Dit geld natuurlijk ook voor de douane shocked


Bedankt voor je tip. Ik zal zeker voorzichtig zijn.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me echt heel erg sterk dat je in Egypte met communicatieapparatuur zonder een geldige licentie rond mag gaan lopen. Egypte is zeer streng, ontvangen is in veel gevallen al niet toegestaan. GPS apparatuur bijvoorbeeld is verboden in Egypte. Je Tomtom wordt dus al in beslag genomen (geen geintje) en verbeurd verklaard (een collega zijn professionele Magellan is hij hier kwijtgeraakt).

Je krijgt bij verbeurd ook nog eens een zeer pittige boete, of je kan de cel in. Vrije keuze. sick

 

Ik zou nog maar een gaan bellen, en eerst duidelijk uitleggen wat voor apparatuur je wit gaan meenemen, waarvoor het bedoeld is, en wat het kan. Beetje lullig als je je porto's kan inleveren.

 

Geluk,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie

GPS apparatuur bijvoorbeeld is verboden in Egypte. Je Tomtom wordt dus al in beslag genomen (geen geintje) en verbeurd verklaard (een collega zijn professionele Magellan is hij hier kwijtgeraakt).

Ohjee dan hebben ze wel veel werk alle GSM's te controleren ,veel types GSM hebben GPS aan boord
en de telefoons met wlan/wifi ?

Ik lees net dat iPhone de GPS onbruikbaar maakt voor de egyptische markt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ohjee dan hebben ze wel veel werk alle GSM's te controleren ,veel types GSM hebben GPS aan boord

en de telefoons met wlan/wifi ?

 

Nee, helemaal niet. Zet je tel. met ingebouwde GPS maar eens aan in Egypte. Blijkt de GPS het "ineens" niet meer te doen.

Ook PDA's met GSM schakelen de GPS uit. Althans mijn HP wel.

PNA's zijn daar verboden. Zodoende ook dat mijn collega zijn Magellan kwijtraakte. Dat íe dat ding zakelijk gebruikt (is een stuk gereedschap voor landmeters) was van geen enkel belang.

 

Wat er verder binnenlands mogelijk is is ook niet echt belangrijk. Let er gewoon op dat je als tourist / zakenreiziger gewoon een vette kluif bent voor de douane die ze soms gemakkelijk financiel uit kunnen kleden. Voor desbetreffende douanier punten (of centjes) erbij, voor jou een strop.

Ik maak zakelijk jaarlijks 40+ vluchten naar uiteenlopende bestemmingen en heb dus zelf ook al wel het een en ander meegemaakt. Dienstklopperij (Schiphol), corruptie (voormalige SU / Afrika), of straalzeiken omdat het kan (USA), allemaal al diverse keren de revue laten passeren. De enige douaniers die tot nu toe altijd correct hebben gehandeld bij mij zijn de Duitse en Scandinavische. De rest, bagger. Geef ze dus zo min mogelijk aanleiding dan tippel je er meestal zo doorheen. Keep your face in de plooi en doorduuwen die kar. smile

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb aan het einde van de middag de Egyptische ambassade aan de lijn gekregen.

Na een aantal keer doorverbinden en 10 keer mijn vraag uitgelegd te hebben is mijn conclusie om het maar niet mee te nemen.

De grens ligt vaag qua "short range" apparatuur. Als het vermoeden bestaat dat de apparatuur kan worden gebruikt om vanaf veilige afstand een bom te kunnen laten ontploffen, dan hang je bij de duoane.

Kortom: een babyfoon mag wel, maar een pmr met 5km bereik is dus link.

 

Voor een weekje ga ik dit risico niet nemen, maar eens kijken hoe ver de babyfoon reikt...

In ieder geval bedankt voor jullie meningen en advies!

 

Mvg,

 

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...