Ga naar inhoud


Outlook Express : mails weg na comprimeren


Gene 1225

Aanbevolen berichten


En of ik daar wat aan heb : het deed het perfect volgens deze eenvoudige procedure :

 

0. OE moet afgesloten zijn

1. zet vanuit de prullenbak de gewenste .bak bestanden terug naar hun locatie van oorsprong.

2. navigeer naar de "Message store folder".

2. verplaats de .dbx file(s) die je wilt vervangen door de .bak versie(s) naar een tijdelijke folder.

3. hernoem de .bak file(s) naar de .dbx extensie

4. open OE en check het resultaat.

5. de tijdelijke folder met de geëvacueerde .dbx file(s) mag verwijderd worden indien operatie succesvol .

 

Ik geef ze hier maar weer mocht het probleem nog opduiken bij andere leden . Ik vraag me wel af waarom deze fout gebeurde want er was geen enkele foutmelding tijdens de procedure .

Maar eerst maar een back-uppen .

Oef : bedankt Ome Merde .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{GUID for Identity}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

 

CompactCheckCount = 100

 

Als je deze op 0 zet, via regedit, vraagt hij er niet meer om.

 

Maar, dit is natuurlijk niet de manier. De comprimeer functionaliteit is niet voor niets imbedded in de dbx databases. Dit omdat OE de neiging om grote *.dbx bestanden te corrupten dus ik zou altijd blijven back-uppen en comprimeren.

 

Of nog beter overstappen naar een ander proggie.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 100 keer komt de vraag weer terug. Ook na op nul stellen!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: ozzo
Of je maakt eerst een backupje met osirus Oulook Express Backup.
Prima tool, werkt voor Outlook en Outlook Express.


Ja maar waarom heb ik de keus niet van MS zelf om niet automatisch te moeten comprimeren? gewoon een vinkje weghalen en klaar zou je zijn. Nee nu beslist MS weer ongevraagd voor je met dat domme SP3 mad
Ik vind een script dan nog de simpelste oplossing, maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk. Hier werkt de CCC tweak prima laugh
Ik hoef nu niet een paar honderd MB aan ruimte te reserveren voor e-mail opslag. wink


Da's omdat grote bestanden van OE vaak corrupt raken. Om dit zoveel mogelijk tegen te gaan is er een verplichte compri. Maar de hoofdreden waarom ze zo min mogelijk doen aan OE is natuurlijk omdat ze willen dat je deze gratis ingebouwde versie links laat liggen en Office gaat aanschaffen...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlook expres heb ik er af gehaald.Ik gebruik alleen nog maar Gmail.is veel makkelijker in het gebruik,versturen tot 1.5 mb. en je hebt dan ook nog spellings kontrole.Maar het grootste voordeel is dat ik overall ter wereld toegang heb tot mijn acount.o en je hebt een opslag/ geheugen van 7395MB .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: felicasat
Origineel bericht van: columbo
Outlook expres heb ik er af gehaald.Ik gebruik alleen nog maar Gmail.is veel makkelijker in het gebruik,versturen tot 1.5 mb. en je hebt dan ook nog spellings kontrole.Maar het grootste voordeel is dat ik overall ter wereld toegang heb tot mijn acount.o en je hebt een opslag/ geheugen van 7395MB .


Die spellings controle is idd voor jouw niet overbodig wink

overal en account...


Die spelling controle is inderdaad voor jou niet overbodig wink

laugh

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...