Ga naar inhoud


[DM800HD] OpenPLi-unstable-dm800-20091114


theparasol

Aanbevolen berichten

Voorheen gebruikte ik de laatste milo, echter sinds een uurtje OpenPLi-unstable-dm800-20091114.

 

De volgende positieve verbeteringen zijn mij opgevallen:

 

+ Geen groene vertikale strepen meer met dvd weergave

+ Schokvrije dvd weergave

+ Teletext werkt vlotter, starten is een timeout van 5 secs.

+ Irritante melding sid not in pat kan uitgeschakeld worden

+ Dolby digital ac3 output kun je nu volume regelen met de DM afstandsbediening.

 

Bij deze wil ik dan ook iedereen bij openpli bedanken voor het oplossen van letterlijk al mijn ongrieven.

 

Nu nog een actuele kanaallijst van bv Henksat en HD plicons in de plugin download en pli wordt de nieuwe dreambox standaard smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, Milo heeft de skin gisteren toegevoegd aan de laatste OpenPli build.

1. Download de skin in menu -> applicaties -> downloaden -> skins en dan is het de magic skin

2. Selecteer deze skin in menu -> instellingen -> systeem -> skin

 

En de henksat (en andere) settings zijn gewoon te dowloaden hoor:

menu -> Applicaties -> dowloaden -> settings

 

In PLI zijn de picons ook te downloaden voor de satposities en Ziggo, het zijn niet de "HD picons" maar gewoon de kanaallogo's. De HD picons zijn dezelfde Picons met een softwarematige opleuking, maar aangezien Pli de Picons automatisch van Lyngsat afhaalt kunnen ze dus regelmatig de Picons vernieuwen (voor nieuwe zenders, gewijzigde logo's, verplaatste kanalen etc) zonder handmatig werk. Ik geef dus de voorkeur aan een complete Picon lijst als opgeleukte, zwaar onderhoudsgevoelige, Picons. Maar dat is uiteraard mijn mening wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henksat was écht mijn favoriete zenderlijst.

 

Maar Henk lijkt daar geen interesse meer in te hebben. Zijn meest aktuele lijst is uit de middeleeuwen, DE reden om uit te wijken naar alternatieven... Van de zenderlijst en van Pli.

 

M.a.w. Pli wordt voor mij geen alternatief van Milo, zolang er geen fatsoenlijke en zéér aktuele zenderlijst is, bij voorkeur de henksat lijst.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was te vroeg met juichen mbt tot volume regeling werkt alleen in ac3 downmix...

En dat gaat ten koste van fraaie ac3 geluid. Enfin, pakken de andere ab er dan ook maar weer bij.

 

Ben nu bezig met nieuwe settinglijst te maken. Alles wat te downloaden valt is oud of incompleet danwel niet goed genoeg gecatagoriseert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Henksat was écht mijn favoriete zenderlijst.

Maar Henk lijkt daar geen interesse meer in te hebben. Zijn meest aktuele lijst is uit de middeleeuwen, DE reden om uit te wijken naar alternatieven... Van de zenderlijst en van Pli.

M.a.w. Pli wordt voor mij geen alternatief van Milo, zolang er geen fatsoenlijke en zéér aktuele zenderlijst is, bij voorkeur de henksat lijst.


Als jij wist wat Henk de laatste tijd heeft meegemaakt had je het vast even anders geformuleerd.
Henk is tijdelijk met dingen bezig die veeeel belangrijker zijn dan een stom zenderlijstje.
Dus niet beginnen met schoppen als je niet weet wat er aan de hand is, dat is nergens voor nodig.

Als je het zo belangrijk vindt kan je hem natuurlijk altijd zelf maken en hem dan delen met de rest van de wereld...

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Henksat was écht mijn favoriete zenderlijst.

Maar Henk lijkt daar geen interesse meer in te hebben. Zijn meest aktuele lijst is uit de middeleeuwen, DE reden om uit te wijken naar alternatieven... Van de zenderlijst en van Pli.

M.a.w. Pli wordt voor mij geen alternatief van Milo, zolang er geen fatsoenlijke en zéér aktuele zenderlijst is, bij voorkeur de henksat lijst.


Misschien even wat respekt tonen ?
Voor zulke mensen als jij wil niemand iets maken c.q. schrijven.
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Was te vroeg met juichen mbt tot volume regeling werkt alleen in ac3 downmix...


Ik kon het me ook al niet voorstellen wink
ac3 in burst mode gaat onveranderd naar de uitgangen, dus volume regelen is dan niet mogelijk.

Waardoor je wellicht op het verkeerde been werd gezet, is dat we de downmix optie van de dvd player gekoppeld hebben aan de downmix optie in je audio selectie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: Roodkapke
Als je het zo belangrijk vindt kan je hem natuurlijk altijd zelf maken en hem dan delen met de rest van de wereld...


Precies mijn gedachte...


I second that...
Wat een drama maken van een zenderlijstje... Het is ook zóóó moeilijk om zelf met dreamboxedit een lijstje te maken wat je zelf wil hebben...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je zet met dreamboxedit of een andere settings editor de settings van satje erin. Dit vind je hier op het forum bij zenderlijsten en settings of zo iets en hij heeft wekelijkse updates... Plus dat deze lijst wel heel erg compleet is.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...1_2_Drea#UNREAD

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
M.a.w. Pli wordt voor mij geen alternatief van Milo, zolang er geen fatsoenlijke en zéér aktuele zenderlijst is...


Die opmerking snap ik eigenlijk niet. In MiLo zaten alleen de Henksat lijsten, en die waren al behoorlijk oudbakken intussen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...