Ga naar inhoud


Snoer vervangen Miele WT2670WPM. Wat moet ik afbouwen?


walinsky

Aanbevolen berichten

Aan onze nieuwe Miele was/droog combi zit een te kort snoer. Ik heb inmiddels een langer snoer met aangegoten stekker gevonden; en het witte plaatje van de aansluiting achteruit de machine gewipt. Ik kan nu nog niet bij de aansluiting.

Wie kan mij vertellen wat ik moet afbouwen om hier bij te komen?

 

m.vr.gr.

 

walinsky

Link naar reactie
Delen op andere sites


als het goed is kun je het deksel er af schuiven zit met twee schroeven vast aan de achterkant zo kun je er in kijken waar die vast zit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet het juiste probleem!

 

Niet je snoer is te kort. Je hebt niet de juiste aansluiting op de plaats waar je die nodig hebt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon een nieuwe 2,5 mm rubber kabel aan de machine zetten,en vast in de aansluit doos monteren,is verplicht.moet het app.ooit terug voor garantie, dan zet je het orgineele snoer er weer aan.De fabrikant zet er expres een korte kabel aan,anders wordt de productie te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Wat een kolder, dat zal vast niet voor de kosten zijn maar gewoon volgens de voorschriften, er mag gewoon geen lang snoer aanzitten. Als je een trekschakelaar gebruikt is 1,5 meter al genoeg whistle


De trekschakelaar dient buiten handbereik te zitten, of in ieder geval hoger dan 2,25 meter.
Verder diende de kabel in een lus te hangen, en mocht de grond niet kunnen raken.
Dan ga je dat niet redden met die kabel van 1 meter 50.

Nog niet zo lang geleden diende de kabel dan 4-aderig te zijn.

Naast de randaarde diende de motor via een extra ader geaard te worden.
Ondertussen is dit voorschrift vervallen.
Er is mij nooit een voorschrift bekend geweest, wat de lengte van de aansluitkabel van een wasmachine beperkte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland en Duitsland mag je er zelf een ander (lees langer) snoer aan zetten.

ook als je daarvoor het apparaat open moet maken.

echter in Belgie is het de fabrikant toe gestaan om dit te verbieden en de garantie op dat moment te laten vervallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige machine had af-fabriek gewoon een lange kabel; het lijkt me dus onzin dat dit niet mag. Zeker temeer daar trekschakelaars (natte groepen) volgens bouwvoorschrift boven de 2m moeten zitten.

Het aansluitblokje voor de voeding zit overigens net naast het gat waar het snoer naar binnen loopt. Ik kon het loswippen van de achterplaat en het nieuwe snoer er op bevestigen.

Loop ik alleen nog een week met krassen op mijn vingers - want dat metalen randje wordt natuurlijk niet netjes glad gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heeft de lengte van het snoer niet temaken met de gebruikte diameter van de aders. Anders gezegd vroeger waren de snoeren van 3x2,5mm en nu 3x1,5mm. Tevens zijn de max vermogen van de machines naar beneden bij gesteld. Alles moet groen voor de co2. Het valt me op dat tegenwoordig bij nieuwe machines het snoer ook vrij snel hand warm wordt. Vandaar misschien de 1,5m snoer want langer het snoer des te meer warmte ontwikkeling.

 

IcordHD

TRIAX 78 met 3xInverto Multiconnect quad LNB Astra 19/23/28

Humax IcordHD astoncam2.25

Panasonic TX50VT30EA + astoncam2.25 / 46PZ80E / NEC

Ziggo met een Humax iHDR5050 ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satdevil
R X A = L X RO
? X 1,5=1,5 X 0.0175


Basis formule is R=(L * Rho)/A

Over 1,5 meter is dat 0,02 Ohm..... maar er is weerstand naar de Fase en naar de Nul. Dus 2 x 0,02 Ohm = 0,04 Ohm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IcordHD
Heeft de lengte van het snoer niet temaken met de gebruikte diameter van de aders. Anders gezegd vroeger waren de snoeren van 3x2,5mm en nu 3x1,5mm. Tevens zijn de max vermogen van de machines naar beneden bij gesteld. Alles moet groen voor de co2. Het valt me op dat tegenwoordig bij nieuwe machines het snoer ook vrij snel hand warm wordt. Vandaar misschien de 1,5m snoer want langer het snoer des te meer warmte ontwikkeling.

IcordHD


Snoer wordt met een dunnere diameter inderdaad warmer. Maar al zou hij 20 meter in lengte zijn, dan moet jouw wasmachine nog gewoon functioneren. Neem aan dat ie geen 2 Kw is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aansluitwaarde (W) 2.3 kW

 

3 x 2,5 mm. is nog gewoon te koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...