Ga naar inhoud


[TF5xxxPVR] TGD-files


Henk Puister

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de tip. Helaas gebruik ik die niet. Ik gebruik 3PG voor het laden, dan kan ik nl. onbeperkt epg info laden!

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik gebruik Tvguide2topfield in combinatie met 3Pg met de epgupload file van Wybo en de ini van tvguide2topfield. Alle Tgd's gaan automatisch naar de Topfield. Werkt prima

 

Alleen vroeg ik mij af waarom staat er geen info bij bijv. NGC Wild, Omroep Zeeland, History, Nederland 24 E!Entertainment, BiB,Mtv's terwijl de rest allemaal gevuld is, ook niet alle Duitse zenders zijn gevuld.

 

Waar komt dit door? Moet ik nog wat aanpassen. Ik begrijp dat de naam/schrijfwijze niet van invloed is bijv NGC Wild of National Geographics Wild

 

Ik gebruik de data als Wybo, onbeperkt data met 3Pg

 

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nog een vraagje.Weet iemand waarom er rechtsboven in beeld nieuws kom te staan als ik mijn TF opstart.verdwijnt na 1 minuut.



Ik had dat ook dat err steeds Nieuws rechtsbovenin stond en verdween. Dit kun je zelf aangeven, en je verandert dit met de Favorietenknop links naast de exitknop op de afstandsbediening. Als je nu ipv Nieuws alle zenders kiest is het weg. Je kunt ook bijv aangeven Film of Muziek etc, dan geeft hij in die categorie alle zenders weer.

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: reptovis

Alleen vroeg ik mij af waarom staat er geen info bij bijv. NGC Wild, Omroep Zeeland, History, Nederland 24 E!Entertainment, BiB,Mtv's terwijl de rest allemaal gevuld is, ook niet alle Duitse zenders zijn gevuld.

Waar komt dit door?
Reptovis


Als de informatie wèl in de TGD files staat (dit kan je controleren door ze te openen in Exel of door hier te kijken) kan het zijn dat de info in de epg_upload.ini niet overeenkomt met de zender(s) die jij gebruikt.

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wybo

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb jouw epgupload.ini gebruikt uit je laatst gestuurde.

Er staat bijv. bij NGC Wild

 

[Channel 192]

service_name=Nat Geo Wild.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=5703

transport_stream_id=2025

original_network_id=2

 

en bij History

 

[Channel 193]

service_name=History Channel.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=4653

transport_stream_id=2408

original_network_id=2

 

Ik heb dus niet op mijn Topfield staan

 

Nat Geo Wild maar NGC Wild

 

ligt het daaraan, maar volgens een eerder schrijven hier zou de naam niet uitmaken, maar waar zit het dan wel in. De data zijn immers wel beschikbaar.

 

Nog een vraag de data die automatisch opgehaald worden met TVgids2topfield zijn die hetzelfde als vanaf de site van Henk?

als dit niet zo is is dit misschien een verklaring voor de verschillen.

Groet Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat idd niet om de zendernaam maar om:

[Channel 193]

service_name=History Channel.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=4653

transport_stream_id=2408

original_network_id=2

 

Deze informatie vind je als je in 3PG twee keer op [menu] drukt en dan [menuoptie 2] kiest. Je krijgt dan een lijst met je eerste 999 zenders die je zichtbaar kan maken in 3PG. Zoek daar je zender en de relevante informatie verschijnt in de onderste regel.

 

Als je de .ini van tvguide2topfield in kladblok opent zie je in de tekst een link staan. Dit is de link naar de site van Henk, dus de data komt daar inderdaad vandaan.

 

Ik heb Astra2 niet bij de eerste 999 staan, dus kan het niet voor je nakijken.....

 

Succes

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wybo

Bedankt voor je antwoord maar toch kom ik er nog niet uit. Ik heb bijv. History Channel bekeken en daar staat bij jou

 

[Channel 193]

service_name=History Channel.Astra2

satellite_name=Astra2

service_id=4653

transport_stream_id=2408

original_network_id=2

 

net zoals bij jou. Als jij History wel kunt krijgen moet ik hem toch ook hebben. Ook Zeeland bijv krijg ik niet

 

daar staat bij jou

 

[Channel 46]

service_name=OMROEP ZEELAND

satellite_name=Kopernikus3

service_id=20848

transport_stream_id=3211

original_network_id=3

 

 

maar bij een andere poster

 

[Channel 23]

 

service_name=OMROEP ZEELAND

satellite_name=Astra3

service_id=20818

transport_stream_id=3211

original_network_id=3

 

Ik heb beide waarden veranderd maar dat haalt niets uit.

 

Speelt de versie van 3PG ook nog een rol? WElke gebruik jij?

 

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je gedacht aan de regeleindes? Hier moet voor epg_uploader een carriage return staan. Het beste werkt volgens mij om alle regels door lege regels te scheiden. Misschien dat 3GP hier beter mee omgaat.

 

En wat soms ook voorkomt is dat er extra spaties aan het einde van de regel staan. epg_uploader kan hier niet meer overweg, en volgens mij 3PG ook niet.

 

Als de zender niet geladen wordt, kijkt dan in 3PG naar de zendergegevens, zodat Wybo ook reeds meldde. Neem deze gegevens dan over. Wijzig echter niet de service_name, dit moet overeenkomen met de tgd-files.

 

Let er tevens op dat als je epg_uploader gebruikt, deze bij het afsluiten de epg_upload.ini overschrijft. Dus epg_uploader stoppen, dan gewijzigde epg_upload.ini kopieren naar je TF en dan epg_uploader weer starten.

 

Trouwens volgens King of Sat is het 20818.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: reptovis


net zoals bij jou. Als jij History wel kunt krijgen moet ik hem toch ook hebben. Ook Zeeland bijv krijg ik niet



Dat het in mijn ini staat wil niet zeggen dat ik het ook bekijk!!

Dit is gewoon de ini van Henk, aangepast aan 3PG zonder de epg upload tap!! Als je echt al die zenders die in de ini staan wil bekijken,zit er niets anders op dan ze, zoals eerder gemeld, één voor één te checken!

Ik heb die van Henk overgenomen, omdat ik dan zeker weet dat de zendernaam overeenkomt met de epg informatie.....
Origineel bericht van: Wybo

Ik heb Astra2 niet bij de eerste 999 staan, dus kan het niet voor je nakijken.....

Ikzelf kijk voornamelijk de astra1 en af en toe de britse zenders. Dus die heb ik gecheckt onder het motto: als het werkt, afblijven. Helaas heb jij pech en werkt het niet overal en zal je dus meer moeten checken...

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie beiden bedankt voor de antwoorden, maar toch kan ik er niet bij dat in de epgupload.ini niet de juiste informatie staat. Ik heb die van jou = Henk overgenomen en daar moeten toch al die zenders het mee doen. Ook in de file staat dat de info er van bijv. NGC Wild, Zeeland, History er in staat. Toch doet hij het niet. Dan moet hij het bij Henk ook niet aangeven zou ik zeggen. Ik heb niets aan spaties, namen etc veranderd. Ik gebruik alleen 3PG dus met TVGuide2Topfield met de goede ini wordt het naar de Topfield geladen. Wat ik ook niet zie zijn die 999 zenders, ik zie alleen 64 transponders na 2 x op menu gedrukt te hebben. Eerder (ik heb een tijd de Topfield niet gebruikt dus weet het niet meer zo goed) kreeg ik wel die info die jij bedoelt, terwijl het dezelfde 3PG is. Misschien moet ik de 3PG 1.29 eens proberen maar dan krijg je geloof ik gedonder met de logo's. Ik heb nu nog een oude 1.28

Groet Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: reptovis
Wat ik ook niet zie zijn die 999 zenders, ik zie alleen 64 transponders na 2 x op menu gedrukt te hebben.


Dat is idd het goede scherm, je kan dan alleen het beeld wijzigen van transponders in zenders met de recall toets! In de gebruiksaanwijzing kan je vinden wat de groene, rode en blauwe punt betekenen. Ik heb die ooit in een oudere post met 3PG bijgevoegd.

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henk

Jij schreef dat je zo maar niet wat moet veranderen in de EPGupload.ini file en je er o.a. aan moet denken dat er geen extra spaties ontstaan etc. Ik mzag inderdaad dat er een paar gegevens niet correct zijn o.a. de gegevens van NGC Wild. Als ik dit verander dan verandert na het opnieuw opslaan van de EPGupload.ini de structuur van de file en zijn de carriage returns verdwenen en staat er een lange rij gegevens. Ik ben even vergeten waarmee je zo'n file mee moet bewerken waar dat niet mee gebeurt want met Notepad, Word, of kladblok, Notepad krijg je dat wel, en zijn de tgd's niet meer in te laden.

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik hiervoor Notepad++

Succes

 

Notepad++ official site :

http://notepad-plus.sourceforge.net/

 

Here you can find all the informations about Notepad++, such as FAQ/tutorial, plugins/extension download, news, shops, etc...

 

Notepad++ project site :

http://sourceforge.net/projects/notepad-plus/

 

It is Notepad++ project site. The source codes and binaries are distributed here. You can do your feature requests or bug reports by using the trackers, you can ask your question regarding Notepad++ in the divers forums as well.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor Notepad ++, alleen miste op mijn pc een directory cache dll, ik heb de file maar in 3 directories kunnen zetten en daarna deed hij het niet. Jammer ook na een reset van de pc niet.

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...