Ga naar inhoud


pc start niet meer op (processor?)


Hotbird

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Acer Aspire M3640 welke niet meer wil opstarten. bij het aanzetten heb ik overal spanning (USB,ventilator,dvd etc) echter gebeurt verder niets. monitor wordt ook niet aangestuurd en blijft zwart. Ik ben zelf bang dat de processor is overleden, of kan het nog iets anders zijn?

Moederbord is een N1996

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


De voeding geeft wel spanning, heb hier 12v en 5v gemeten, ook de usb poorten krijgen stroom, optische muis brand. dvd laatje kan ik openen en harddisk spint op.

Dus voeding lijkt goed te zijn.

 

Video kaart is eruit geweest, monitor rechtstreeks op moederbord. geeft geen kik, blijft zwart dus wordt niet aangestuurd.

 

Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mobo's is het standaard dat deze gaat piepen bij boot problemen. Bijvoorbeeld 8 korte piepjes bij kapotte DIMMs of 6 bij kapotte CPU.

 

Omdat jij geen piepjes hoort, alles lijkt op te starten, denk ik eigenlijk meer aan je monitor of monitor kabel - probeer die eens?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm geen POST van je MoBo... ja lijkt me idd dat je mobo fried is vanaf hiero dan.

 

Kun je je andere hardware testen op andere PC's? Dus CPU, DIMM en Video? (rest is niet interresant om te testen omdat je anders altijd iig door moet booten). Werkt alles, en je bent al een end op weg met testen, dan blijft er maar 1 over...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde probleem hier gehad met een kennis-pc. Ding deed niets meer en toen ik er een ANDERE videokaart in hing startte ie ineens WEL op.

 

Ook kom ik het af en toe tegen dat de processor niet helemaal lekker in de socket zit. Dus koeler demonteren en dan de processor even loshalen en gelijk even bekijken. Niets raars te zien ? Dan terugplaatsen en koeler weer monteren. En dan uiteraard nog eens proberen.

 

Ik mag aannemen dat je ook getest hebt met ALLE kaarten eruit ?

Dus eigenlijk alleen Mobo met CPU en geheugen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een cmos reset uitgevoerd? (met jumper cmos reset of batterij er uit en polen kortsluiten)

 

Wat is er aan voorafgegaan? (Machine bv de laatste keer normaal afgesloten)

 

Het draaien van fans, harddisks, usb poort zegt me niks. Er komen zoveel verschillende voltages uit een voeding dat bv de 3.3V leiding wel defect kan zijn, krijg je ook zulke dingen.

 

kortom voeding even vervangen door gezond exemplaar en cmos resetten.

CPU's gaan echt nooit defect, daar moet je moeite voor doen vooral met intels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

theparasol,

 

Cmos reset uitgevoerd.

voeding van andere pc geprobeerd.

 

geen resultaat.

 

De pc heeft in de afgelopen weken enkele malen het beruchte blauwe scherm gehad (bsod)

(dit hoor ik overigens zelf ook nu pas, pc is van mijn zoon)

Dus heeft er waarschijnlijk al langer iets niet goed gezeten.

 

verder nog suggesties?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...