Ga naar inhoud


[DM800HD] OpenPLi-unstable-dm800-20091114


theparasol

Aanbevolen berichten

ik draai al jaren een interne PLi build, welke nu omgezet is naar de publieke openpli images, zonder problemen...

 

we streven ernaar om dagelijks updates van DMM en drivers up te daten...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Het is gewoon hobbywaardig om over te stappen op OpenPli...


Maar dan moet er wel volledige functionaliteit inzitten. Zo heb ik twee boxen, beiden met de laatste Pli, dus niet de open, gemount via de mountmanager maar ik ben er niet van overtuigd dat dat zo makkelijk gaat in de open versie.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Littlesat
Het is gewoon hobbywaardig om over te stappen op OpenPli...


Maar dan moet er wel volledige functionaliteit inzitten. Zo heb ik twee boxen, beiden met de laatste Pli, dus niet de open, gemount via de mountmanager maar ik ben er niet van overtuigd dat dat zo makkelijk gaat in de open versie.



De OpenPLi images bieden juist meer functionaliteit dan de Jade images, bijna dagelijks worden er updates of verbeteringen toegevoegd...

In de downloads zit een Network Plugin waarmee je simpel door je netwerk kan gaan en mounts kunt realiseren...

Dus probeer het eens en plaats hier je DM800 OpenPLi bevindingen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
OpenPli is zelfs feitelijk de opvolger van de laatste Jade-3...


ben ik niet met je eens, aangezien we geen garanties kunnen afgeven, OpenPLi wordt namelijk ongetest gebouwd naar de huidige stand van zaken. Jade daarentegen is wel getest op functionaliteit en goed bevonden om als 'stabiel' te releasen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Als je de box alleen gebruikt om te zappen gebruik dan Jade-3, heb je een beetje hobby in de box moet je over stappen op Openpli. wink


Kleine aanvulling hierop is wel dat als je overstapt van Milo en die look and feel wilt houden (zoals bijvoorbeeld de skin e.d.) heb je 2 mogelijkheden:
1. Overstappen naar OpenPli welke toch wel zeer stabiel te noemen is en waarin Milo zijn image specifieke zaken heeft ingebouwd (maar waar natuurlijk geen garantie op zit omdat het geen officiële Pli release betreft)
2. Milo er nog even in houden tot de volgende stabiele Pli release waarin Milo zijn zaken ook heeft verwerkt (hoewel het niet hoeft omdat OpenPli zeer stabiel te noemen is)

Maar uiteindelijk zullen mensen toch over moeten stappen van Milo aangezien hier niet meer aan ontwikkeld wordt en deze langzaam maar zeker een het verouderen is (evenals Jade). Zo zijn er al diverse nieuwe drivers en dergelijke sinds de laatste release van Milo/Jade.

Mijn advies is trek de stoute schoenen aan en probeer OpenPli, zelfs voor mensen met weinig hobby in de Dreambox (hoewel de meesten daarvan hier niet zullen zitten) zullen in OpenPli een fijne image ontdekken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan mij helpen (DM 800).

 

Ik heb 2 punten.

 

1: hoe kan ik instellen dat die default audio engels, dutch, german, etc pakt.

 

2: Een ander probleem is als ik torrent gebruik met heeeeel veel verbindingen dan knalt de netwerk adapter eruit, ik kan niet pingen enz, zodra ik hem stop dan doet die het wel.

Met de 7000 heb ik daar geen last van.

 

Bestaat er een netwerk fix voor de dreambox 800 zodat die wel heel veel verbindingen aan kan?

 

Alvast bedankt,

Michel

 

 

 

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaringen:

 

Die tandwieltjes heb ik ook wel eens, ik verwacht dat het iets te maken heeft met indexeren van alle aanwezige files/mappen.

Heb je er veel duurt het ook langer.

 

MBT dvd's afspelen: dacht laatst ook dat een dvd niet afspeelde echter het was zo'n ding in .iso format.

Moest even iets anders doen, kwam weer en toen draaide die.

Volgensmij gaat de box in zulke gevallen eerst de iso heel groot gedeelte inladen en dat neemt gewoon tijd.

Tegenwoordig extract ik de iso's en dan gaat het vlotter.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...