Ga naar inhoud


[TF5xxxPVR] TGD-files


Henk Puister

Aanbevolen berichten

Vanaf a.s. zondag zal er een wijziging plaatsvinden in de aanlevering van de TGD-files. Ook wij met een TF worden ** RYTEC EPG-POWERED **, zie hiervoor de Dreambox forum en <http://www.rytec.be>

 

Echter om de overgang soepel te laten verlopen ga ik eerst de nieuwe versie op alleen <http://homepage.mac.com/henkp/> plaatsen.

 

De huidige versie blijft nog enkele weken op <http://www.xs4all.nl/~henkpu/> staan, echter alleen nog de TGD-files, los en gezipt.

 

De nieuwe versie heeft aanmerkelijk meer zenders (317 om precies te zijn tegenover 102 nu) en meestal 8 en soms 9 dagen aan epg-data.

Echter voor de nieuwe versie zul je je epg_upload.ini moeten aanpassen. Op de site komt een epg_upload.ini te staan met alle zenders die aangeboden worden. Hieruit kan dan zelf een selectie gemaakt worden om te laden. Dit is natuurlijk voor een ieder anders.

 

De wijziging is in alle gevallen een wijziging van de 'service_name' in epg_upload.ini, b.v. 'NED1' wordt 'Nederland 1'. De 'service_name' komt nu overeen met de epgdata en niet meer met de zendernaam op de satelliet. Op de site met de huidige versie komt een lijst met nieuwe en gewijzigde zenders te staan. Evenals de gegevens voor je epg_upload.ini .

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De nieuwe gegevens zijn 'live'.

 

Er is EPG voor 286 zenders beschikbaar.

 

De zenders die niet op Astra 19.2e en Astra 23.5e staan hebben de satellietnaam achter de zendernaam staan gescheiden door een punt, b.v. 'BBC One.Astra2'.

 

Het aantal zip/tgz files is beperkt tot 3 (was 5). Er is nu nog een volledige, een uitgeklede en een 3PG-versie. De 3PG-versie is zonder bel-programma's e.d.

 

De gegevens zijn normaal zo tegen 8 uur aanwezig.

 

De gegevens van de oude versie zullen pas om 9 uur aanwezig zijn. De oude versie stopt na 19-11-2009.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Henk, even een vraagje:

 

In de oude versie werd per uitgezonden programma altijd een catagorie tussen blokhaken genoemd. In de nieuwse versie niet.

 

Ik gebruik jouw .TGD na conversie door een Delphi-programma op een Reelbox-lite.

 

Voordat ik aanpassingen doe, wil ik graag even weten of de categorie nog terugkomt of dat de structuur zoals hij nu is blijft gehandhaafd.

 

Ik wil je trouwens bij deze bedanken voor jouw service!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De layout van de TGD-files is niet gewijzigd, echter alle gegevens zijn nog niet beschikbaar de bestanden van rytec.

 

Ik heb het hem intussen wel gevraagd, maar wacht nog op antwoord.

 

Ik zou als ik jouw was nog even geen aanpassingen doen.

 

 

Nog even de layout van de TGD-files:

service_name^tYYYY/MM/DD HH:MM^tduration mins^ttitle^tshort event desc^textended event desc^tparental^trecording status^teventidCR

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ff aan het testen geweest. Het lukt me echter niet om van de zenders na kanaalnummer 13 EPG te krijgen.

 

Hieronder heb ik even de inhoud van het ini bestand weergegeven

 

 

[Channel 13]

 

service_name=Sport1

satellite_name=Astra

service_id=4006

transport_stream_id=1105

original_network_id=53

 

[Channel 14]

 

service_name=Ketnet/Canvas

satellite_name=Astra

service_id=12776

transport_stream_id=1116

original_network_id=53

 

[Channel 15]

 

service_name=Eén

satellite_name=Astra

service_id=12775

transport_stream_id=1116

original_network_id=53

 

[Channel 16]

 

service_name=Eurosport

satellite_name=Astra

service_id=31200

transport_stream_id=1091

original_network_id=1

 

[Channel 17]

 

service_name=Discovery Channel

satellite_name=Astra2

service_id=6201

transport_stream_id=2009

original_network_id=2

 

[Channel 18]

 

service_name=Animal Planet

satellite_name=Astra2

service_id=6202

transport_stream_id=2009

original_network_id=2

 

 

[Channel 19]

 

service_name=National Geographic

satellite_name=Astra

service_id=20306

transport_stream_id=1095

original_network_id=1

 

Ligt het aan het ini bestand of aan het geheugen dat dit niet meer aan kan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, ik heb ook nog even een tweede ini bestand gemaakt en getest. Ook deze werkt precies het zelfde. Ik laat via het ini bestand 19 kanalen inlezen.

 

[Channel 13]

 

service_name=Sport1

satellite_name=Astra

service_id=4006

transport_stream_id=1105

original_network_id=53

 

[Channel 14]

 

service_name=Ketnet/Canvas.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=12776

transport_stream_id=1116

original_network_id=53

 

[Channel 15]

 

service_name=Eén.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=12775

transport_stream_id=1116

original_network_id=53

 

[Channel 16]

 

service_name=Eurosport.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=31200

transport_stream_id=1091

original_network_id=1

 

[Channel 17]

 

service_name=Discovery Channel.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=6201

transport_stream_id=2009

original_network_id=2

 

[Channel 18]

 

service_name=Animal Planet.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=6202

transport_stream_id=2009

original_network_id=2

 

 

[Channel 19]

 

service_name=National Geographic.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=20306

transport_stream_id=1095

original_network_id=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet niet om ook de bovenzijde van je bestand aan te passen! Daar moet die 19 ook terugkomen:

 

[General]

 

 

TGD directory=EPGdata

Number of Services=19

 

 

[TV Parameters]

 

 

[Channel 1]

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, daar heb ik ook keurig de 19 zenders in staan. Het vreemde is dat het tot nu toe keurig werkte, met de oude files.

 

Ik heb de aanpassing in het ini bestand voor de nieuwe files gedaan. Dus niet de algemene gegevens gewijzigd alleen de channelnames. En nu laadt hij vanaf kanaal 13 niets meer in.

 

Ik vermoedde dat het te maken grootte (3,3 mb tov 0,2 mb? voorheen) van de bestanden dat de Topfield hier geen raad mee weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
De nieuwe gegevens zijn 'live'.

Er is EPG voor 286 zenders beschikbaar.

De zenders die niet op Astra 19.2e en Astra 23.5e staan hebben de satellietnaam achter de zendernaam staan gescheiden door een punt, b.v. 'BBC One.Astra2'.

Het aantal zip/tgz files is beperkt tot 3 (was 5). Er is nu nog een volledige, een uitgeklede en een 3PG-versie. De 3PG-versie is zonder bel-programma's e.d.

De gegevens zijn normaal zo tegen 8 uur aanwezig.

De gegevens van de oude versie zullen pas om 9 uur aanwezig zijn. De oude versie stopt na 19-11-2009.


Hoi Henk,
Ik haal momenteel de volledige versie's op met TVguide2topfield. Ging altijd prima. Nu moet ik een nieuwe keuze maken. Paar vraagjes:
1)Waarom is de 3PG versie zonder belprogramma's? Welk voordeel heb je daarvan?
2)Je meldt dat de oude versie stopt op 19-11-2009. Dat was dus al voordat je dit berichtje postte. Foutje?
gr, Mrbeegee

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robje
Ik vermoedde dat het te maken grootte (3,3 mb tov 0,2 mb? voorheen) van de bestanden dat de Topfield hier geen raad mee weet.

Oei, Ik hoop dat het downloaden nu niet te veel tijd gaat innemen. Normaal wachtte ik hierop(klein minuutje) en liet vervolgens 3PG de timers zetten.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

@robje

 

De grootte maakt niets uit, ik heb ook geen problemen. Stuur je inifile eens op.

 

@mrbeegee

 

1. dit geeft minder data en dat is voor een TF5000PVR belangrijk. Als jij graag de volledige 3PG-versie wilt, dan kan ik die wel weer beschikbaar stellen.

2. Sorry, 19-11-2009 moet zijn 19-12-2009.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...