Ga naar inhoud


Aantal Irdeto updates verhoogt bij CDS


Aanbevolen berichten

CDS is nu lekker bezig, kan elke dag kaartje updaten bij mijn vriendin (Haar Dbox update niet automatisch, dus ff kaartje in de pace 600).

 

Mijn eigen kaartje meldt:

connected : 02d 14:09:43

ECM : 45113

EMM : 239

 

Meestal duurt het een week voordat er EMMs verstuurd worden maar nu dus veel meer.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb het hier ook gemerkt. Kaart werkt tot diep in de morgen, maar op een bepaald tijdstip is het afgelopen. Gaat sinds kort elke dag zo. Hoe laat de update precies verzonden wordt weet ik niet, maar het lijkt er op dat het ergens rond begin kantoortijd is. Alsof er letterlijk iemand op kantoor komt en de "nieuwe EMM de ether in" knop in drukt. Alhoewel het in het weekend ook gebeurt. Vlak voor een bepaalde voetbal wedstrijd zelfs 2x op 1 dag!

 

Ik moet altijd even 5 seconden switchen van softcam om de kaart z'n update te laten krijgen.

 

CDS is er dus blijkbaar bewust mee bezig! (oorzaak waarschijnlijk: Irdeto II gekraakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS Irdeto is al een tijdje niet meer open zo ver ik weet. Maar idd mijn dochter was aan het kijken van de week en om 9.15 was het ineens zwart. Papa moest maar snel voor de teletubbies de boel weer actief maken.

 

Status Ok ECM Bd ECM EMM

02d 14:09:43 45113 0 239

03d 11:20:19 50653 0 273

 

Hoeveel EMM wordt er verstuurd met een update?

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen ze om je te zieken..Hopen dat je straks gauw naar hun Seca oplossing overgaat..

 

Vroeger werd ook gezegd om de ontvanger aan te laten i.v.m. de updates..Alleen lieten ze wel de code 2 jaar gelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Mimisiku
Dat doen ze om je te zieken..Hopen dat je straks gauw naar hun Seca oplossing overgaat..

Vroeger werd ook gezegd om de ontvanger aan te laten i.v.m. de updates..Alleen lieten ze wel de code 2 jaar gelijk...


Er zijn ook genoeg Iredeto ontvangers waarin het updaten zonder problemen gaat.
Dus om nu te stellen, dat ze dat doen om te zieken???

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn m-vision 7000 heeft geen problemen met de updates. Trouwens ik dacht er aan om de kaart maar eens om te wisselen voor een seca. Dus naar "mijn canal digitaal" gegaan, en bij veel gestelde vragen gekeken, jawel je kan de kaart omwisselen, maar dan moet je naar "mijn canal digitaal" gaan.

Maar daar zat ik dus al, verder is er niets over te vinden hoe je een kaart moet omruilen. Dus ik wacht wel op een aanbieding met een gratis deco erbij :D

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Mijn m-vision 7000 heeft geen problemen met de updates. Trouwens ik dacht er aan om de kaart maar eens om te wisselen voor een seca. Dus naar "mijn canal digitaal" gegaan, en bij veel gestelde vragen gekeken, jawel je kan de kaart omwisselen, maar dan moet je naar "mijn canal digitaal" gaan.
Maar daar zat ik dus al, verder is er niets over te vinden hoe je een kaart moet omruilen. Dus ik wacht wel op een aanbieding met een gratis deco erbij :D

Salu2, D.Quijote
even de helpdesk bellen . zo geregeld .
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik denk wel dat het is om te zieken.

want ik heb boven een irdeto kaart in mijn ontvanger.

en als ik een paar dagen de ontvanger niet heb aan gehad staat alles op zwart.

maar ik ga echt niet over op een seca kaart,want dan moet ik een nieuwe ontvanger kopen en ik ben nog veel te blij met mijn topfield 3200 whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS wil eindelijk van Irdeto af. Ze zouden Irdeto ondersteunen zolang deze in de markt waren. Nu de laatste gecertificeerde Irdeto ontvangers van CDS echt al stuk hadden moeten zijn vinden ze het wel welletjes. Je moet nu naar Seca over. Ze zijn verplicht de boel te ondersteunen en dat wil zeggen dat ze straks een gratis omruil moeten doen als ze zelf besluiten Irdeto af te schakelen. Ze willen er zo min mogelijk weggeven, dus gaan ze proberen de mensen te dwingen om zelf over te stappen naar Seca. Hoe doe je dit als gerenomeerd bedrijf?? Juist! EMM's en ECM's opvoeren zodat je bij het minste of geringste geen beeld meer hebt... Dus.. Wel degelijk zieken naar de klant toe.. Dat Irdeto 1 2 jaar lang dezelfde sleutel had omdat ze te leui waren mag nu natuurlijk niet meer gezegd worden...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die Irdeto klanten hebben nog niet eens zolang geleden allemaal een Irdeto 2 kaartje moeten kopen.

Ik heb zelf nog 2 irdeto kaarten in gebruik, waarvan een in de Nokia mediamaster, met ingebouwde Irdeto kaartlezer.(geen CI).

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Die Irdeto klanten hebben nog niet eens zolang geleden allemaal een Irdeto 2 kaartje moeten kopen.
Ik heb zelf nog 2 irdeto kaarten in gebruik, waarvan een in de Nokia mediamaster, met ingebouwde Irdeto kaartlezer.(geen CI).

kopen ???? die van mij werdt gewoon toegestuurd met het verhaal dat ik die andere wel doormidden kon knippen of retour sturen
maar kopen nee dat niet dat is niet waar

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

T.a.v. die kosten, ik heb even in mijn geheugen gegraven.

 

Uit de nieuwsbrief van Canaldigitaal:

De kosten die verbonden zijn aan de kaartwissel kunnen per abonnee verschillen.

Dit is afhankelijk van het huidige abonnement en de pakketkeuze.

Alle 160.000 Irdeto-1 smartcardhouders zullen verspreid over 4 weken een brief ontvangen waarin de kaartwissel wordt aangekondigd en wat ze moeten doen om een nieuwe smartcard te ontvangen.

 

Ik dacht, dat het voor settopbox abonnees iets van € 20,- aan kosten was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kosten waren toen voor klanten zonder abbo 59,95

Volgens mij was het zogenaamde settopbox abbo slechts een extra service abbo.

 

Hier een stukje uit de e-mail van maart 2005 (toch al weer enkele jaren geleden)

 

BESTELOVERZICHT:

Type smartcard: Irdeto2

Kosten nieuwe smartcard: 59,95 Euro (eenmalig)

Kosten adreswijziging: 0,00 Euro (eenmalig)

Kosten contractovername (naamswijziging): 0,00 Euro(eenmalig)

Extra pakket: geen pakket

Totaal eenmalige kosten: 59,95 Euro

Kosten per maand:

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat geloof ik onmiddelijk Sjaak.

 

Dat betekent, dat jij en ik toen niet hetzelfde pakket gekozen hadden.

 

Origineel bericht van: ceesv
Uit de nieuwsbrief van Canaldigitaal:

De kosten die verbonden zijn aan de kaartwissel kunnen per abonnee verschillen.

Dit is afhankelijk van het huidige abonnement en de pakketkeuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...